Nyt spil projekt under udvikling

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by Niels Jørgensen » 11 Feb 2023, 13:27

Ja, det var nu mest en joke - primære problem er nok at de står helt stille - hvis jeg kom ind på en festival og alle stod stille og stirrede tomt ud i luften foran sig, så ville jeg nok ikke købe hverken mad eller drikke der :D

Hvis de enten bevæger sig eller samler sig i grupper der kigger på hinanden vil det nok give et helt andet indtryk.

Og jo, jeg fatter at det var en "tech" demo for at vise mange deltagere og ikke nødvendigvis et "festival" scenarie :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 11 Feb 2023, 17:25

@Niels Jørgensen Der er faktisk flere der har nævnt at de syntes det så creepy ud, så jeg kunne ikke forstå hvorfor denne video fik disse kommentar og de andre videoer jeg har lavet ikke fik dem. Men jeg tror du har ret at det nok ikke skyldes designet af festival deltagerene men blot at de står stille som zombies.

@jonaz.dk Optimeringen inkludere alle de ting du nævnte. Ideen med millioner af deltagere vil fungere så ledes at jeg vil genbruge deltagerene, ved blot at flytte dem rundt når kameraet flyttes, så der vil altid blive renderet maksimum 1000 deltagere på skærmen men det vil se ud som om der bliver renderet millioner.

Jeg bruger pt samme metode for rendering af facilliteterne, jeg vil derfor kunne lave endeløse store festivaler.

Med hensyn til AI, vil jeg have en navigation grid der følger kameraet og bruge den til at finde paths for festival deltagerene. Jeg har en masse baggrunds threads der hele tiden ligger og beregner og opdatere/flytter deltagerene langs disse paths. Men alt det visuelle er dog blot for 'show'.

Selve simuleringen bliver beregnet af min magiske formular. Den vil bruge sandsynlighedsregning til at 'simulere' hele festivalen. Jeg vil dermed igen kunne simulere kæmpe festivaler for jeg vil aldrig skulle simulere individuelle deltagere manuelt. Foreksempelvis, kan jeg beregne hvor mange deltagere der vil komme til en festival udfra forskellige faktorer, såsom populariteten af de bands spilleren har booket, hvilken attraktioner spilleren har valgt at bygge, samt priser som spilleren har valgt osv. Der vil være et hav af faktorer, hvilket alle kan kontrolleres af spilleren pånær vejret. Vind, regn samt varme temperature kan have stor effekt på spillerens økonomi.

Dette system vil dermed også kunne give en sandsynlighed for uheld samt tumult blandt deltagere osv. Spillet kan faktisk belønne eller straffe spilleren som det passer den og dermed hele tiden sørge for at udfordre og underholde spilleren.

Jesper Nielsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 31 Oct 2013, 11:31

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by Jesper Nielsen » 18 Feb 2023, 02:43

Fedt at se du stadig har gang i udviklingen, der er sket en hel del siden jeg sidst kiggede med her :)

Post Reply