Page 1 of 1

= = CYBORG SEPPUKU = =

Posted: 03 Sep 2018, 13:57
by Malte_Burup
TALES FROM THE OUTER ZONE:
CYBORG SEPPUKU


-A cyberpunk tale of marriage and self-destruction.

You're a cyborg and your wife has left you. To find her you must leave "The Structure" - a dystopian city in which you are imprisoned.
The only way of escaping The Structure is to rid yourself of your implants and become a plain-skin.

This short point-and-click adventure was made in three weeks by Malte Burup (The Outer Zone)
using Adventure Game Studio for MAGS August 2018.

Cyborg Seppuku is the first episode in a series called "Tales From The Outer Zone".


Get it on itch.io: https://theouterzone.itch.io/cyborg-seppuku

Press kit: http://the-outer-zone.blogspot.com/p/ta ... ppuku.html

Twitter: https://twitter.com/outerzonetweets


Image

Image

Image

Image

Re: = = CYBORG SEPPUKU = =

Posted: 07 Sep 2018, 09:46
by scootergrisen
Det er rigtig godt.
Lidt kort men lader til der kommer mere.
God musik.
Eventuelt slå lodret synkronisering til som standard. Det er til synd figuren bliver revet i stykker.
Havde problemer med at finde det korrekte rør og sidespejlet. Det var ikke så tydeligt hvad en datacraft var.
Måske lave noget mere animation/bevægelse i introen så der sker noget.
Måske nogen flere lyde når man gør forskellige ting.
Nogen filer ser ud til at være flere gange hvilket vel ikke er nødvendigt. ogv-filen.
Hvis man har gemt et spil så skal man vil have mulighed for at indlæse det i stedet for at introen skal blive færdig hver gang man starter spillet.
Så der kunne være en load dialog i starten der kun vises hvis der findes gemte spil til at indlæse eller starte nyt spil.

Re: = = CYBORG SEPPUKU = =

Posted: 07 Sep 2018, 12:38
by Malte_Burup
Mange tak for rosen og for al den feedback - fedt :)

Flere af tingene kunne jeg godt tænke mig at rette til en version 2.0 en dag.
Jeg overvejer dog stærkt at lave flere episoder og så samle dem alle i ét spil en dag. Den version kunne indeholde alle de ekstra ting .
Alle episoderne skal, som denne, laves på 3 uger pr. styk, så fokuserer på det vigtigste i denne omgang. Og så kan man nyde alle de ekstra ting i den fulde version (vil også have voice acting på).

Er i tvivl om nogle af de ting du skriver:
Det virker som om du kender AGS?
Lodret synkronisering? Hvad er det? Figuren bliver revet i stykker? Er det når han går i Z aksen? Kan man så bibeholde pixels som de er designet?
Det korrekte rør bliver nævnt i en samtale - og du kan se en oversigt over hvordan netop dette rør så ser ud på "plaque".
Sidespejlet bliver også kun antydet i en samtale man ikke behøver at have - den er lidt uklar.
Ja, lidt mere animation og feedback lyd. Helt sikkert.
OGV filen er der flere gange? Er det Vox filen? Måske kan jeg bare slette "Data" mappen - vidste ikke helt med den.
Man kan skippe cutscenes med "esc". Jeg venter med en menu til det fulde spil.

Mange mange tak!
-Malte

Re: = = CYBORG SEPPUKU = =

Posted: 07 Sep 2018, 12:53
by scootergrisen
Kender ikke AGS men søgte lidt på det i går.
Lodret synkronisering af billedet så hele billedet vises på én gang.
Ja det var mest tydeligt når figuren går til siden så tegne overkroppen f.eks. lidt ved siden af underkroppen. Det kan indstilles i winsetup under advanced men det er åbenbart slået fra som standard.
Ja men selvom jeg vidst hvad det var for et rør så var det ligesom om der skulle klikkes på et bestemt sted på røret eller noget eller også var det fordi jeg ikke havde valgt hånden, synes bare ikke der var nogen angivelse med noget tekst når man holdt markøren over. Men det kan godt være jeg bare ikke har været opmærksom nok.
Det var mere hvis nu jeg vidst hvad datacraft var for noget så kunne jeg måske gætte mig til at den havde sidespejle men jeg kunne ikke se hvad det var. Ligner måske en sofa eller noget.
Hvis den havde heddet hoverbike eller grafikken mere tydeligt viste hvad det var så kunne det måske være bedre.
TOZ_IDENT.ogv-filen er både i Linux- og Windows-mapperne.
Eventuelt "Esc to skip" nederst i hjørnet ved intro.
Jeg vidste heller ikke man kunne bevæge markøren op øverst for at få en menu. Det er måske rimelig let at finde ud af men f.eks. i vinduestilstand der kan man jo flytte markøren op forbi vinduet så der er det måske endnu sværre at vide at den findes.
Kunne være fedt med stemmer. Jeg tænkte på om det var muligt at have talesyntese på robotterne det kunne da være sjovt. Man kan selvfølgelig også optage det på forhånd hvis ikke det er muligt.
Også kunne det være "sjovt" at oversætte til dansk. Jeg oversætte diverse software. Så er der måske endnu mere arbejde osv. hvis det også skal indtales på dansk.

Re: = = CYBORG SEPPUKU = =

Posted: 07 Sep 2018, 14:04
by scootergrisen
Linux-udgaven:
Det ser ud til at både Linux/CyborgSeppuku og data/lib64/ags64 skal være eksekverbare.
Ved ikke hvad den bedste både er at gøre det på men ville sikkert være bedst hvis kun én fil skulle være eksekverbar.
Ellers skal der vel være instruktioner.

Jeg får "Unable to load theora video 'TOZ_IDENT.ogv'".
Hvis TOZ_IDENT.ogv kopieres til data-mappen så afspilles den.

Re: = = CYBORG SEPPUKU = =

Posted: 08 Sep 2018, 15:54
by scootergrisen
På min computer hvis man bruger Alt+Tab til at skifte program så kører musikken i en kvartsekundsløkke.
Ville være bedre hvis musikken enten afspillede normalt eller slet ikke når man skiftede program.

I introen er musemarkøren synlig i et kort øjeblik.
Ville være bedre hvis den ikke var synlig.

Koppen kommer bare frem ligepludseligt.
Måske lågen kunne var lukket til at starte med og så når skal have koppen så åbner lågen.
Ser ud til det er sådan med skruetrækkeren.

Jeg ville nok vende skruetrækkerikonet om så håndtaget er ud mod spilleren.

Det er ikke altid til at se hvor punktet er på musemarkøreren. F.eks. ledningen.
Der prøver jeg at sætte enden ind i slot men punktet er ikke på enden.

Lader til man skal bruge datagoggles til at få info om det med spores inden man kan stikke ledningen i slot men det burde vel ikke være nødvendigt.

Der står åbenbart bare "Pipes" når man holder markøren ved den korrekte.
Men teksten skal vel skifte til noget andet så man kan se det er anderledes end de andre steder hvor der står pipes.

Der hvor han går ind af døren i introen der siger han at døren skal åbne men det han gør ikke i resten af spillet så han burde vel heller ikke sige det i spillet men bare gå ind uden at sige noget.

Kunne godt tænke mig man kunne afslutte spillet med Esc og piletasterne hvis ikke man kan det med musen.
Havde problemer med at komme ud af programmet i Linux.

Re: = = CYBORG SEPPUKU = =

Posted: 09 Sep 2018, 12:11
by Malte_Burup
Igen mange tak for al den feedback. Mange gode punkter! Nogle af dem kendte jeg ikke i forvejen så det er virkelig brugbart :)

Jeg har noteret alle rettelserne og retter det i en fremtidig version. Hvis du har lyst vil jeg gerne kreditere dig som "tester" når den tid kommer.
Hvad skal jeg i så fald kalde dig?

Re: = = CYBORG SEPPUKU = =

Posted: 09 Sep 2018, 18:43
by scootergrisen
scootergrisen

Re: = = CYBORG SEPPUKU = =

Posted: 30 Nov 2018, 16:33
by jk5000
Hej Malte Burup

Jeg syndes overordnet det er et rigtigt godt lille adventure spil.

Det bedste ved spillet er helt klart historien. Musikken er også ret god, og den passer fantastisk godt til spillets historie og den giver spillet en interessant cyborg punk atmosfære.

Overordnet syndes jeg også at spillets grafik er rimlig god. Jeg syndes dog at by-scenen er lidt rodet, og der er lidt for mange ting i den, men okay det passer godt til "cyborg punk"-stilen.

Jeg kunne godt tænke mig at spillet var længere. På en måde føles det lidt, som om spillet stopper, der hvor historien skal lige til at begynde for alvor.

Jeg kunne også godt tænke mig, at spillet havde brugt stemmeskuespillere. Det er måske lidt meget at forlange af et lille indie spil.

Det eneste tekniske problem jeg fandt, var at TOZ_IDENT.ogv mangler i windows mappen, og derfor kunne den ikke afspilles, da spillede startede.

Til sidst vil jeg bare gerne sige tak, fordi du har delt dette spil med os. Håber at se mere fra dig.

Hilsen JK5000

Re: = = CYBORG SEPPUKU = =

Posted: 26 Dec 2018, 01:42
by Malte_Burup
@jk5000:

Tak for dine fine ord - jeg er glad for at du kunne lide det :)

Er enig med dig i at by scenen godt kan være lidt rodet og at stemmeskuespillere ku pifte spillet lidt op. Tænker at lave en mere polished version i fremtiden. Spillets længde er grundet at spillet blev skabt af mig alene på 3 uger.

Cyborg Seppuku er første kapitel af en spil serie kaldet "Tales From The Outer Zone".
Jeg har netop udgivet del to "The Goat Crone" som kan spilles her: https://theouterzone.itch.io/the-goat-crone

Re: = = CYBORG SEPPUKU = =

Posted: 04 Feb 2019, 10:23
by scootergrisen
Så lige ham her der ligner ham fra spillet lidt.