Nyt spil projekt under udvikling

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 11 Oct 2019, 19:40

Jeg har sat en lille pause paa min Pixie3D projekt for en stund til fordel for et nyt spil projekt.

Her er et meget tidlig screen shot, der er masser af rum til grafiske forbedringer men indtil videre vil jeg gerne holde det simpelt og fokusere paa gameplayet, for der er en del at kaste sig over.

Og ja... kasserne repraesenterer festival deltagerer som vil blive skiftet ud med animeret figurer :)

Ris & ros er altid meget velkommen. :)
Attachments
dev_screenshot_01.jpg

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 11 Oct 2019, 21:01

Cool cool! :) Der er ikke så meget at kommentere på med et enkelt screenshot fra prototypestadie.
Kan du fortælle lidt om gameplay? Men det ser da funktionelt ud.

Ligner jo meget et spil over i simulation kategorien. Festival Simulator.
Er det er noget med at bygge en fed festival og tjene penge til at lave den endnu federe? Hvor strøm. vejrforhold osv har indflydelse på gæsternes besøgstal.

Det er bare at give den gas! :)

Med kommercielle briller på er der selvfølgelig ingen tvivl om at det er en rigtig god kategori at bevæge sig i. Simulation. Den er kæmpestor. Om festivaltemaet er noget folk vil have. I have no idea?!! Spiller ikke selv simulation spil. Men lillemanden når han er hos mig. På 9 år har spillet Prison Architecht de seneste gange så det er meget sjovt at observere.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 11 Oct 2019, 23:41

Med hensyn til gameplayet er du i den rigtige retning. Jeg vil blot tilfoeje en masse komiske detaljer saa som stank fra toiletter (eller deltager hvis du glemmer at tilfoeje bruser) der kan oedelaegge salg i naerheden, fulde deltagere som vil starte slagsmaal, arrogante musiker som ankommer sent og oedelaegger dit program osv. Listen er lang.

Ja, simulations spil har altid vaeret populaer, trods de mange kreative temaer som gennem tiden er blevet brugt, er der af en eller anden grund ikke rigtig nogen der har lavet et serioest bud paa festivals, saa det bliver spaendende at se om det er et tema som vil blive taget godt imod. Men mon ikke hvis spillet ellers bliver lavet korrekt at det kan lykkes. Alle dem som jeg har pitchet mit spil til elsker ideen om at lave sit eget festival.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 13 Oct 2019, 13:52

Ja det lyder som en rigtig god ide på teoretisk plan. Og meget oplagt at have en masse små emergent events der opstår. Fuld mennesker der vælter rundt, kaster op. Securityfolk, romancer, nøgenløb osv osv.

Hehe.. lyder ikke som et helt lille sideprojekt du har gang i hvis det skal fuldt realiseres. ;)
Men du har i hvert fald vist at du kan realisere komplekse projekter på fritidsbasis. Så jeg er sikker på der nok skal ske noget. :)

Der er helt klart potentiale i at der ikke rigtigt findes noget i festival simulator området. Kan se der findes forskellige koncert simulators. Der ligner meget noget crap alt sammen der ikke har haft success.

Om det siger noget om at der bare ikke er nogen der gider temaet i spilform. Eller det der findes bare ikke er godt nok, må stå hen i det uvisse.

Men lyder som om at hvis du kan hype folk du pitcher det for er det meget muligt du har fat noget! :D
Vinklen med en masse skøre ting der sker i publikum er i hvert fald god!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 13 Oct 2019, 16:13

Der er ingen tvivl om at der er en del at kaste sig over. Men som andre projekter jeg har arbejdet paa, er dette et projekt jeg er sikker paa at jeg kan fuldfoere.

Jeg er heldig med at kende en del folk som enten har haft deres eget festival eller arbejdet/spillet paa festivals, og de har hjulpet mig med at faa en indblik i hvordan det fungere i den virklige verden. Jeg har dog ingen ambitioner om at lave et super realistisk simulator, jeg vil derimod gerne fremhaeve underholdsvaerdien men samtidig vedholde en trovaerdig simulator.

Jeg er ogsaa heldig med at kunne lave mit eget 3D grafik (Ja, jeg bruger faktisk Pixie3D), saa jeg har kunnet ret hurtigt faaet sat noget vind i sejlet. Det bliver udfordrende for mig at skulle animere karakterne i spillet men det er samtidig noget som jeg glaeder mig at faa fingerene i, da det ikke er saa ofte jeg giver mig selv tid til disse ting.

Jeg har udarbejdet og nedskrevet et detaljeret gameplay og givet mig selv en deadline for at undgaa feature-creep. Det var noget som mit Pixie3D projekt var meget skyldig for :)

Projektet startede sidt i August, saa det er ikke helt ved siden af med fremgangen indtil videre.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 25 Oct 2019, 16:44

Her er en lille update af udviklingen.
Af en eller anden grund blev frameraten droppet betydelig under optagelsen af videoen. er der nogen der ved hvordan det kan undgaaes?


Joachim_Atreides
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 11 Nov 2019, 13:00

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by Joachim_Atreides » 12 Nov 2019, 10:40

Det er nogle gode band navne hehe

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 13 Nov 2019, 13:42

@Joachim Jo tak og godt spottet! Hvad syntes du generelt om resten af videoen?

Jeg haaber videoen giver et godt indblik i hvordan man vil komme til at spille spillet. Selvfoelgelig vil der komme meget mere med tiden. Blandt andet vil man kunne tilfoeje belysning som vil oplyse pladsen om natten og stoerre musik scener vil ogsaa havde lysshow, roeg effekter samt fyrvaerkeri osv. Som et lille hint, hvis spilleren ikke tilfoejer belysning vil det vaere en stor risiko for at en deltager at komme til skade. Hvis dette sker vil du kunne opstille en foerstehjaelps telt som kan behandle beskadige deltagerer men du vil sandsynligvis faa en del klager og dit omdoemme vil falde. Der vil ogsaa blive mulighed for at tilfoeje et kamera crew som vil optage en koncert som vil blive vist paa store skaerme og dermed kunne tiltraekke et stoerre publikum. Lyder det som nogle gode ideer?

Jeg er pt. ved at lave en festival deltager generator saa forhaabenligt i min naeste video vil I kunne se en masse animeret mennesker gaa rundt.

Det bliver sjovt!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 06 Dec 2019, 01:43

Her er en lille opdatering af mit spil projekt.

Jeg har for tiden fokuseret paa festival deltagerene og har i den sammenhaeng udviklet en simpel karakter generator (stadig under udvikling) samt en animation system.

Spilleren vil blandt andet kunne se om festival deltagerne er glade eller sure og vil dermed kunne hjaelpe spilleren med hvilke faciliteter der skal tilfoejes for at faa glade og tilfredse deltegere.

Jeg glaeder mig meget til at faa flere udklaedeninger, samt haarstyles, skaeg osv. samt en masse flere animationer ind i spillet.

Ris/Ros eller blot en kommentar er som altid meget velkommen.


User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 07 Dec 2019, 01:32

Super Fedt! :) Utroligt hvad det giver af liv allerede til scenen. Selvom de ikke laver andet end at idle. Det skal nok blive godt.
Virker meget godt med simple toony karakterer.
Naturligvis kan alt blive federe med dedikerede artists inde over. Alt fra fra 3D, UI og animation. Men for programmer-art er det skam ganske fornuftigt!

Hvad udvikler du forresten spillet i? Nu er du jo typen der godt kan lide at kode tingene fra bunden af har jeg lidt intryk af. ;)
Men du er vel ikke gået helt amok og lavet egen gameengine også?

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 07 Dec 2019, 11:58

Nu lyder det saa af meget at lave sin egen spilmotor fra bunden men for et spil som dette er det ikke saa slemt. I det at kameraet er i fugle perspektiv og aldrig vil komme til at kollidere med andre objekter, og at festival pladsen er altid plan, samt at de animerede festival deltager aldrig kommer taet paa kameraet goer udviklingen noget nemmere at overskue rent grafisk. Derudover, havde jeg faktisk det meste af koden liggende fra andre smaa projekter, saa som A* algoritme, navigation grid og lyd klasser, det meste af mine math klasser samt grafik klasser kommer direkte fra mit Pixie projekt, saa der var ikke saa meget jeg skulle skrive fra bunden.

Jeg havde overvejet at bruge Unity men ved at bygge mit eget ville jeg faa den kaempe fordel at jeg kunne optimere mit kode til det ekstreme. Jeg var lidt urolig for hvor mange animerede karakter jeg kunne renderer paa en gang og samtidig holde en fornuftig frame rate, saa jeg blev glad da jeg fandt ud af at min nuvaerrende metode viste sig at virke efter forventning. Jeg er ikke sikker paa at jeg kunne komme frem til samme resultat med Unity.

Jeg har andre optimerings metoder i aermet som jeg gerne vil implementere. Jeg har for tiden fokuseret meget paa data-oriented programmering fremfor object-oriented programmering. Forleden lavede jeg en simpel performance test og opnaaede dobbelt hastighed med data-oriented programmering, saa det er helt sikkert noget jeg vil implementere i mit spil.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 27 Dec 2019, 21:17

Saa er der en ny video af mit spil klar.

Denne gang med lyd og animerede festival deltager.

Med videoen proever jeg at vise, hvordan man kan hyre personale... Jeg haaber at I kan lide de nye features og glaedelig jul til jer alle!

Som altid er ris / ros eller blot en kommentar altid velkommen.


User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 27 Dec 2019, 22:54

Fedt! Det ser godt ud med progress!
Og fedt du giver den gas med egen sammenstykkede engine! Spænende med data driven approach. Det giver helt sikkert stor mening i et spil med så mange agenter.

Husk at promovere spillet godt og grundigt løbende på de store internationale sociale medier mens du udvikler det og få en Steam page til wishlisting op at køre inden for meget overskuelige fremtid. Newsletter signup på website osv.
Det gør du måske allerede?! Det er i hvert fald noget der er alt for nemt at glemme når man sidder og nørder med sit eget lille projekt.

Den gyldne regel er omkring 50.000 på wishlisten inden du launcher.
Når det er færdigt at det for sent.

Tænker også at du meget muligt kunne tiltrække en publisher til projektet på et tidspunkt længere inde i forløbet.

Er der ambitioner større end bare hyggesideprojekt?
Er der en drøm om selvstændig indieudvikler eller skabe noget større?

God Jul! :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 28 Dec 2019, 19:10

Jet har indtil nu ikke lavet noget promovering af spillet. Hvilke internationale social medier har du i tankerne?

Jeg har dog en Facebook samt Youtube side, hvor jeg har lagt nogle videoer paa, men det er begraenset hvor mange der ser det. Indtil videre er det mest mine Facebook venner. Kan man lave en Steam page for et spil der ikke er faerdig endnu?

Jeg vil helt sikker faa lavet en email liste paa min hjemmeside www.GemstoneGames.com

Ja, jeg er ret ny i indie verden, saa jeg kunne bruge en masse hjaelp i retning af promovering. Med hensyn til dit spoergsmaal om at blive indie udvikler saa er jeg helt sikkert spaendt paa at se hvordan dette spil vil klare sig. Med hensyn til publisher, ved du/I hvordan man kontakter og generelt baere sig ad med at vaekke deres interesse?

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 29 Dec 2019, 23:38

Reddit, Tænker indiedev-fokuserede sub reddits eller måske kunne du fiske i et eller andet festivalrelateret?! (Måske et longshot det sidste)
Twitter på relevante hashtags.
Hvis det er noget der fænger et publikum har det da lidt potentiale til at spredes.
Måske på indieDB.
Playable demo når du er klar på itch.io.

Bare prøve de forskellige steder af og se hvor der er mest bid. Kombineret med vedholdenhed.

Facebook er virkelig op af bakke til discoverybility. Med mindre du betaler for visibility.

Tja tjo der er mange måder at få fat i publishere på. Måske lidt research i hvilke der kunne have et relevant portofolie og skala der matcher dit spil.
Direkte kontakt med en god pitch mail. Venne/kontakt introduktion til vigtige folk på pinden. Tage på gamedev konference og sætter møder op direkte. Generelt visibility på fx. Twitter.

Jojo skam. Du kan sagtens lave en Steam page til unreleased spil. :)

Fortsat god vind og arbejdslyst!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 24 Jan 2020, 03:06

Saa er der en lille opdatering fra mig.
Visuelt er der ikke saa meget bortset fra at der nu er blevet tilfoejet traeer, hegn og indgang til festivalen.
Spilleren vil kunne komme til at navngive sin festival samt bestemme farver for de ansattes arbejdsvester, drikkekrus samt designe billetter. Spilleren vil ogsaa kunne komme til at opgraderer indgangs porten ved blandt andet at tilfoeje billet luger og forskellige visuelle temaer. Naeste skridt bliver at tilfoeje flere faciliteter samt animerer forskellige musik bands.

Ris og Ros er altid velkommen.


User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 29 Jan 2020, 00:30

Min seneste facilitet jeg har lavet for mit spil... en bajer bar!

Jeg er ikke 3D kunster, kan kun det basale saa jeg ved godt at der nok vil vaere meget at kritisere men det er nu meget sjovt engang imellem bare at glemme alt om kode og proeve at lave noget man ikke er saa vant til.

Trods min minimale talent for 3D, saa haaber jeg dog lidt paa at mine faciliteter i spillet vil vaere gode nok til at blive husket - paa en positiv maade :)
Attachments
BeerStand.jpg

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 29 Jan 2020, 09:41

Haha.. fin ide med bajer baren. :)

Og godt at se projektet rykker! Og der kommer mere og mere liv i det.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 10 Feb 2020, 22:59

Saa er vin baren paa plads.
Attachments
WineBar.jpg

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 04 Apr 2020, 19:14

Saa er der en lille opdatering fra mig.

Denne gang er der blevet tid til at fokuserer paa karakter animationen.

En ny animation system er blevet implementeret hvilket goer mig i stand til at animere mine karakter meget hurtigere end jeg har kunnet hidtil. Det nye system vil goere det lettere for mig at lave mere detaljeret animationer og som en ekstra bonus vil det nye system kunne koerer meget hurtigere end min tidligere system.

Videoen viser nogle forskellige walk cycles som jeg har lavet.
Disse walk cycles har taget mig omkring 1 dag at lave, hvilket er ingenting i forhold til min tidligere system.


User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 21 Apr 2020, 11:25

Find Holger! :)

Det er snart festival saeson!


User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by jonaz.dk » 21 Apr 2020, 13:34

Jammen det bliver jo helt perfekt med en Festival Simulator når alle fysiske arrangementer er aflyst.

Godt at se der sker noget med projektet!

Speederen i bund! :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 25 Apr 2020, 23:55

Er ved at arbejde paa at faa min foerste spil paa Steam!
Attachments
FestivalFever_SteamStore.jpg

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 10 May 2020, 17:19

Kan jeg faa jeres mening om min menu skaerm i mit spil?
Attachments
festival_menu_sm.jpg

User avatar
Christoffer
Level 4 - Newbie
Posts: 43
Joined: 14 Feb 2017, 18:32
Location: Aarhus
Contact:

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by Christoffer » 10 May 2020, 20:51

ZeroHero wrote: 10 May 2020, 17:19 Kan jeg faa jeres mening om min menu skaerm i mit spil?
Hej ZeroHero, her er lidt feedback til din menu:

Jeg synes græsset i bunden af skærmen virker lidt misplaceret. Halvdelen af græsset til højre side er i øvrigt løftet en pixel eller 2 fra bunden af billedet. Derudover forstår jeg måske ikke helt perspektivet du prøver at skabe med græsset som forgrund og cirkus/festival telte i baggrunden.

Et forslag kunne være at du brugte noget af din egen grafik og satte det op i fx højre side af skærmen, bare et udsnit af din egen festival, og så kan du have menuen til venstre. Jeg ved ikke om det er noget du selv har lavet det her, men det virker lidt generisk med ham guitarspilleren i baggrunden og så det græs du har copy-pasted langs forgrunden.

Med hensyn til teksten på knapperne så vil jeg synes det var meget stort hvis jeg smed det op på fuldskærm på min pc. Det kan sagtens være mindre og stadig overskueligt/læseligt. :)
Game Designer @ Set Snail

twitter: @redguychris
website: www.setsnail.com
facebook: SetSnail

Post Reply