Artsy Stuff

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Artsy Stuff

Unread post by HallbergFaigh » 30 Sep 2019, 17:20

Hey venner!
Her er en lille begyndende tråd hvor jeg vil forsøge reglmæssigt at smide nye concept, skitser, 3D og andet visuelt indhold op. Hvis andre skulle have lyst, er de mere end velkomne til også at lægge deres visuelle udfoldelser herind. Måske det kunne udvikle sig til at blive en større tråd hvor vi giver hinanden konstruktiv feedback af hinandens arbejde :)

English: A small thread where I will regularly try to post new concepts, sketches, 3D artwork, and other visual content. If others would like to, they are more than welcome to put their visual stuff in here as well. Maybe it could develop into a bigger thread where we give each other constructive feedback of each other's work? :-)

First one is still work in progress, The story is pretty basic, a female Viking warrior in deadly combat:

Image

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by jonaz.dk » 30 Sep 2019, 17:40

Cool cool! Bare post løs! :D
Ser frem til hvad du og evt. andre tryller sammen. :)

Jesper Nielsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 31 Oct 2013, 11:31

Re: Artsy Stuff

Unread post by Jesper Nielsen » 30 Sep 2019, 21:11

Det ser sku fedt ud:) Hvilke værktøjer har du brugt til billedet?

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by HallbergFaigh » 01 Oct 2019, 09:40

Jesper Nielsen wrote: 30 Sep 2019, 21:11 Det ser sku fedt ud:) Hvilke værktøjer har du brugt til billedet?
Tak! Til det her billede har jeg brugt en blanding mellem Photoshop og Daz 3D. Er stille begyndt at få indarbejdet Daz 3D mere og mere i mit workflow, til hurtig opsætning af characters og belysning af dem, så jeg ikke skal fifle for meget rundt med anatomien når jeg tegner.

Jesper Nielsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 31 Oct 2013, 11:31

Re: Artsy Stuff

Unread post by Jesper Nielsen » 01 Oct 2019, 11:05

Bruger du Genesis basekaraktererne? Og hvad synes du om dem hvis du gør?

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by HallbergFaigh » 02 Oct 2019, 19:14

Har indtil videre kun brugt basekaraktererne de tilbyder. Mener det er Genesis 3 jeg har jongleret mest med. Syntes de fungere ganske fint. Ved at de tilbyder andre typer af 3D modeller, men til hvad jeg bruger Daz til, er standard modellerne mere end rigeligt :-)

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by HallbergFaigh » 03 Oct 2019, 08:18

Ny sketch fra forleden aften. Stadig work in progress.

Standing Before Gods:
Image

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by jonaz.dk » 03 Oct 2019, 13:32

Sweet! God komposition og color scheme. Meget Fall of Gods inspireret. På ingen måder en dårlig inspirationskilde. :)

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by HallbergFaigh » 04 Oct 2019, 10:45

Tak! Fedt at høre! Ja meget ala Fall of Gods :D Det lå uden tvivl også i baghovedet da jeg nørklede den her sammen. Fantastisk univers Mood har sat sammen.

AndreasBech
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 29 Jun 2015, 22:02

Re: Artsy Stuff

Unread post by AndreasBech » 14 Oct 2019, 19:56

Jeg synes det er et fremragende initiativ med en fælles tråd Hallberg!

Jeg er ret vild med stilen i dit første billede. Interessant komposition. Har du planer om at tilføje lidt mere kontekst/fortælling i billedet? Jeg savner i hvert fald personligt at vide hvilken setting/historie hun befinder sig i. Er det på en slagmark?

Mht. billede nr. 2 kan jeg sagtens se inspirationen fra Fall of Gods/God of War og jeg synes det rammer universet godt! Det kan helt klart noget i dens nuværende, afdæmpede komposition. Alligevel tænker jeg det kunne være sjovt at lege med at skabe noget mere atmosfære mellem forgrund, mellemgrund og baggrund. Måske tilføje en mere markant, eventuel varm, lyskilde til at fremhæve kæmpens hjelm samtidigt? Jeg kan godt lide ideen om heltens silhouet mod vandfaldets brusen, men det er som om det hvide brus følger silhouetten for meget, og dermed lidt unaturligt. Giver det mening?

Uanset hvad ser det godt ud. Jeg glæder mig til at se hvordan de udvikler sig! Og så må du endelig tage mine input med et gran salt, det kan sagtens være jeg er galt på den ;)

Og jeg byder meget gerne ind med et indspark, især fordi det tematisk kunne være lidt i samme boldgade som dine indledende billeder.

Image

Siden jeg for nogle år siden læste Scott Lynch's "The Gentleman Bastard"-serie har jeg haft lyst til at tegne en bro der kommer ud af et vandfald. Selvom jeg egentlig har lagt den på hylden modtages konstruktiv feedback og gode ideer altid med kyshånd.

- Andreas

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by jonaz.dk » 15 Oct 2019, 10:56

Det ser sgu badass ud Andreas! :cool:
Lidt af en udfordring at konstruere for de stakkels vikinger! ;)

AndreasBech
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 29 Jun 2015, 22:02

Re: Artsy Stuff

Unread post by AndreasBech » 17 Oct 2019, 08:50

Tak Jonaz!

Ja, det har nok været lidt af en omgang. Selvom designet har taget udgangspunkt i kendte byggeprincipper fra den tid kommer man nok ikke uden om det krævede lidt ekstra planlægning at stable den her på benene ;)

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by HallbergFaigh » 13 Nov 2019, 09:55

Ser super godt ud Andreas! Og tak for feedback! Jeg vil se om jeg ikke kan tilføje en eller anden form for setting/historie til det første billede som du selv forslår.

Elsker hvordan lyset og vandfaldet guider ens blik henover den enorme vikinge bro konstruktion i dit concept. Det er generelt bare et lækkert billede :cool:

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by HallbergFaigh » 13 Nov 2019, 10:34

Jeg har de sidste dage haft lidt tid til at fifle lidt rundt med et stykke concept sat i en grounded viking-setting.
Efter et angreb fra en fjendtlig ase-stamme vender en såret kvinde tilbage, som eneste overlever, til resterne af den by som var hendes hjem.

Jeg nørkler stadig en smule på optimering af lys og hovedkarakteren i midten. Feedback er altid velkommen!

Image

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by jonaz.dk » 14 Nov 2019, 12:53

Super cool stuff! :D

Man kan selvfølgelig altid skrue lidt op det for dramatiske. Men ved ikke om det ville tage for meget fokus med nedslagtede landsbyboere?

hansson
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 14 Sep 2009, 14:02

Re: Artsy Stuff

Unread post by hansson » 14 Nov 2019, 16:58

HallbergFaigh wrote: 13 Nov 2019, 10:34 Jeg har de sidste dage haft lidt tid til at fifle lidt rundt med et stykke concept sat i en grounded viking-setting.
Efter et angreb fra en fjendtlig ase-stamme vender en såret kvinde tilbage, som eneste overlever, til resterne af den by som var hendes hjem.

Jeg nørkler stadig en smule på optimering af lys og hovedkarakteren i midten. Feedback er altid velkommen!

Image
God scene. Ser rigtigt godt ud! Er hun i sorg eller er der en ulmende vrede? Jeg tænker man kunne kaste noget highlight lys på hende, så hun står stærkere følelsesmæssigt som karakter. Det kunne så enten være hvidt (sidste lys fra solnedgangen?) eller rødt (flammer/ gløder nær hende?)

AndreasBech
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 29 Jun 2015, 22:02

Unread post by AndreasBech » 27 Nov 2019, 21:44

Det ser godt ud Hallberg!

Jeg vil tilslutte mig hanssons input. Man kunne sagtens lege med at smide lidt lys på hende. Er ret vild med gløderne i forgrunden. Personligt ville jeg elske at se en version hvor man lod dem fylde endnu mere i forgrunden så man brugte dem til at skabe lidt yderligere dybde i billedet - eventuelt suppleret af nogle mørke partikler også.
Med hensyn til lys tænker jeg også man kunne lege med lidt lys i mellemgrund/baggrund, igen som hansson foreslår, enten fra ulmende ild eller fra solnedgangen. Det er heller ikke utænkeligt at røgen der stiger op kunne rammes af lys fra enten det ene eller det andet? - og sidste lille tanke er at de 3 døråbninger i forgrund/mellemgrund fremstår en smule tomme sammenlignet med hvad der er omkring dem. Måske man kunne smide lidt detaljer indendørs/udendørs for at udfordrer silhuetten på dem lidt?

Som altid så gør med ovenstående som du vil :) Uanset hvad glæder jeg mig til at se det endelige resultat!

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by HallbergFaigh » 04 Dec 2019, 09:48

Tusind tak for feedback AndreasBech, Hansson og Jonaz! :D Jeg kan se hvad i mener med lyset. Forgrunden og karakteren bliver noget faldt, så er i fuld gang med at prøve at implementere mere belysning i billedet så det fremstår med mere dybde/kontrast. Og du har fuldstændig ret Andreas, der sker for lidt i de næsten helt mørke døråbninger.

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by HallbergFaigh » 22 Jan 2020, 21:00

Jeg har i længere tid leget med Blender lidt hist og her, men aldrig rigtig fået programmet under huden. Men fra start januar tænkte jeg det skulle være slut, så et af nytårsforsætterne blev at dykke dybt og lære programmet ordentligt at kende. Det er der så, indtil nu kommet en mindre cyberpunk by ud af.

CC er altid velkommen :)

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by jonaz.dk » 24 Jan 2020, 11:26

Fedt! I like!
Måske en lille fornemmelse af ambient occlusion ikke ville skade? Eller måske tilføje en enkelt kontrastfarve.

Har et lille side forløb med at kigge på Blender når det passer ind i programmet.

At man nemt kan vælge 'Industry Compatible' keyboard layout er en game changer for mig. :cool: Så føles det faktisk helt behageligt at bruge. From for at skulle nørkle med Blender originale weirdo keyboard shortcuts som jeg hader af hele mit hjerte. ;)

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by HallbergFaigh » 10 Feb 2021, 00:00

Haven't been posting anything here for over a year. Thought it was about time to give the thread some new life. Anyone who's have been making some awesome art they want to share? Some work in progress or sketches?

Personally, I've been putting a lot of hours into learning Blender the last year. It's a wonderful and very powerful program. It makes creating concept art so much easier and significantly faster. Here's some of my latest artwork which is heavily based on Blender renders:

Image

Image

Image

Image

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by HallbergFaigh » 10 Feb 2021, 00:08

Here's another one. First the sketch, then the Blender setup/render and after that paintover/photobashing in photoshop. Took around 4.5 hours in total from start to finish.

Besides using Blender, I've also used Quixel megascans, which is awesome when you just want to get things started without the need to creating a bunch of models and materials.

Image

Image

Image

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by HallbergFaigh » 10 Feb 2021, 00:12

This is gonna be last post for today. Just wanted to share some recent sketches made in Procreate.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

I hope you'll like it.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by ZeroHero » 10 Feb 2021, 10:23

Your latest uploads look very nice. I must say I think the results you produce in Quixel megascans and Procreate outdo the Blender results. Maybe it's mainly the lighting however I love the details like the chainmail that the knights are wearing and the reflections in the metal helmets as well as the lines and ridges of the fabric in the cloth. Well done.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Artsy Stuff

Unread post by jonaz.dk » 10 Feb 2021, 11:22

Ser bad ass ud @HallbergFaigh Godt arbejde!

I mellemtiden er jeg også gået all in på Blender.. OG har konverteret alle art praktikanter jeg har mødt til Blender fra Maya. ;)

Post Reply