Another Rocket Game - Nu på Steam Greenlight
Posted: 20 Oct 2016, 12:40
Efter 7 år med on-off udvikling på et Asteroids/TurboRaketti/Thrust inspireret raket spil, er det nu endelig nået til et punkt, hvor det kunne lægges på Steam Greenlight. Så der ligger det, og I må meget gerne give jeres stemme til kende
Another Rocket Game - Steam Greenlight
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =780213268
Koden til spillet havde ellers ligget stille og samlet støv i flere år, og jeg var begyndt at kigge på Unity3D som den næste udviklingsplatform, jeg skulle i gang med - men i sommerferien fik jeg lige gnisten tilbage, og det skulle da udnyttes. I dets nuværende form er det kun en demo med nogle få baner og en demo kampagne - og det er meget meget svært (har jeg ladet mig fortælle). Det kan godt være, det ikke bliver til mere end det, men hvis det skulle blive "grønlyst" på Steam Greenlight, så tror jeg bestemt, der skal laves en lidt mere finpoleret, endelig version med "meget mere".
I dag er det vist mest mig, der er tilbage på projektet, men det startede meget klassisk i en kælder, hvor vi var 2 i gang. En til fysik og kollisions beregninger (ja, det var før Unity), og mig på koden. Det er bygget op fra bunden i XNA (først 3.1, nu konverteret til 4.0), grafikken er primært lavet i blender.org, og musikken er fra indiegamemusic.com
Så, nu bliver det spændende, om det bliver greenlit, og så vil jeg i mellemtiden (endelig) i gang med noget Unity3D
Another Rocket Game - Steam Greenlight
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =780213268
Koden til spillet havde ellers ligget stille og samlet støv i flere år, og jeg var begyndt at kigge på Unity3D som den næste udviklingsplatform, jeg skulle i gang med - men i sommerferien fik jeg lige gnisten tilbage, og det skulle da udnyttes. I dets nuværende form er det kun en demo med nogle få baner og en demo kampagne - og det er meget meget svært (har jeg ladet mig fortælle). Det kan godt være, det ikke bliver til mere end det, men hvis det skulle blive "grønlyst" på Steam Greenlight, så tror jeg bestemt, der skal laves en lidt mere finpoleret, endelig version med "meget mere".
I dag er det vist mest mig, der er tilbage på projektet, men det startede meget klassisk i en kælder, hvor vi var 2 i gang. En til fysik og kollisions beregninger (ja, det var før Unity), og mig på koden. Det er bygget op fra bunden i XNA (først 3.1, nu konverteret til 4.0), grafikken er primært lavet i blender.org, og musikken er fra indiegamemusic.com
Så, nu bliver det spændende, om det bliver greenlit, og så vil jeg i mellemtiden (endelig) i gang med noget Unity3D