Fik endelig prøvet det lidt mere her.
Well done! Syntes det generelt er et rimeligt velfungerende gameplay. Hvilket spil har du baseret designet på? Kunne være interessant lige at se inspirationskilden.
Første oplevelse var at det var hulens svært. Det må have været versionen tidligere hvor fjenderne kunne røre orc babyen hvorefter man så var færdig. Lige en tand udfordrende for os gamle mennesker.

Det virker ok nu.
Jeg tror der er en bug i weapon mastery. Jeg får låst den op. Fx. Modded Machinegun. Hvorefter der ikke sker noget ude i menuen når jeg vælger det. Men er tvunget til at vælge noget andet for at sætte spillet igang igen. Det er naturligvis meget rart at man vælge et fast våben til at starte med. Men er nok lidt modstridende mod weapon randomness konceptet.
I fullscreen forsvinder lidt af det nederste af teksten desuden på weapon mastery skærmen.
Har et par ideer du kunne overvejen.
1. Fjenderne kan kidnappe orc baby hvis de støder på den. Så hapser de den og går med et escape punkt eller mod screen edge. Hvis fjenden når escape punktet med orc baby har man tabt spillet.
Der skal naturligvis være player feedback der meget tydeligt indikerer at nu brænder lokummet.
2. Orc baby kan blive ramt af dine egne skud. Så man skal lige passe en ekstra tand på ikke at skyde hovedet af de lille bedårende væsen. (Det design går naturligvis ikke sammen med første forslag)
3. I stedet for random våben ved hvert orc baby pickup kunne du overvejet at lave weapon drops på fjender der dør. OG begrænset ammunition på alle våben. Så spilleren altid har et par våben valgmuligheder at gå efter. Og ikke bare udnytter at machinegun eller et andet favoritvåben altid er tilgængelig når man kører mod weapon mastery.
4. Controller support!