Unread post
by jk5000 » 11 Feb 2017, 12:50
Hej igen Peter
Jeg er i den grad ked af at du ikke kunne lide min ironiske spil anmeldes. Formålet var IKKE at genere dit spil, men jeg var træt af at se, at der ikke var nogen der gad, at komme med en kommentar til dit spil. Jeg ville i den grad gerne have lavet en mere real anmeldes, men som jeg sagde så ejer ikke noget udstyr, der gøre det mulligt for mig at spille dit spil.
Jeg er i øvrigt, lige som dig, en hobby/indie computerspil udvikler. Noget af det, som rigtigt ofte irritere mig, er at når jeg ligger nogle af mine spil op på nettet, at det som regel er super svært at komme i dialog om de ting man har lavet. Og ja man kan godt få kommentare, som "godt spil", "god ide" eller "pisse dårligt spil", men som amatør spiludvikler, så kan man ikke bruge denne slags kommentare til ret meget. Mit håb er, at flere mennesker gider at tage sig bare lidt tid til at komme med gode reale kommentare, på de ting man lægger op på nettet. Og ja jeg ved godt, at det kan være super svært, at give feedback til tilfældige mennesker på nettet, men min erfaring er at man sagtens kan gøre det, også selvom modtageren af ens kommentare ikke altid kan lide det man siger til dem. I den sammenhæng er det i øvrigt altid en rigtig god ide, både at fremhæve det gode og det dårlige ved de spil man har spillet. De fleste af os amatører spiludvikler, ved altså godt at vi IKKE laver perfekte spil.
I forhold til det spil du har lavet, så skal du ikke tage dig så meget af, at interessen ikke er så stor. Der bliver hver dag lagt tusindvis af indie spil op på nettet, og det er ofte meget svært at blive opdaget i den store mængde af spil. Og når det er få mennesker der prøver ens spil, så er det også få mennesker der kommer med anmeldelser til ens spil. Mit bedste råd til dig, er at blive ved med at lave de spil du godt kan lide at lave, og ikke tage dig så meget af os idioter på nettet. For i den sidste ende, så skal spiludvikling være sjovt.
Du og alle andre må have en super god weekend