PIP er et hardcore match 3-puzzle som jeg har lavet på efterårets Exile Jam.
I PIP spiller du en fugl som skubber rundt på blokke med hjerter, blade og angstdæmpende piller.
De skal naturligvis matches i sæt af 3, hvilket giver point og får dem til at forsvinde.
Men pas på - af og til dukker der miner op, som eksploderer hvis du står ved siden af dem.
Jeg vil meget gerne spille det, men det kunne være vældigt bekvemt med en Mac version. Og forhåbentligt nogenlunde smertefrit at producere?
Rune
Re: PIP (Exile Autumn Jam 2017 game)
Posted: 05 Nov 2017, 20:15
by Thomas Ryder
Hey Rune! Jeg er bange for at min version af Gamemaker Studio ikke har en 'byg til Mac'-knap. Glæder mig i øvrigt til at spille dit spil igen.
Re: PIP (Exile Autumn Jam 2017 game)
Posted: 05 Nov 2017, 20:34
by runevision
Ah, beklager, der var nogle detaljer jeg huskede forkert.
Nå, men så fik jeg hevet Windows-maskinen frem og prøvet dér. 4500 point i første spil indtil videre. Det er ret interessant!
Re: PIP (Exile Autumn Jam 2017 game)
Posted: 06 Nov 2017, 22:28
by ZeroHero
Det er et underholdende spil og syntes det er flot at man kan downloade den gratis, hvor lang har du brugt paa det? Du skulle overveje at porte den til andre platforme speciel mobil, er det ikke forholdsvis let at flytte overfoere koden fra Game Maker til Unity?
Re: PIP (Exile Autumn Jam 2017 game)
Posted: 06 Nov 2017, 23:25
by Thomas Ryder
Hej ZeroHero! Håber det går godt med dit Pixie3D-projekt!
Dejligt at høre at du kan lide spillet. Jeg har lavet det på 2½ dag på Exile Jam. Det er jo ikke så indviklet at lave et hurtigt spil i Game Maker. At videreudvikle, bug-teste, udgive og vedligeholde en rigtig app på adskillige platforme + at følge op med PR + udtænke business-model minder til gengæld lidt for meget om rigtigt arbejde til at jeg har lyst til at bruge min fritid til det. Spillet kunne sikkert nemt laves i Unity, men desværre kan jeg ikke kode overhovedet.