Treacherous Journeys, Online Action RPG

Jesper Nielsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 31 Oct 2013, 11:31

Re: Treacherous Journeys, Online Action RPG

Unread post by Jesper Nielsen » 18 Feb 2023, 03:08

Jeg har udvidet verdenen lidt siden sidst, der er flere voice actors der er kommet på, og har stort set færdiggjort den første lille landsby, Hearsay Hamlet.
Spillere har fået nogle nye 3D modeller med flere muligheder for customizing.
Der er også blevet brugt en del kræfter på at gøre spillet mere tilgængeligt for nye spillere, med en info-knap og vindue med tips der bliver aktiveret ved forskellige events - f.eks. når man logger ind, får sin første quest, dør første gang etc.
Med lidt held vil jeg også snart have min første custom 3D model - min illustrator Michael Malkin laver character sheet, og i første omgang forsøger jeg mig med en Fiverr kunstner jeg har råd til - så får vi se om vedkommende kan levere noget jeg kan bruge.
Et par mindre streamere har spillet min demo og givet en masse brugbar feedback, og et par flere vil formentlig streame det i weekenden og i næste uge.

Jeg har besluttet mig for at inden sommer skal der være en afklaring på fremtiden for spillet. Plan A er stadig at finde en publisher - resten af februar samt marts vil gå med at arbejde med at få spillet til at fremstå så professionelt som jeg kan med de midler jeg har, hvorefter der skal pitches løs.
Jeg er godt klar over at chancen for at finde en god publisher ikke er voldsomt store, så plan B er at arbejde med retexturing etc. af assets, så de fremstår mere unikke.
Hvis det bliver plan B bliver spillet også registreret til Steam Next Fest til oktober, og afhængig af respons vil der så blive planlagt en early access i starten af 2024.

Image

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Treacherous Journeys, Online Action RPG

Unread post by jonaz.dk » 18 Feb 2023, 23:35

@Jesper Nielsen

Fedt med en update! :D

Ja det er bare med at klø på! Imponerede 'næsten' soloarbejde indtil videre.

Glem ikke Copenhagen Matchup på djævleøen i slutningen af April. Det ville være åbenlyst at have et pitch klar.
viewtopic.php?f=5&t=5238

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Treacherous Journeys, Online Action RPG

Unread post by ZeroHero » 21 Feb 2023, 12:13

Super godt at se der stadigvæk er liv i dette projekt! 🙂

Jesper Nielsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 31 Oct 2013, 11:31

Re: Treacherous Journeys, Online Action RPG

Unread post by Jesper Nielsen » 21 Feb 2023, 12:46

Jo det er der skam :)
I weekenden fik jeg ordnet detaljerne for Steam kontoen - håber det er gjort rigtigt så jeg kan komme i gang med en "coming soon" side. Planen er at flytte min demo fra itch til Steam, men den skal en lille smule op i niveau først. Steam brugere er lidt mindre tilgivende end Itch brugere :)

Jesper Nielsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 31 Oct 2013, 11:31

Re: Treacherous Journeys, Online Action RPG

Unread post by Jesper Nielsen » 26 Feb 2023, 02:21

Og så kom den Steam side sku i luften :)
Glad for at jeg havde forberedt mig med de forskellige capsules og andre grafik-assets der skulle bruges.
Der er dog stadig nogle ting der skal arbejdes med og jeg skal finde ud af hvordan det hele fungerer, også med builds, demo etc.
Men nu er den der :) Har brugt det meste af dagen på at klappe mig selv på skulderen.
Nu er det så tid til at gøre den demo færdig - scope er defineret, de fleste quests er også mere eller mindre planlagt.


User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Treacherous Journeys, Online Action RPG

Unread post by jonaz.dk » 26 Feb 2023, 09:27

Stærkt! 💪

Det gar krævet indsats at komme så langt!

Post Reply