Nyt spil projekt under udvikling

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 10 May 2020, 23:41

Hej Christoffer,

Du har fuldstaendig ret i at det ser lidt generisk ud, jeg har fundet clipart fra nettet og hurtigt sat det sammen.

Jeg burde nok havde naevnt at det var et mock up og ikke et faerdigt ide.

Ideen var at faa layoutet til at ligne en festival plakat saa det generiske design er nok ikke helt ved siden af. Jeg vil dog give dig ret i at graesset ikke er sat sammen ret godt.

Jeg havde ogsaa overvejet at bruge in-game grafik men jeg syntes det vil blive for meget at bruge det i start menuen.

Tak for dit feedback, din kritik er noteret.

Her er en lille update.
Attachments
festival_menu6.jpg

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 03 Jun 2020, 13:06

Saa er der en ny update af mit festival spil.

Den har taget lidt mere form som et rigtigt spil.

Videoen viser starten af foerste kampagne.

Ris/Ros eller blot en kommentar er altid velkommen.


User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 03 Jun 2020, 22:35

Cool med update!

Er der lang tid til der kommer bands på scenen?

Syntes der er et eller andet disconnect med musikken. Den er sådan lidt elevator muzak/tv-shop i stemningen. I et festivalspil clasher det lidt med konceptet.

Ellers godt at se der sker en masse! :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 03 Jun 2020, 23:01

Jonaz, underligt nok er du den foerste der har spurgt om det, men ja, jeg har laenge gerne ville faa nogle bands paa scenen.
Det er faktisk det naeste der staar paa min to-do liste.
Imorges implementerede jeg en musikband navne generator for forskellige musik genre.

Det naeste skridt bliver at lave en band generator og saa lave en sektion der vil fungere paa samme maade som naar man bestiller forsygninger til depotet. Dertil vil jeg ogsaa snart gaa i gang med scene effekter saa som scene lys (om natten) roeg-maskiner samt fyrrende ild for de mere aggressive bands. Men jeg skal selvfoelgelig ogsaa lave musik instrumenter og stage crews der hjaelper med at goere scenen klar for musikerne, samt VIP omraade for musikerne saa de ikke keder sig osv.

Der er ogsaa en masse smaa detaljer der snart skal paa plads saa som mere liv i folk. Der skal vaere folk danser og klapper og har det sjovt, fulde folk der svinger fra side til side, samt folk der kaster op, tankeloese mennesker der smider skrald rund omkring. Folk der spiser af deres burger, is, hotdogs osv. (pt. er der ingen der gaar rundt med mad).

Jeg valgte baggrundsmusikken netop fordi den havde lidt af en rolig elevator musik. Jeg taenkte at spilleren gerne ville lytte til den slags musik mand han/hun er fokuseret paa at bygger sin festival. Naar spilleren trykker paa play-knappen er det meningen at man hoere lyden fra festivalen, saa hvis et rock band spillede ville man kunne hoere det. Men jeg vil tage det til efteretning og maaske lave forskellige valg af baggrunds musik.

Der vil derudover ogsaa blive mulighed for at mute baggrundsmuikken, hvis man oensker det.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 11 Jun 2020, 22:52

Jeg har brugt de sidste par dage paa at lave nogle guitar som jeg vil bruge i mit spil. Har du en favorit? eller nogle kommentar saa sig endelig frem :)
Attachments
Guitars.jpg

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 22 Nov 2020, 19:38

Det har været lidt stille i denne tråd i et stykke tid.

Det er bestemt ikke fordi jeg ikke har arbejdet på projektet men blot fordi jeg har arbejdet på en del unit testing samt rettet en masse forskellige fejl i mit kode.

Indtil jeg kan vise noget mere interessant kan jeg da lige vide lidt 3D art til spillet.

Jeg bruger faktisk en del tid på at designe 3D modeller samt animation, hvilket er ganske sjovt men også utrolig tidskrævende, og det kan engang imellem være lidt frustrerende at gå fra at have haft koder hatten på til lige pludselig skulle bære designer hatten.

I er selvfølgeligt som altid velkommen til at komme med ris og ros.
Attachments
PizzaBox.jpg
Generator.jpg
BurgerBox.jpg

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 22 Nov 2020, 19:40

... og lige nogle guitar med farver :)
Attachments
Guitars.jpg

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 28 Nov 2020, 14:07

Fedt der er gang i den! 😁👍

Hvor store er de der assets på skærmen under normale forhold?

Tænker du måske? Bruger meget tid på detaljer der reelt ikke er behov for.
Samtidigt med at du trækker tricount op i scenen. Måske ikke det helt store issue. Moderne hardware kan trække vanvittigt mange tris. Men værd at overveje hvis du vil understøtte lowspec.

Det største er nok at du bruger mere tid per asset end du reelt behøver?

Men det ved du selvfølgelig bedst! Soloudvikiling er en super hård disciplin. Så det er om at holde dampen oppe med en god udviklingshastighed.

Men du er også en hardcore dude så forventer klart du kommer i mål! 😎

Hvordan går det med player test og community building?

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 28 Nov 2020, 14:26

Du har fuldstændig ret i at der er mange detaljer for et top down spil som mit og normalt ville jeg ikke bruge tid på så mange detajler, hvis ikke det var fordi at man kan zoome tæt ind på menneskerne i spillet, men mere vigtigt, når man vælger bands samt madvarer der kan sælges på festivalen, vil der blive vist et katalog, hvor man vil se de forskellige modeller på nært ophold, så jeg håber man som spiller vil kunne værdsætte mit hårde arbejde 😄 men du har ret i at der nok skal skæres lidt ned for detaljerne for low-end hardware.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 28 Nov 2020, 14:54

Med hensyn til playertest er spillet ikke klar endnu, der er nogle ting som skal implementeres men jeg har dog engang imellem nogle venner som spiller det. Jeg noter mig forskellige ting som jeg kan se ikke virker eller syntes skal ændres.

Derudover har jeg brugt meget tid på unit testing, hvilket har været guld værd for mig. Pt har jeg ca 10 unit play tests for hver facilitet for at kontoller om alt fungere som forventet. Forskellige scenarier bliver stillet op og automatisk gennemtestet. Et grønt eller rødt ikon for hver testet play test vil indikere resultatet.

Det hjælper mig til at finde fejl i mit kode samt sikre mig at nye ændringer ikke ødelægger kode der allerede virker. Jeg håber på at kunne bruge unit play tests til at balancere gameplayet generelt.

Jeg har en del venner og bekendte som gerne vil teste spillet når spillet er mere komplet.

Jeg må indrømme jeg ikke har brugt nær den tid jeg burde på at skabe et community endnu, pt bruger jeg mine Facebook venner som community men jeg har endnu ikke brugt tid på andre forums. Når jeg prøver at skrive om spillet på reddit bliver det taget ned og jeg får advarsler om ikke at promovere. Jeg har lavet en side på IndieDB.com men ingen besøger siden. Derudover oploader jeg videoer på min YouTube og har hele 7 subscribers 😄😄😄

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 09 Feb 2021, 17:47

Image

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 05 Mar 2021, 14:18

Fun With Flags!!!

Ny opdatering, jeg har implementeret cloth-simulation i mit spil. Flag vil blafre afhængig af vind og vejr.
Samme teknik vil også blive brugt til telte, udhæng til campingvogne, musik scener osv.


User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 05 Mar 2021, 16:44

Super fedt med cloth physics! Ser godt ud!

Godt at se der sker noget som altid! :)

Så også der er kommet en konkurrent på festivalspil-konceptet på banen. Festival Tycoon.
Tysk indie udvikler.

Tænker forresten du burde overveje at skift navn på projektet. Hvad med 'Festival Simulator'? Tror det ville performe langt bedre i søgninger på fx. Steam for folk der leder efter simulator spil når du kommer så langt.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 05 Mar 2021, 23:12

Tak for tippet Jonaz. Jeg har haft et hurtigt kig på Festival Tycoon og udover at grafikken er betydelig mere simpel i deres spil, så kan jeg se at der allerede er flere muligheder for spilleren at customize Festival Fever. Eksempelvis, min tidligere opdatering viser, hvordan spilleren kan ændre farver og layout for noget så simpelts som flag. Jeg glæder mig til at se hvordan vind og vejr, alkohol samt uheld vil påvirke Festival Tycoon, umiddelbart ser det ikke ud til at disse elementer vil gøre sig gældende for deres spil.
Last edited by ZeroHero on 06 Mar 2021, 17:17, edited 1 time in total.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 06 Mar 2021, 16:39

Fedt! :) Du må bare give den gas!

Ser frem til alkoholens effekt i spillet.
Der er i hvert fald potentiale for en masse interassant 'emergent events' hos AI'en. :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 20 Mar 2021, 20:15

Så er der en lille opdatering herfra.

Denne video viser, hvordan vinden vil påvirke faciliteterne i spillet.
Ikke blot vil flag svinge i vinden, men også musik scener vil blafre når vinden er stærk, og træerne vil bøje.

Håber I kan lide de nye tilføjelser.


User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 27 Mar 2021, 21:13

Her er en video der viser nogle af de music scener der vil være tilrådighed i spillet....

Håber I kan lide dem... har du allerede en favorit? :)


User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 03 Apr 2021, 08:53

Så er der en lille opdatering far mig. Denne gang fokusere jeg på camping i spillet.

Håber I kan lide de nye ændringer.


User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 03 Apr 2021, 15:33

Dejligt at se der er gang i den som altid! 👍

Er der planer om at gøre noget ved græsset?
Det er meget uniformt grønt at se på.

En løs ide fra ærmet er at publikum og div telte forsager slitager på græsset. Så der bliver lavet små paths i græsset over tid som er tilpasset layoutet.
Tænker noget simpelt texture blending i en ground shader.
Oven på nogle andre lag med variationer i græsset.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 06 Apr 2021, 17:20

Hej Jonaz,

Tak for dit input. Jeg har faktisk implementeret tre lag af noise i min ground shader der hjælper lidt med at få det til at se lidt mere naturligt ud. Måske jeg skulle prøve at lege lidt mere med det. Jeg håber lidt på at tilføje små blomster og kløver planter i græsset og muligvis forskellig længde af græs.

Ideen med at generere små paths 'stier' i græsset over tid er også implementeret. Når det regner vil disse stier blive mere synligt da en våd overflade er mørkere. Hvis du aktiver den grå knap med fodspor ikonen (ved siden af den store røde knap i højre hjørne) vil en heatmap blive vist. Ud over at den hjælper med at generere stier vil denne feature kunne vise hvor gæsterne går mest og dermed give et hint om hvilke faciliteter der er mest populær.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 07 Apr 2021, 02:56

Ah cool! Lyder som der sker en masse. :)
Det får i hvert fald styr på tilingen af textures med dine noise layers som det ser ud pt.

Jeg tænker på større noisy områder hvor der er lidt mørkere og lysere græs så det skaber lidt mere variation for at bryde det meget uniforme look lidt op. Men der er måske også det der checker grid i græsset når der placeres bygninger der skal tages hensyn til.

Angående længe af græs (Længere når det er i nærheden af en struktur) og introduktionen af små planter og blomster kan helt sikkert være med til at grounde bygninger og stande kombineret med mere synlige paths kunne gøre en del.

Det er bare lidt små nit picking ting der springer i øjnene. ;) Gameplayet er naturligvis det vigtigste.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 10 Feb 2023, 00:49

Efter en lang pause fra udviklingen af ​​mit festivalspil, har jeg endelig fundet lidt tid til at lave en seriøs optimering i spillet.

Denne lille video blev optaget på min Samsung Flip4 mobiltelefon. Der er renderet 1000 animerede festivalsdelatager, og med nogle ændringer i min lille grafik motor burde jeg være i stand til at rendere millioner af dem.

Jeg ser frem til at kunne vise nogle kæmpe store festivaler i mit spil i fremtiden.

Ikke nok med det, cloth simulering samt rendering af faciliteter er blevet optimeret på samme måde.

Happy coding! 🤓


Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by Niels Jørgensen » 10 Feb 2023, 16:34

Nice :) Men det er nok den mest creepy festival jeg nogensinde har set - har du overvejet et horror theme i stedet? :D

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 10 Feb 2023, 17:04

Ja, det kunne være en ide :)

Jeg har prøvet at bringe en toon style til spillet men jeg har nok ikke lykkes da andre har nævnt det samme men der er ingen der har nævnt det for nogle af mine tidligere videoer, og det er de samme figur jeg har brugt.

Har du nolge ideer til at ændre dette?

Er det de sorte øjne der giver dem en horror agtig fornemmelse eller er det fordi de alle sammen står stille som zombier?

Hvis det skyldes de sorte øjne kan jeg gøre dem mindre, for karakterene i eksempelvis Tintin universetet har alle sorte øjne.
Attachments
collectible-figurine-tintin-haddock-in-hadoque-14cm-42232.jpg
collectible-figurine-tintin-haddock-in-hadoque-14cm-42232.jpg (153.06 KiB) Viewed 7863 times
tintin.jpg

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 11 Feb 2023, 10:32

Det er sgu cool Zero! 😎

Vildt hvad moderne telefoner kan trække! 🤯
Med den rette kode. 🧠👍

Bruger du instancing af skeletal meshes.. eller VAT ((Vertex Animated Textures) eller hvad er teknikken? Også i forhold til de fremtidige support for millioner. (Sikkert overkill?)😁
Så må der næsten også være noget med LODs af modellerne?

Og hvad gør du med AI'en? Noget med basic way points eller der andre systemer til at håndtere så mange aktive agenter.

Ja udover at Niels joker lidt ville det helt sikkert være brugbar tech til et andet zombie orienteret spil.

Post Reply