Nyt projekt: 2D peg og klik eventyr med "time loop" gameplay
Posted: 05 May 2017, 14:19
Hej
Mit skygge system og dag-til-nat cyklus systemerne er ved at være gode i motoren - så jeg tænkte nogen måske ville se et hurtigt eksempel.
Jeg er stadig lidt i tvivl om selve cyklussen i spillet.
Jeg har tænkt mig at give spilleren fuld kontrol over tiden på hver scene. Så man kan derved "spole" frem og tilbage i scenens døgn cyklus som man ønsker.
Dette giver mulighed for en masse nye måde at designe puzzles på - men selv sagt også nogle udfordringer.
Så jeg har lidt svært ved at beslutte mig om jeg skal have et "cirkulært" eller "nulstil" (alle objekter bliver nulstillet ved enden af hver dag) -baseret time loop.
Det cirkulære problem:
Et cirkulært design vil lidt kræve at ens objekter, på en eller anden måde, naturligt bliver placeret tilbage hvor de kom fra.
Så en frugt der falder af et træ skal på en eller anden "naturlig" måde komme tilbage til sit udgangspunkt - inden det faldt af træet - før tiden går i sit næste loop. Alt dette vil kræve en del mere arbejde ifht. grafik og animation.
Et eksempel:
Frugten falder, ligger på jorden, på et tidspunkt bliver den spist af et dyr - og vokser så ud igen når tiden looper.
Et "nulstil" baseret design vil helt sikkert løse en masse af de cirkulære problemer - ved bare at have en nulstil funktion på hvert objekt. (Ligesom i "Edge of Tomorrow" og "Donnie Darko" filmene).
Jeg tror lige umiddelbart den cirkulære løsning vil være den fedeste men håber jeg kan samle lidt feedback om ideen rundt omkring på nettet - så I er meget velkomne til at give feed back på både grafik i videoen - men også hele "time loop" konceptet.
Mit skygge system og dag-til-nat cyklus systemerne er ved at være gode i motoren - så jeg tænkte nogen måske ville se et hurtigt eksempel.
Jeg er stadig lidt i tvivl om selve cyklussen i spillet.
Jeg har tænkt mig at give spilleren fuld kontrol over tiden på hver scene. Så man kan derved "spole" frem og tilbage i scenens døgn cyklus som man ønsker.
Dette giver mulighed for en masse nye måde at designe puzzles på - men selv sagt også nogle udfordringer.
Så jeg har lidt svært ved at beslutte mig om jeg skal have et "cirkulært" eller "nulstil" (alle objekter bliver nulstillet ved enden af hver dag) -baseret time loop.
Det cirkulære problem:
Et cirkulært design vil lidt kræve at ens objekter, på en eller anden måde, naturligt bliver placeret tilbage hvor de kom fra.
Så en frugt der falder af et træ skal på en eller anden "naturlig" måde komme tilbage til sit udgangspunkt - inden det faldt af træet - før tiden går i sit næste loop. Alt dette vil kræve en del mere arbejde ifht. grafik og animation.
Et eksempel:
Frugten falder, ligger på jorden, på et tidspunkt bliver den spist af et dyr - og vokser så ud igen når tiden looper.
Et "nulstil" baseret design vil helt sikkert løse en masse af de cirkulære problemer - ved bare at have en nulstil funktion på hvert objekt. (Ligesom i "Edge of Tomorrow" og "Donnie Darko" filmene).
Jeg tror lige umiddelbart den cirkulære løsning vil være den fedeste men håber jeg kan samle lidt feedback om ideen rundt omkring på nettet - så I er meget velkomne til at give feed back på både grafik i videoen - men også hele "time loop" konceptet.