"Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

User avatar
ThoriumGameLab
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 22 Aug 2018, 19:28
Location: Holbæk
Contact:

"Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by ThoriumGameLab » 22 Aug 2018, 20:04

Hej :)

Jeg udviklede "Battle of Vicksburg" alene over et par måneder i Unity (og Blender), og udgav det på Google Play d 28. April.

Min grund ide var at kombinere en first person shooter med strategi-elementer, som kontrol af infanteri, kavaleri & artilleri.

Spillet foregår under den Amerikanske Borgerkrig ved skanserne rundt om Vicksburg, Missisippi.
Det er muligt at kommandere rundt med mange tropper på en gang (så mange som jeg kunne presse fysik-motoren til), og det gælder så om at forsvare egne stillinger og erobre fjendens fæstningsværker.
Der er ikke så mange defensive ting at bygge endnu, men senere tilføjer jeg en del, og arbejder pt på en update med ironclads etc.

*edit* Nu er der skibe, tog med kanoner, og heste man kan ride osv, samt 9 nye maps! *edit*

Spillet klarer sig glimrende og jeg har fået god feedback, men jeg vil meget gerne have mere!
Jeg har desværre ikke nogen video endnu...


Link til "Battle of Vicksburg 3":

*edit* Har rettet linket til det "nye" spil, da Google slettede det originale... *edit*
*edit* Har rettet linket til det "nye nye" spil, da Google slettede det BoV2 lol *edit*


Kontakt mig hvis i vil ha nogle gratis download koder (spillet koster 10kr på PlayStore i DK, USA får dog lov at betale mere :D )...

https://play.google.com/store/apps/deta ... Vicksburg3





Kontakt:
Email: Thoriumgamelab@gmail.com
Discord: https://discord.gg/JFfExJg
Twitter: https://twitter.com/ThoriumGameLab?lang=en
https://www.youtube.com/channel/UCFTqzn ... REA/videos

Mhv.
Michael
Last edited by ThoriumGameLab on 29 Aug 2019, 12:43, edited 9 times in total.

User avatar
ThoriumGameLab
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 22 Aug 2018, 19:28
Location: Holbæk
Contact:

Her er nogle download koder til PlayStore:

Unread post by ThoriumGameLab » 24 Aug 2018, 14:56

Her er nogle gratis-download koder til Play Store:

BKRZDFRZYHRXEHV9AMMJEQ7

BPG7N8SUKUVWDHH98SW1DD8

VJGH4PKK5VUK9CPVYEYHSQL


Skriv evt hvis i bruger den sidste :) Tak

User avatar
TrustyJam
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 01 Dec 2012, 03:08
Location: Denmark
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by TrustyJam » 19 Nov 2018, 15:24

Fedt at se endnu et dansk American Civil War spil! :)

Ser ud til du har en del features allerede - god vind med videreudviklingen.

User avatar
ThoriumGameLab
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 22 Aug 2018, 19:28
Location: Holbæk
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by ThoriumGameLab » 30 Jul 2019, 18:01

Hej TrustyJam :) Tak. Beklager jeg aldrig fik svaret ;)

Ja især nu jeg endelig fik lavet den store opdatering færdig. Så nu er der 12 maps, og skibskamp, tog med kanoner osv :D

Desværre fik Google den idé at slette spillet permanent den anden dag :S Pga. de syntes jeg har overtrådt "Sensitive Events Policy".

Jeg har selvf genudgivet det (som "Battle of Vicksburg 2"). Dog først efter jeg fjernede det sjove ved felthospitalerne, øv lol :)
Der er stor opbakning generelt, men nogle tror jeg har lavet et smart købmands-trick for at sælge samme spil to gange til folk - så jeg gør hvad jeg kan for at få de gamle spillere ind gratis :)

Hvis du eller andre vil have download koder til det nye, så send mig gerne en email :) Gratis perioden er lige slut nemlig :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by ZeroHero » 30 Jul 2019, 18:31

Super flot arbejde! Jeg har set et par reviews af nogle youtuber og taget i betragtning af at du alene har udviklet og faerdiggjort dette spil maa jeg bestemt tage hatten af for. Jeg har ikke spillet det endnu men jeg glaeder mig til at proeve det. Kan du eventuel dele nogle salgs og download stats, det kunne vaere interessant at se for andre spiludviklere. Jeg arbejder selv paa et spil og kunne godt taenke mig at vide hvad der har virket for dig i form af marketing og PR. Er spillet kun tilgaengelig for Android eller understoetter du ogsaa andre platforme?

User avatar
ThoriumGameLab
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 22 Aug 2018, 19:28
Location: Holbæk
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by ThoriumGameLab » 31 Jul 2019, 00:15

Hej ZeroHero :)

Mange tak!
Jeg er også glad for jeg både fik udgivet det til at starte med (selvom det nok ikke var helt færdigt lol), og fik lavet den store update med skibe, tog, osv færdig :) Der var ved at gå mission creep i den ;)

Jeg troede da også jeg skulle hvile lidt på laurbærene :) men Google havde andre planer. Så jeg måtte sparke døren til shoppen op med lidt reklamer, så spillet ikke var usynligt (blev slettet og re-upl). Så nu ved jeg da hvordan det funger :)

Har vist hældt nok mønter i maskinen til at den kører godt igen :) var jo nødt til at gå all-in med mine sidste penge :D
Kørte de fleste under en gratis download periode. Men også i nogle dage efter (med underskud stadig). Men nu bliver den også sat på eco mode, hvor den forhåbentlig kan lave både lidt profit og extra traction.

Jeg har dog ikke lavet meget andet promovering end de kampagner i Play storen nu her. Jeg fik klart de fleste salg på det originale spil ved at folk bare browsede top-lister (ca 85%-90%). Jeg havde dog meget kort og uskyldig app description, da Google gav mig policy strike allerede da jeg udgav det første (pga. flag). Jeg kom på de lister helt organisk, havde ikke lyst til at reklamere for et ufærdigt spil. Men man blir jo klogere lol :)

Jeg er iøvrigt ved at lave 2 joystick controls, da folket skriger efter det :)

Jeg har fremskydet processen og registreret mig på Steam, da jeg blev lidt misfornøjet med G. Så jeg håber at få det lavet og udgivet kort efter de 30 dage man skal vente.
Der er også planer om en IPhone udgivelse snart, men er ikke gået i gang endnu :)

Here er lidt gratis koder til Play butikken...

6WH56X2TAK2TT7F6DCAC7U2

ZQJTP6Y9L5S5VK6HPX9RPJT

JJ00PX4U0727F7CX52EM8CB

ZU1WM6P7TTFWWTBFE782YDH

P5R0JL8F3DZ376GQ2NB5VB9

5SLVSY1PAWH58BQ2FJGG1N8

(klik "indløs/redeem" i play store settings)

Go spiller ;)

Jeg tar gerne imod kritik og idéer osv :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by ZeroHero » 31 Jul 2019, 08:53

Mange tak for information og de gratis noegler. Jeg vil helt sikkert give dig feedback naar jeg har faaet spillet det. Jeg haaber at jeg kan kontakte dig og spoerge dig til raads naar mit spil er ved vaere faerdig. Jeg regner ogsaa med at mit spil vil klar til Android, iOS og Steam.

Jeg burde nok lige sige at jeg har taget P5R0JL8F3DZ376GQ2NB5VB9 :)
Last edited by ZeroHero on 31 Jul 2019, 11:00, edited 1 time in total.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by jonaz.dk » 31 Jul 2019, 09:17

Fedt! Tillykke med re-release!

Jeg hapsede lige. Håber der bliver tid til lidt spil og feedback,
ZU1WM6P7TTFWWTBFE782YDH

Helg og lykke med det! :)

User avatar
ThoriumGameLab
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 22 Aug 2018, 19:28
Location: Holbæk
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by ThoriumGameLab » 31 Jul 2019, 14:51

Tak Jonas!

Ja det er sgu fedt det er oppe igen og trender osv. :)

Jeg håber du hygger dig med det, på trods af diverse bugs :D


Når du får en bugged riffle, så dobbelklik riffel knap i top menu lol :)

Teknikse Tips: hvis det crasher, så optimer mobilen først (mere fri RAM). Hvis det ikke kan starte første gang, så genstart den (er pga OBB fil).

User avatar
ThoriumGameLab
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 22 Aug 2018, 19:28
Location: Holbæk
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by ThoriumGameLab » 02 Aug 2019, 22:15

Så er version 1.1 LIVE i butikken :) Her er friske gratis download koder...

DF015NLPEZKR9EGYBD7RVAR
QX3FZA8E039JCUHV6TNWKC1
0F0J5F6RVLKH5L7ZJ8SFNBG
B3YGLP6L1XSBJDK0WDGUXVW
R9AHB7H2Q37KPCDENGRAKS1
2UFJVV57KSPG5SHBLZ2NSPZ

Kontakt mig hvis i vil ha en kode, eller hvis i har feedback! ;)

User avatar
ThoriumGameLab
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 22 Aug 2018, 19:28
Location: Holbæk
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by ThoriumGameLab » 09 Aug 2019, 02:40

Så blev det slettet igen :(

Jeg beklager link nu er dødt. Jeg klagede over Googles beslutning og fik et negativt svar. De mente stadig der var "had snak" osv på grund af Sydstats-flaget, som jo allerede var ændret en gang (incl. en "policy strike") da jeg udgav spillet helt i starten.

Jeg genudgiver snart spillet som "Battle of Vicksburg 3" :D Men jeg brændte jo reklame-penge af på et hul i internettet, så det bliver måske lidt svært at finde i starten.

Jeg ligger nogle nye koder her når spillet er på igen :) Tak!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by jonaz.dk » 16 Aug 2019, 18:19

Haha åh Google.
Nedtur deres ekstreme sensitivitet ikke falder i dit favør. Måske skulle du skifte sydstatsflaget ud med et multifarvet G? ;)
Eller overveje et platformskifte. Itch.io eller Steam. Specielt når det ikke er velkomment hos Google. Og sikker heller ikke Apple. Og tænker generelt at spillet kan fungere bedre på PC i det hele taget.

Anyways har fået spillet det lidt.

Generelt er det indtrykket at det er et spil der ikke er super velegnet til en lille fedtet mobiltelefon.

Der er flere punkter end jeg lige dækker her. Hopper direkte til de mest frustrende.

Der mangler helt klar noget bedre on-boarding. Man er ret lost i hvad spillet vil have dig til at gøre.
Der er et hav af knapper og funktionalitet.
Open world. First person shooting. Squad management. Building.
Og ingen helt klare instrukser på hvad man skal fortage sig i en den ret åbne verden.

Og mangel på drypvis introduktion af de mange elementer. Tænker nogle begrænsede tutorials der fokuserer på de forskellige områder.

Det føles meget som om at det er et soloprojekt som er gået lidt amok i features. Uden at have testet frygteligt meget på andre uvidende mennesker.
Du bør helt sikkert sidde og kigge testere over skulderen når de spiller og notere alle udfordringer og issues.

En del issues med overlappende tekst, map og den slags når man prøver at hitte ud af hvordan man skal tilgå spillet.

Shooting og combat var ikke super tilfredsstillende.

Men imponerende stykke arbejde. Og en god sjat store maps. Har kun rørt en promille af arealet tror jeg.

Klå på!

User avatar
ThoriumGameLab
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 22 Aug 2018, 19:28
Location: Holbæk
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by ThoriumGameLab » 29 Aug 2019, 12:40

Hej Jonas :) Tak for din feedback!

Spillet er nu på shoppen igen som "Battle of Vicksburg 3".

Ja du rammer sgu ikke helt ved siden af, mht til at det er et solo projekt udviklet uden så meget testing med rigtige spillere.
Efter jeg har startet min Discord server har jeg dog en del spillere der hjælper mig med test af updates. Du og alle andre her er selvfølgelig meget velkomme :)
Jeg er også ved at gøre et "Winter War" (Russisk/Sovietisk krig 1939-40) spil klar til Alph tests. Det har fly, tanks, osv ;)

Jeg har planer om at lave tutorials og nye maps til rekrutter, da spillet jo bare smider en ned på slagmarken uden nogen form for hjælp lol. Har også lidt problemer med nogle Android 8.1 devices, efter spillet blev slettet, og dermed skulle opfylde et 64 krav som kræver nyere Unity engine (og dårligere performance). Så var nødt til at bruge en del tid på det i stedet for decideret bug fixing of forbedringer.

Jeg har stadig koder til gratis download hvis nogen vil have. Send mig gerne en mail, eller brug Discord.

Spillet ramte i øvrigt nr1 i "Top New Paid Game" I USA i går (of vist en del andre lande også).
SÅ jeg klager bestemt ikke, selvom det da kostede en del tid og penge at promovere BoV1 og Bov2 som nu bor i virtuelt counterspace :D

Tak!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by jonaz.dk » 29 Aug 2019, 13:44

Wow! Super fedt! Tillykke med top placeringen! :D
Fedt du rykker på community requests og feedback.
Og held og lykke med det nye projekt!

Krydser fingre for Google ikke er ude med riven igen. Men sydstatsfalget er blevet rødt nu på screen shots. Kiggede lige lidt på GooglePlay. Der er da flere spil og bøger osv. som indeholder flaget som historisk element. Så det er åbenbart ikke noget der håndhæves retroaktivt.
Det er lidt spøjst med dem at man ikke kan lave et spil med historiske fraktioner uden at det skal gøres til et problem.
Nu er det jo ikke ligefrem slave owner simulator du har lavet. Men et helt sobert historisk inspireret krigsspil. Baggrunden for konflikten er naturligvis ikke køn. Men det er det sjældent i krig.

Faldt også over det game North and South (North vs. South nu om dage på mobile). Det var konge på Amiga!
Den nye version mangler meget af charmen. Men det er da rimeligt velfungerende.
Ahhh good old amiga days!

User avatar
ThoriumGameLab
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 22 Aug 2018, 19:28
Location: Holbæk
Contact:

Re: "Battle of Vicksburg" (fps / strategy, Android)

Unread post by ThoriumGameLab » 25 Oct 2019, 16:48

Hej Jonas :) Mange Tak! Beklager mit meget sene svar ;)

Ja det ser ud til mit nye spil "Winter War" slap igennem censur maskineriet :)

Udgivelsen af mit "Winter War" går utroligt godt, især i Finland & Rusland :D Nu er jeg jo nødt til snart at lave det mere færdigt med alle de spillere. Der er stadig en hel del bugs, og ufærdige ting. Jeg har tænkt mig at arbejde meget mere på det.

Hvis i har lyst til at prøve har jeg gratis koder til Google Play (gå til settings i google play, og klik "indløs", send mig gerne en mail).....

DM85GFV08TBFFJ7SUM6E6KZ
WTKVPT4RHMBH1L9ZBVFG19C
15DC4FXM5TLCVE1CNU02XJR
B97JJ70H2BGLEQR8GXBMVF2
GS44FQE8LBC040L9883LMKK
Z9LTNRNW1K8CKPCDGSUXRMY
0QUB2FPM86HML1BVDLJ6VDF
DB0GU56LB8CX98UBETVGGHE

Tak! :)

Jeg spillede også en masse North & South på Amiga dengarg :) Har ikke spilet det nye på mobil, men ja det ligner da meget at det har mistet en del af charmen.

Mvh Michael :)

thoirumgamelab@gmail.com
www.winterwargame.com

Post Reply