Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 07 Sep 2018, 18:05

Hey medudviklere

Jeg har lavet en lille demo af mit spil "Ո Օ Ո - The First Warp" klar til at blive revet rundt.
Spillet er et forholdsvis klassisk point-and-click adventure - dog med et tilføjet gameplay element, i form af døgncykluskontrol.
Med dette menes at man frit kan styre hvad tid på døgnet det er på den pågældende scene.
Dette er med til at give en ekstra dimension i spillets puzzles.

Nu sidder du måske og tænker: Hvad mener han med "døgncykluskontrol". Læs med.

Et simpelt eksempel kunne være følgende scenarie:
Man skal bruge en plante til at lave noget juice med (tænkt eksempel)
  1. Spol tiden frem/tilbage til nat
  2. Plant et frø du har samlet op tidligere i spillet
  3. Giv det vand
  4. Spol tiden frem til om eftermiddagen hvor planten er vokset sig stor
  5. Tag planten
Jeg har valgt at springe let hen over "farfarparadoxer" og "hønen og ægget" sitationer ved at have en nulstilling ved midnat.
Så man får således en lidt Edge Of Tomorrow opsætning hvor scenen kan gentages.

... anyway det skal muligvis prøves før man forstår det fuldt ud OG det kan man altså nu :)

Hvis nogen skulle være interesserede så kan man hente en demo her:
http://blackgrain.dk/games/non/beta/

Tak for jeres opmærksomhed

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 07 Sep 2018, 18:07

Argh. Jonas: måske det skal rykkes til "Showcae"? (Undskyld er lidt release-kulret)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by jonaz.dk » 09 Sep 2018, 22:27

no worries! :)
flyttet til showcase

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 09 Sep 2018, 22:32

jonaz.dk wrote:no worries! :)
flyttet til showcase
Tak!

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by scootergrisen » 11 Sep 2018, 18:52

Test af n o n the first warp i Windows 7:
"Lorem ipsum..." i installer EULA
der er info-links under credits som åbenbart ikke kan vælges
spilvinduet starter større end hvad der er plads til på skrivebordet
mangler skærmopsætning/indstillinger
kan ikke finde info om tastaturgenveje til f.eks. fuldskærm
åbenbart ikke altid jeg kan skifte med f-tast der står noget om at jeg skal få til main menu og skifte
ville være rart at kunne vælge lavere opløsning osv.
jeg hører fuglelyde men der er vist ikke nogen fugle på første bane
fodtrinslyd er for høj i forhold til musikken og muligvis irriterende at høre på mange gange
når man hiver i spanden og andre andre ikoner så passer punktet hvor man vil slippe ikke med markøren. Altså ikon- og markørpunkt passer ikke sammen hvis man hiver hurtigt i ikonet når man vælger det.
spilleren går ret langsomt ved enkelt klik
der er for meget zoom ind og ud
det automatisk zoom er irriterende når man prøve at klikke på noget også det flytter sig
baggrunden passe ikke ved bevægelser
skærmen zoomer ikke ud efter fremstilling af værktøj
dialogerne går lidt langsomt nogen gange
ved ikke om de tankeboble er den bedst måde og vise teksterne på
der er vist et eller andet der ikke passer med klokkeslæt på de gemte spil eller også forstår jeg det ikke. Måske et miniaturebillede ville hjælpe
det burde ikke være nødvendigt både at vælge hvilket gemt spil man vil indlæse OG trykke på continue
det ser ud til at man annullerer en handling hvis man klikker mens der er talebobbel i stedet for at få taleboblen til at gå væk
ville nok være bedre at man kunne se når man kombinere noget ved tingene man kombinere i stedet for at man skal kigge i taleboblen
Hvis man søger efter "non" kommer "n o n" ikke frem i Windows startmenu.
burde start,quit og gearmenuen oppe til højre og credits oppe til venstre ikke være én og samme menu?
når jeg prøver og klikke på noget nær skærmens venstre kant på banen med bilen og manden og træet så kommer jeg flere gange til at forlade billedet (gå til venstre)
forstærkerlyden stopper ikke når man slukker på kontakten på væggen
forstærkerlyden fortsætter efter spillet er slut og hovedmenuen vises.
At klikke på tidsmaskinens 1234 ikoner er ikke helt det samme som at trykke på 1234 på tastaturet.
Jeg kan et kort øjeblik se nogen ting hvis jeg trykker på 2 efterfulgte af 1 eller klikker på ikon 4 efterfulgt af ikon 1
hvis jeg klikker på ikon 4 efterfulgt af ikon 1 kommer der et blink og tekstbobel men ikke ved tryk på tastatur 4 og 1.
det er ikke klart om man slipper ikoner det korrekte sted
sløret baggrund virker ikke altid godt hvis man klikker to gange hurtigt på forstærkeren bliver skærmen sløret men forstærkeren vises ikke
er ikke vild med at få åbnet google-websted i webbrowser efter spillet er slut
det sidste i spillet med papir og lim er ret svært at finde ud af. det med at man skal dreje rundt med markøren er måske lidt svært at få til at virke godt

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 11 Sep 2018, 19:23

Tak for udførlig og klar feedback - du er en skarp observatør. Respekt

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by scootergrisen » 12 Sep 2018, 16:01

Måske lidt for besværligt at skrive filnavnet i en terminal hvis filnavnet starter med "Ո Օ Ո".

Hvis jeg prøver at starte programmet i openSUSE i VirtualBox får jeg:
QQmlApplicationEngine failed to load component
qrc:/main.qml:74 Type Core unavailable
qrc:/qml/Core.qml:328 Type SoundBank unavailable
qrc:/Qak/SoundBank.qml:2 plugin cannot be loaded for module "QtMultimedia": Cannot load library /tmp/.mount_Ո Օ K6krIN/qml/QtMultimedia/libdeclarative_multimedia.so: (libpulsecommon-11.1.so: kan ikke åbne delt objektfil: Ingen sådan fil eller filkatalog)
Så der mangler åbenbart et eller andet.
Kunne være meget rart med noget info om afhængigheder eller f.eks. teste på nogle distributioner så du kan skrive at det er testet til at virke på dem.

632-672 MB er ret meget for en demo.
Det ser ud til at assets-filerne er dem der fylder mest.
Gætter på det er billeder og andet og de er der åbenbart i 4 forskellige størrelser siden der er 4 af filerne.
Hvis det er tilfældet kunne du måske nøjes med én fil for at få en mindre filstørrelse eller på anden måde gøre den mindre.

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 12 Sep 2018, 16:45

scootergrisen wrote:Måske lidt for besværligt at skrive filnavnet i en terminal hvis filnavnet starter med "Ո Օ Ո".
Yup - noteret.
QQmlApplicationEngine failed to load component
qrc:/main.qml:74 Type Core unavailable
qrc:/qml/Core.qml:328 Type SoundBank unavailable
qrc:/Qak/SoundBank.qml:2 plugin cannot be loaded for module "QtMultimedia": Cannot load library /tmp/.mount_Ո Օ K6krIN/qml/QtMultimedia/libdeclarative_multimedia.so: (libpulsecommon-11.1.so: kan ikke åbne delt objektfil: Ingen sådan fil eller filkatalog)
Yes den mangler et lib. Frameworket afhænger af PulseAudio. Prøv at installere PulseAudio (via yast?) (Jeg kender desværre ikke OpenSUSE).
Hvilken version af OpenSUSE er det? (så har jeg en chance for at prøve det af i en VM)
scootergrisen wrote:Kunne være meget rart med noget info om afhængigheder eller f.eks. teste på nogle distributioner så du kan skrive at det er testet til at virke på dem.
Noteret, tak :)
scootergrisen wrote:632-672 MB er ret meget for en demo.
Det ser ud til at assets-filerne er dem der fylder mest.
Gætter på det er billeder og andet og de er der åbenbart i 4 forskellige størrelser siden der er 4 af filerne.
Hvis det er tilfældet kunne du måske nøjes med én fil for at få en mindre filstørrelse eller på anden måde gøre den mindre.
Spillet understøtter opløsninger op til 8K UHD (men har kun løst testet op til 4K).
Jeg splitter måske den endelige udgivelse op i "standard" og "HD" udgave - det har bare en tendens til at forvirre visse typer af brugere mere end nødvendigt. Og det skaber endnu mere forvirring for undertegnede at skulle have så mange releases i luften på en gang. Folk rapporterer bugs og fejl helt forskelligt, så flere versioner er lig mere unødvendigt kaos. Men det er noteret, tak!

Der er også en mulighed i at lade spillet hente assets når det er installeret og kender brugerens skærmopløsning - men det kan være dyrt i net-trafik og det gør spillet afhængingt af en server der altid skal være online. Adventurespil ligger i kategorien "langtidsholdbare" - folk tager dem op år efter deres udgivelse og spiller dem igen - eller måske for første gang - så den mulighed er næsten udelukket.

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by scootergrisen » 12 Sep 2018, 20:07

Det er openSUSE Thumbleweed 20180910. Downloadet/installeret i går.
pulseaudio 12.2-rebootstrapped er allerede installeret.
Er det noget andet med pulseaudio der skal installeres?
Det var mere demoen jeg tænkte på kunne have mindre filstørrelse.

Det samme ser ud til at ske hvis jeg deaktivere lydkortet i VirtualBox.

Kan det være fordi programmet forsøger at indlæse "libpulsecommon-11.1.so" fra den forkerte mappe?
Filen findes i:

Code: Select all

/tmp/.mount_Ո Օ [......]/lib/libpulsecommon-11.1.so

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 14 Sep 2018, 21:48

Yup - var nogle dynamisk loadede libraries til pulse audio mit dependency script ikke havde forudset.

Jeg har uploadet et nyt Linux build på https://blackgrain.itch.io/non - denne gang bundler jeg hele pulse audio. Det skal der lige ryttes op i - men det burde virke på nyere Linux distros nu.

Fedt du fangede den bug :)

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by scootergrisen » 14 Sep 2018, 23:01

Linux:
Vinduets indhold kan ikke være i vinduets standardstørrelse hvis jeg går ind i indstillinger så er der nogen knapper nederst som jeg kun kan se halvdelen af.
Skal actor quality og scene quality ikke have de samme min og max værdier?
Måske kamera og skip-knappen skulle være samme sted i stedet for hver sin ende af skærmen når der vises video.
Når man skifter mellem maksimere/gendan vindue så går spillet til hovedmenuen.
"i can maybe use this" > "maybe i can use this".
Eventuelt læg teksterne ud så jeg og andre kan gennemlæse dem.
Første gange jeg startede spillet var månen eller hvad det var lys og det lignede det var nat og fabrication maskinen så meget mørk ud og meteoren faldt ikke ned og lavede hul. Jeg trykkede vist på skip-knappen i introen da det var sådan. Så det kan jo nok var forvirrende for spilleren hvis tingene ikke er der.
Jeg prøvede at starte et nyt spil mens jeg spillede men det kan man åbenbart ikke uden at afsluttet programmet helt.
Nu starter "Start" det gemte spil så nu kan jeg åbenbart ikke starte et nyt spil uden at slette det gemte.
Jeg ville se introen igen.
Taleboblerne er under ikonerne så teksten måske ikke kan ses.
Lidt forvirrende at der er 2 very flexible matrial der ligner hinanden meget men ikke kan bruges til det samme.

Her er noget output du måske kan bruge:

Code: Select all

libGL error: pci id for fd 10: 80ee:beef, driver (null)
libGL error: No driver found
libGL error: failed to load driver: (null)
qrc:/qml/scenes/ToukinHomeland.qml:1223:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/ToukinHomeland.qml:1223:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n ERROR Core .audio (music) 1 Kunne ikke bestemme mediestrømtype.
Error: "Kunne ikke bestemme mediestrømtype."
qml: n0n INFO :) Perfect day for an adventure
qml: n0n WARNING Game ::checkCommonErrors Scene ToukinHomeland seemingly has unreachable points
qml: n0n WARNING Game ::checkCommonErrors shroomField 4310 3716
qml: n0n WARNING Game ::checkCommonErrors box01Start 3924 3382
qml: n0n WARNING Game ::checkCommonErrors box01Land 3324 2777
qrc:/qml/scenes/ToukinHomeland.qml:938:5: QML ImageObject: Binding loop detected for property "visible"
qrc:/qml/scenes/ToukinHomeland.qml:938:5: QML ImageObject: Binding loop detected for property "visible"
qrc:/qml/scenes/ToukinHomeland.qml:938:5: QML ImageObject: Binding loop detected for property "visible"
qrc:/qml/scenes/ToukinHomeland.qml:938:5: QML ImageObject: Binding loop detected for property "visible"
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b90b85a60) can_03 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b915ce460) 
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b90605ba0) can_01 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b90b85a60) 
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b90a28e60) can_02 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8e561860) 
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qrc:/qml/scenes/RehearsalSpace.qml:576:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/RehearsalSpace.qml:576:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n INFO :) Today, your wish is my command
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n WARNING Actor (non) ::defaultAction actor not in valid grid block. Moving...
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n INFO :) Today is a good day
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:4177:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:4177:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:3223:13: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:3223:13: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Car01.qml:262:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Car01.qml:262:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Car01.qml:292:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Car01.qml:292:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:2541:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:2541:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Flag01.qml:22:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Flag01.qml:22:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:653:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:653:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:634:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:634:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:415:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:415:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n ERROR SceneManager (beta-1-state/chapters/1/sceneManager) stableCheckTimer retry limit reached. Continuing...
qml: n0n ERROR SceneManager (beta-1-state/chapters/1/sceneManager) stableCheckTimer unstable list:
qml: n0n ERROR SceneManager (beta-1-state/chapters/1/sceneManager) stableCheckTimer unstable human_01
qml: n0n ERROR SceneManager (beta-1-state/chapters/1/sceneManager) stableCheckTimer unstable ItemAnimation_QMLTYPE_320_QML_373(0x555b915d5380)
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n INFO :) Woohoo! Adventure time
qml: n0n WARNING Game ::checkCommonErrors Scene Yard seemingly has unreachable points
qml: n0n WARNING Game ::checkCommonErrors offsetDumpster 255.20000000000002 1213
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
Store "beta-1-state/chapters/1/objects/handle_01" warning: Property _x not found
Store "beta-1-state/chapters/1/objects/handle_01" warning: Property _y not found
Store "beta-1-state/chapters/1/objects/steering_wheel_01" warning: Property _x not found
Store "beta-1-state/chapters/1/objects/steering_wheel_01" warning: Property _y not found
qml: n0n ERROR Core .audio (music) 1 Kunne ikke bestemme mediestrømtype.
Error: "Kunne ikke bestemme mediestrømtype."
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n INFO :) Today, your wish is my command
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8ea08b00) handle_01 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8b9d48e0) 
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8d137840) glass_cut_01 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8beb6700) 
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:4177:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:4177:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:3223:13: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:3223:13: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Car01.qml:262:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Car01.qml:262:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Car01.qml:292:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Car01.qml:292:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:2541:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:2541:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Flag01.qml:22:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Flag01.qml:22:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:653:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:653:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:634:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:634:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:415:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:415:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n INFO :) Today is a good day
qml: n0n WARNING Game ::checkCommonErrors Scene Yard seemingly has unreachable points
qml: n0n WARNING Game ::checkCommonErrors offsetDumpster 255.20000000000002 1213
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b94e116e0) knife_01 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8c52f040) 
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
Store "beta-1-state/chapters/1/objects/glue_01" warning: Property _x not found
Store "beta-1-state/chapters/1/objects/glue_01" warning: Property _y not found
Store "beta-1-state/chapters/1/objects/handle_01" warning: Property _x not found
Store "beta-1-state/chapters/1/objects/handle_01" warning: Property _y not found
qml: n0n ERROR Core .audio (music) 1 Kunne ikke bestemme mediestrømtype.
Error: "Kunne ikke bestemme mediestrømtype."
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n INFO :) Perfect day for an adventure
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qrc:/qml/scenes/RehearsalSpace.qml:576:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/RehearsalSpace.qml:576:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n INFO :) Joy and happiness all around
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8c62ad30) twig_01 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b94072aa0) 
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b91944540) rope_01 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8c350fc0) 
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8d1b4b30) twig_01rope_01 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8f865aa0) 
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8c807660) twig_02 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8ccf9930) 
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n INFO :) Today is a good day
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:4177:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:4177:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:3223:13: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:3223:13: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Car01.qml:262:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Car01.qml:262:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Car01.qml:292:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Car01.qml:292:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:2541:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:2541:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Flag01.qml:22:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/objects/Flag01.qml:22:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:653:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:653:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:634:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:634:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:415:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/Yard.qml:415:9: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n ERROR SceneManager (beta-1-state/chapters/1/sceneManager) stableCheckTimer retry limit reached. Continuing...
qml: n0n ERROR SceneManager (beta-1-state/chapters/1/sceneManager) stableCheckTimer unstable list:
qml: n0n ERROR SceneManager (beta-1-state/chapters/1/sceneManager) stableCheckTimer unstable human_01
qml: n0n ERROR SceneManager (beta-1-state/chapters/1/sceneManager) stableCheckTimer unstable ItemAnimation_QMLTYPE_320_QML_373(0x555b8ff01a90)
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n INFO :) Perfect day for an adventure
qml: n0n WARNING Game ::checkCommonErrors Scene Yard seemingly has unreachable points
qml: n0n WARNING Game ::checkCommonErrors offsetDumpster 255.20000000000002 1213
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8fa8be50) pen_and_paper_01 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8c824120) 
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n ERROR Core .audio (music) 1 Kunne ikke bestemme mediestrømtype.
Error: "Kunne ikke bestemme mediestrømtype."
qml: n0n INFO :) Today is a good day
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qrc:/qml/scenes/RehearsalSpace.qml:576:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/scenes/RehearsalSpace.qml:576:5: QML AutoImage: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:146:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:81:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:47:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
qrc:/qml/ambients/Clouds.qml:21:5: QML Cloud: Binding loop detected for property "meta"
QCoreApplication::postEvent: Unexpected null receiver
qml: n0n INFO :) Woohoo! Adventure time
qml: n0n WARNING Global ::showMessage destroying PenAndPaper01 pop scene
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b90a4e590) volume_button_01 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8fe63700) 
qml: n0n WARNING Global ::showMessage destroying PenAndPaper01 pop scene
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b953ae860) inner_tube_cut_01 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8be14ef0) 
qml: n0n WARNING Global ::showMessage destroying PenAndPaper01 pop scene
qml: n0n WARNING Inventory Horrible inventory duplicate BUG might have occurred Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8c5edd60) glue_01 vs Object_QMLTYPE_134_QML_139(0x555b8cbe28a0) 
qml: n0n WARNING Global ::showMessage destroying PenAndPaper01 pop scene
libGL error: pci id for fd 6: 80ee:beef, driver (null)
libGL error: No driver found
libGL error: failed to load driver: (null)
qml: See you later elegant muffin!
/tmp/.mount_n o n hrNL0G/AppRun: linje 11: exec: : ikke fundet

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by scootergrisen » 18 Sep 2018, 00:34

KDE Neon stable-git siger:
/tmp/.mount_n o n djqC9o/non: /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6: version `GLIBC_2.25' not found (required by /tmp/.mount_n o n djqC9o/lib/libbsd.so.0)
/tmp/.mount_n o n djqC9o/AppRun: 11: exec: : Permission denied

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 18 Sep 2018, 08:54

Puha :|

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 19 Sep 2018, 13:01

scootergrisen wrote:KDE Neon stable-git siger:
/tmp/.mount_n o n djqC9o/non: /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6: version `GLIBC_2.25' not found (required by /tmp/.mount_n o n djqC9o/lib/libbsd.so.0)
/tmp/.mount_n o n djqC9o/AppRun: 11: exec: : Permission denied
Jeg har uploadet endnu et build - det skulle gerne kunne køre på ældre Linux distros ned til (og med) Ubuntu 14.04, det burde også inkludere ældre udgaver af Red Hat og CentOS etc.

Grundet lyd subsystemets version (gstreamer 1.0) kan jeg formegentlig ikke give det mere bagudkompatibilitet end det.

Der er ikke ændret andet (fixer først dine bugreports senere i forløbet - men de er vigtige - så tak for det)

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 19 Sep 2018, 13:02

Hvis du vil resette spillet skal du lige nu gøre det fra den grimme indstillingsmenu (via tandhjulet top-right -> burger-ish icon)

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 19 Sep 2018, 13:04

og der er naturligvis ingen hardware acceleration (libGL fejl) med mindre du slår det til i din VM

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by scootergrisen » 22 Sep 2018, 02:18

Prøv og kør spillet i 9:16 format.
Så passer baggrundene ikke.
Dialogerne er meget høje.
Spilleren kom skævt ud af portalen. Men det sker måske også i 16:9.
Man kan ikke så godt se hvad der sker på banen i siderne f.eks. ved guitaren når man tænder og slukker på forstærkeren og når man bruger tidsmaskinen man kan ikke se så meget og hvor guitaren bliver kastet.
Men det er til gengæld zoomer mere ind så man få mange flere detaljer med.
Når nu der er så mange detaljer at kigge på så er det lidt syndt man ikke kan zoome ordentligt ind på diverse ting og undersøge dem nærmere.
Ikonerne ser større ud i det format så der er ikke plads til så mange før de går under gearikonet.

Jeg opdagede ikke koden til låsen på stenen de første gange jeg spillede så jeg gættede bare kombinationen.
Måske låsen kan stoppe når man har drejet den rigtige kombination fordi den er lidt tid om at vise knappen når man har den rigtige kombination og man kan hurtigt komme til at dreje videre.

Det lykkedes mig at starte spillet to gange i træk men de startede sjovt nok spillet forskellige steder i spillet.
Hvis jeg bruger 800x600 så når spillet starter i fuldskærm så er det for stort til skærmen så skal jeg trykke på f to gange for at få spillet til at passe til skærmen.

Hvis jeg fjerner assets_0-5.rcc og spillet ville bruge det så bruger det bare assets.rcc.
Det er måske smart nok som fallback.
Hvis jeg fjerner begge så starter spillet men sort skærm så ville måske være en god ide med noget info når der mangler filer eller lignende problemer så brugeren har en chance for at vide hvad der er i vejen.

I starteren af spillet hvor spilleren næsten for en meteor i hovedet synes jeg måske det ville være bedre hvis spilleren er væk, f.eks. sove i huset også bliver vækket.
Det virker lidt overdrejet at spilleren næsten får den i hovedet også flyver ud til siden eller hvad det er der sker.

Kunne måske være meget sjovt hvis der var en kikkert spilleren kunne kigge i og se på tingene i baggrunden.

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 22 Sep 2018, 08:40

Cool - jeg kommer det i notesbogen! Vildt nok du presser den ved at fjerne assets :)

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by scootergrisen » 23 Sep 2018, 20:55

Bruger du Qt Creator til at lave spillet?
Du kan komme med feedback til den danske oversættelse af Qt.
Jeg har oversat Qt Creator og andet Qt-software og vil gerne have feedback så oversættelsen kan blive bedre.

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 23 Sep 2018, 21:14

Cool - ja, det gør jeg - men mit OS og alt software er altid på engelsk. Af mange forskellige årsager.
Bruger du selv Qt?

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by scootergrisen » 23 Sep 2018, 21:42

Ikke til at lave software men jeg bruger Qt Linguist til at oversætte software med nogen gange til de programmer som er lavet i Qt som bruge ts-filer.

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 23 Sep 2018, 22:20

Ah ok - blev overrasket over linguists funktionalitet da jeg skulle have oversat mit forrige spil til spansk. Meget fint workflow der er inkorporeret i filformatet også

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by scootergrisen » 27 Sep 2018, 21:01

Det gik forbi mig at ham manden åbenbart bor i det værelse.
Måske der kunne være nogen billeder af ham på værelset hvor han står med sin guitar eller lignende så at der er en forbindelse fra værelset og til man ser ham.

Tester nu i KDE Neon. Her virker lydeffekterne men ikke musikken af en eller anden grund.
... hov nu kom musikken lige pludselig der hvor glasset faldt ned. Hm.
Der var bare åbenbart noget forsinkelse på at få det indlæst.

Synes loadingskærmen er så fin. Det er næsten ikke nødvendigt at der står loading.
Måske du kunne laver flere sådanne skærme/billede ved hovedmenuen og andre steder.
Eller måske have noget med tidsmaskinen med i loadinganimationen nu hvor loading og tid har noget med hinanden at gøre.
Billedet med floppy-disken kunne måske bruges til når spillet gemmes/indlæses.
Ikke at floppy-diske lige er så brugte for tiden.

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 28 Sep 2018, 00:12

Yeah lyden er et generelt problem jeg kæmper lidt med på Linux. Det gør alle andre også :)

Det er super gode pointer - har også planer om forskellige load screens.
Jeg arbejder også på at få gjort hans tilknytning i historien lidt stærkere - det kommer stille og roligt.

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp - lille demo version er klar

Unread post by Larpon » 17 Oct 2018, 12:33

Hey jeg er ved at teste 16:9 scenariet
scootergrisen wrote:Prøv og kør spillet i 9:16 format.
Så passer baggrundene ikke.
Dialogerne er meget høje.
Spilleren kom skævt ud af portalen. Men det sker måske også i 16:9.
Jeg blev lidt usikker på, grundet din grundighed, om du virkelig mente 9:16 (fremfor 16:9)?

Spillet er ikke designet til at blive kørt i opløsninger hvor højden er længere end bredden - har bare ikke lige fået implementeret begrænsningerne endnu. Det er "tæt" på at kunne men har ikke rigtig brugt energi og tid på at skulle understøtte f.eks. 9:16 formatet.

Post Reply