Cool.. vi fortsætter den råt for usødede linie.
2) Det er det generelle indtryk. Ikke mindst web sitet som trækker i en del forskellige retninger.
Og TAK for direkte link.. puhha.. det var nice.
Fik rent faktisk prøvet det kort i går. Igen efter en kort test for lang tid siden. Og fyldt mit hoved med næsten uudtømmelig feedback. Jeg slet ikke har tid til at gå i dybden med nu.
Korte pointere:
Syntes der er mange ting i in-game UI der ikke kommunikerer så godt som de burde. Helt basale ting som meget transparante popup vinduer med svær læsbarhed og mikro close knapper.
Control issues med middle mouse button som snapper view til cursor.
Mangel på spillernes navne og info over de forskellige baser på mappet. Jeg blev ret nemt væk fra egen base.
Småting med characters der er roteret lidt spøjst når man kigger på dem i menuerne. De store 3D af slagsen.
Mappet er ret dull og repetetivt. Mere lush, farverigt og differencieret ville være ønskværdigt.
Combat resolution og base building er på et meget basic niveau set i forhold til dagens standard. Sådan OGame agtigt.
Indtrykket af de scifi univers i prøver at skabe er at det ikke rigtigt har noget super interessant at byde på. Meget muligt er der tænkt en masse store tanker. Men det kommer ikke rigtigt ud over rampen i så fald.
Hvorfor er en rendyrket sumpplanet interessant for jeres publikum?
Det lugter lidt af Avatar inspiration? Måske kunne i være endnu mere frække og køre den endnu mere over i Avatar look-a-like. Uden af være en direkte klon. Som måske kunne lande jeg er lille smule piggy back ride på de 2 kommende film. Navnet kunne man også pille lidt ved i den sammenhæng. MEGET muligt det er ren spekulation vi er ude i her.
Spilkonceptet er set en hulens masse gange før. Og mere veludført. Fordelen er klart at det er proven mechanics. Men det er også markeder der er virkelig opdyrket på mobile og web. Og det kan kun blive urimelig konkurrence med de etablede spillere. SciFi er desværre kun en lille niche i den sammenhæng.
Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor det konceptuelt ikke også skulle kunne virke på Steam. Som umiddelbart?? ikke har så meget at byde på af F2P asynkront base building gameplay.
Det udelukker naturligvis ikke klienter på mobile platforme.
Det ville helt sikker give teoretisk mening for jer at finde et sted hvor den direkte konkurrence ikke er så udpræget. Om det så er nok til at skabe en virksomhed der overlever og vokser er så en helt anden snak. Som jeg ikke har indsigt nok i Norsedale til at kunne fabulere om. Men bekymringen er der naturligvis.
Det kan under alle omstændigheder være et springbrædt til næste skridt. Hvis i opnår gode KPI tal.