= = THE GOAT CRONE = =

User avatar
Malte_Burup
Level 3 - Infant
Posts: 34
Joined: 02 Sep 2013, 11:48
Location: Copenhagen NV.
Contact:

= = THE GOAT CRONE = =

Unread post by Malte_Burup » 26 Dec 2018, 10:20


TALES FROM THE OUTER ZONE
The Goat Crone


- An occult yule tale of family love and dark rituals


Spillet er udkommet! Kan spilles gratis på itch.io:
https://theouterzone.itch.io/the-goat-crone



Image

Image

Image

The Goat Crone er et kort point-and-click adventure spil.
Spillet blev lavet på 3 uger til MAGS Dec 2018 og er 2. del af serien "Tales From The Outer Zone".
Del 1 "Cyborg Seppuku" kan også spilles gratis på itch.io: https://theouterzone.itch.io/cyborg-seppuku


Støttet af Statens Kunstfond

Kommentarer er meget velkomne :)

God fornøjelse!
-Malte

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: = = THE GOAT CRONE = =

Unread post by scootergrisen » 28 Dec 2018, 14:16

Ved ikke om du vil have feedback til at forbedre spillet men her er noget feedback.
Da musikken er ret kort så kan man hører at den kører i løkke. Så eventuelt lav musikken så den kan køre i løkke uden at man kan høre hvornår den starter forfra.
Ved ikke hvorfor man skal lave det mad og så når man endelig har firewood så kan man ikke bruge det alligevel.
Når man starter spillet så er det lidt irriterende at man er tvunget til at klikke en del gange for at komme forbi de første tekster og ikke kan bruge menuen før de er overstået.

Har vist nævnt det før men introvideoen ser meget komprimeret/genkodet ud som om den har været kodet i MPEG og rekodet i OGV. Eventuelt lav animationen uden video hvis du kan så det ser rent ud eller hvis det skal være video så i tabsfri kodning eller bedre kodning.

TOZ_IDENT.ogv-filen er der stadig dobbelt (både i linux- og windows-mapperne).
Ser også ud til at The Goat Crone.ags, audio.vox osv. er der mere end én gang.

Puden skal vel bruges på Hubert og ikke crib.
Måske noget med at faren giver hende bogen eller at hun skal tage den et sted i stedet for hun bare har den lige pludeligt.

I skoven man kan se hvor billedet/animationen af skoven gentages.
Der er en lodret linje der ikke er samme farve som resten.

Eventuelt lav ikon til .exe-filerne. Det ser ud til der er brugt et generisk ikon.

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

Re: = = THE GOAT CRONE = =

Unread post by jk5000 » 02 Jan 2019, 20:45

Hej igen

Nu har jeg endelig fået spillet dit nye spil. Jeg synes dette andet afsnit i serien "Tales From The Outer Zone", er et endnu bedre spil end det først i serien.

For mig var det bedste ved spillet er den intense og uhyggelige stemning, som det har. For mig fungere både musik, video og grafik rigtigt godt, og det passer alt sammen rigtigt godt til spilideen.

Lidt som i det første spil i serien, så har jeg lidt en fornemmelse af det slutter lige der, hvor historien lige skal til at starte. Dog giver afslutningen bedre mening her, og den gør at jeg ikke kan vendte på næste spil i serien.

Hilsen JK5000

User avatar
Malte_Burup
Level 3 - Infant
Posts: 34
Joined: 02 Sep 2013, 11:48
Location: Copenhagen NV.
Contact:

Re: = = THE GOAT CRONE = =

Unread post by Malte_Burup » 06 Jan 2019, 23:41

Tak jk5000 og scootergrisen for jeres søde ord og feedback.

Scootergrisen: Det er helt sikkert brugbart med feedback. Jeg skriver alle punkter op og samler rettelserne til
når jeg laver en update engang. Det kan dog være der går noget tid. Men rettelserne kommer under alle omstændigheder
med i den finpudsede version jeg laver når alle (10?) episoder er lavet. Planlægger at lave en samlet pakke med voice acting i alle episoder.

-Malte

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: = = THE GOAT CRONE = =

Unread post by jonaz.dk » 18 Jan 2019, 14:31

Hey Malte!

Fik kigget på det i går! Jeg syntes det virker super godt! Virkeligt godt arbejde. Super flot stemning og historie på et lille frimærke.
Sværhedsgrad og progression virkede rigtigt godt. Selv et lille stemningsskifte i den samme scene gør meget for fornemmelsen af progression. Man fik ikke samme følelse af at være stuck i den samme meget begrænsede scene som i Cyborg Sudoku. (pun intended)

Syntes der var en event bug omkring hvor banken på døren begynder. Kan ikke huske hvad jeg gjorde i detaljer. Men Goat Crone dukkede på ude for vinduet en anden gang. Og træstykket for døren forsvandt pludselig. For at komme frem igen da jeg brændte bukken eller noget i den retning.
Det var heller ikke muligt at putte brænde i ovnen. Selvom det nok slet ikke er meningen??? Historien tager jo en drejning.

Fint twist på slutningen! Som lader en del spørgsmål være åbne til næste spil i serien.
Var som busy busy dad også rigtigt glad for den korte længde på spillet. Fin episodelængde.

Nu er det selvfølgeligt at bevidst valg du har taget at du køre retro lowres adventure game opløsning. Men kunne egenligt godt være spændende at se det i hires.

Vi kan lige tage en snak i klæderen om udviklingen af Goat Crone Simulator? Som absolut må være næste træk! ;)

User avatar
Malte_Burup
Level 3 - Infant
Posts: 34
Joined: 02 Sep 2013, 11:48
Location: Copenhagen NV.
Contact:

Re: = = THE GOAT CRONE = =

Unread post by Malte_Burup » 18 Jan 2019, 16:20

Hey Jonas - mange tak for de fine ord og god feedback.

Haha, Goat Crone Simulator. Et naturligt næste skridt for mig :D

Hygger mig meget godt med low res for tiden - synes det passer bedst til genren - måske fordi man i point-and-click genren bruger så meget tid på at kigge på baggrunden - det impressionistiske i pixel-art gør at der går længere tid før man bliver træt af kigge på det? Det "lever" lidt mere?
Har også lige opdaget den bug. Må fikse den snart.

Det er en ære at levere disse bite-sized forældre-venlige spil :) håber at kunne lave masser af dem i fremtiden.

Post Reply