Peachleaf Pirates

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 16 Dec 2019, 18:18

Band_Gif_600.gif
Band_Gif_600.gif (206.7 KiB) Viewed 29189 times
Hej venner!

Jeg er i gang med et RPG med farm-sim og point n' click elementer. Idéen er hvad der ville ske hvis Stardew Valley mødte Monkey Island-serien.

Det er mit første spil, og jeg er små 10 måneder inde i projektet, som jeg udvikler i GameMaker Studio 2, laver min pixelart i Asesprite, og musik i Ableton.

Jeg regner med at udgive det til PC engang i 2022, og måske porte til consoller.

Indtil videre er jeg blevet kontaktet af en publisher som jeg ikke helt følte for, og tog så selv kontakt til et par andre stykker, som jeg nu taler med. Det er satme en interessant process! Allerhelst ville jeg dog gerne finde en dansk publisher at arbejde sammen med, til at tage sig af marketing og QA primært, men det virker umiddelbart ikke til at der rigtigt findes nogle danske publishers? Eller måske har jeg bare ikke kigget godt nok endnu :)

Jeg opdaterer normalt her:

https://twitter.com/PeachleafP
https://www.reddit.com/r/Peachleafpirates/


Anyway, her er en tidlig sneak-peek trailer fra oktober! Ser frem til at høre hvad i synes :)


User avatar
Christoffer
Level 4 - Newbie
Posts: 43
Joined: 14 Feb 2017, 18:32
Location: Aarhus
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by Christoffer » 17 Dec 2019, 10:31

Det ser super fedt ud, held og lykke med udviklingen! Med hensyn til danske publishers, så kan jeg godt forstå du har lidt svært ved det. De eneste jeg kender i Danmark der har med den side at gøre er folk der har fokus på mobilspil. Men, jeg kan prøve at høre dem ad om de kender nogen.

Og dejligt at se én udvikler som er nogenlunde realistisk med hvornår spillet kan være klar ;)
Game Designer @ Set Snail

twitter: @redguychris
website: www.setsnail.com
facebook: SetSnail

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by Jesper Kondrup » 17 Dec 2019, 10:51

Ser godt ud. God vind med projektet :)

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 17 Dec 2019, 11:13

Christoffer wrote: 17 Dec 2019, 10:31 Det ser super fedt ud, held og lykke med udviklingen! Med hensyn til danske publishers, så kan jeg godt forstå du har lidt svært ved det. De eneste jeg kender i Danmark der har med den side at gøre er folk der har fokus på mobilspil. Men, jeg kan prøve at høre dem ad om de kender nogen.

Og dejligt at se én udvikler som er nogenlunde realistisk med hvornår spillet kan være klar ;)
Mange tak! :)

Åhr ja tusinde tak, hvis du gider, det ville være super fedt!

Og ja tak, den første publisher der tog kontakt til mig, tilbød faktisk fuld funding, men med den betingelse at jeg ville gå early-access i midt 2020, med fuld release i starten af 2021. Og da det er mit første spil, så er jeg bare ikke klar til at gå på kompromis omkring det niveau af polish jeg gerne vil opnå. For jo, jeg ville godt kunne have en EA klar om en seks måneders tid, men jeg vil meget hellere tage mig den tid det nu engang tager, og være helt sikker på at jeg kan stå inde for det endelige produkt, og helst ikke crunche i seks måneder bare for at få en EA ud! :)

Og så efter at have talt med en af de andre store publishers, gik det op for mig, at det virker til at der faktisk er en interesse om at publishe det. Så derfor tænkte jeg at det egentlig kunne være meget fedt at se om der var nogle danske publishers! :)

Men tusinde tak for de pæne ord, og for at du gider høre lidt omkring - det sætter jeg virkelig pris på!

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 17 Dec 2019, 11:14

Jesper Kondrup wrote: 17 Dec 2019, 10:51 Ser godt ud. God vind med projektet :)
Tusinde tak! :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by ZeroHero » 17 Dec 2019, 12:06

Det er super godt at se en indie udvikler med fokus paa kvalitet.

Jeg har stor respekt for dit valg om ikke at gaa paa kompromis med kvalitet men pas paa ikke at noerkle for meget med detaljer som ikke har stor paavirkning paa game playet. Der har med tiden vaeret en del udviklerer som har mistet modet og gejsten for deres projekt fordi de gik i doedvande og brugte for meget tid paa uvaesenlige detaljer.

Alle mennesker yder bedst under forskellige omstaendigheder og en del arbejder bedst under en smule press.

Jeg arbejder ogsaa paa mit eget projekt og jeg planlaegger smaa milestones for mig selv. Jeg arbejder nemlig bedst under en smule press. Det tvinger mig til at undgaa komplicerert loesninger som vil tage for meget tid og istedet holde mig til en simple linje fordi jeg ved at jeg skal videre i projektet. Til sidst vil jeg saa bruge lidt ekstra tid paa nogle detaljer som igennem projektet har irriteret mig laenge nok. Personligt har jeg har ingen intentioner om at lave et perfekt spil men jeg haaber blot paa at kunne lave et spil der vil saelge nok til at jeg kan lave mit neaste spil bedre end det foerste.

Udvikler du pt. fuldtid paa projektet eller er det et hobby projekt?

Hved du hvordan publisheren fandt dig?

Det maa vaere en fed foelelse at havde en publisher der banker paa din doer, det er ofte omvendt.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by jonaz.dk » 17 Dec 2019, 12:13

Super fint projekt! :)

Af danske publishere er der vel nærmest kun https://3drealms.com ?
Deres portofolie er meget shooterfokuseret. Så det er nok ikke et match umiddelbart?!

Men super fedt der allerede er publisherinteresse!
Smid gerne lidt updates løbende her i andedammen. :)

Held og lykke med det!

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 17 Dec 2019, 12:56

ZeroHero wrote: 17 Dec 2019, 12:06 Det er super godt at se en indie udvikler med fokus paa kvalitet.

Jeg har stor respekt for dit valg om ikke at gaa paa kompromis med kvalitet men pas paa ikke at noerkle for meget med detaljer som ikke har stor paavirkning paa game playet. Der har med tiden vaeret en del udviklerer som har mistet modet og gejsten for deres projekt fordi de gik i doedvande og brugte for meget tid paa uvaesenlige detaljer.

Alle mennesker yder bedst under forskellige omstaendigheder og en del arbejder bedst under en smule press.

Jeg arbejder ogsaa paa mit eget projekt og jeg planlaegger smaa milestones for mig selv. Jeg arbejder nemlig bedst under en smule press. Det tvinger mig til at undgaa komplicerert loesninger som vil tage for meget tid og istedet holde mig til en simple linje fordi jeg ved at jeg skal videre i projektet. Til sidst vil jeg saa bruge lidt ekstra tid paa nogle detaljer som igennem projektet har irriteret mig laenge nok. Personligt har jeg har ingen intentioner om at lave et perfekt spil men jeg haaber blot paa at kunne lave et spil der vil saelge nok til at jeg kan lave mit neaste spil bedre end det foerste.

Udvikler du pt. fuldtid paa projektet eller er det et hobby projekt?

Hved du hvordan publisheren fandt dig?

Det maa vaere en fed foelelse at havde en publisher der banker paa din doer, det er ofte omvendt.
Mange tak! :)

Ja helt sikkert - jeg er meget enig! Jeg kan varmt anbefale http://hacknplan.com/ ! Min egen filosofi er at her i pre-alpha før jeg er feature complete, så arbejder jeg henimod at alle features bliver omkring 60% færdige, men med så fleksibel kode som muligt, så jeg senere har mulighed for nemt at udvide dem. Så en gang hver ca. 3. måned, går jeg alting igennem og lige laver et hurtigt code review, for at sikre at jeg ikke er igang med at kode mig selv op i et hjørne nogle steder, og laver så også en hurtig polish runde :) Altså sikrer det, at mine core-features langsomt blive mere og mere færdige, men at jeg ikke bliver tabt i netop at finpudse noget som ikke nødvendigvis er super essentielt lige nu. Den approach fungerer ihvertfald meget godt for mig!

Det skal så også nævnes, at jeg aldrig før har leget med pixelart, så det er learning by doing, og sidste gang jeg "udgav" et spil, var i 1995, som 5-årig, hvor jeg gik til noget der hed "Futurekids", hvor man lærte at kode i primært HTML. Så jeg lærer også enormt meget om projekt-management og programmering generelt by doing. Én af fordelene ved at arbejde i GameMaker som solo-dev, er dog, at GML som GameMaker bruger, er så skønt til 2D spil, og faktisk et super lækkert sprog at arbejde i generelt, synes jeg. Jeg ved godt at trade-off'en så er at OOP er en by i Rusland, men det vigtigste er sådan set at det fungerer for mig, og at mit workflow er effektivt, og det er det heldigvis! :)

Jeg udvikler på det som hobby projekt indtil videre, men jeg vil rigtig gerne enten gå del-tid på arbejde næste år, så jeg har mere tid til udvikling, eller se om jeg kan skaffe funding til at gå fuld-tid gamedev.

Jeps, publisheren fandt mig på reddit, hvor en af mine posts fik et par hundrede upvotes og var øverst på /r/indiegaming :) Jeg er virkelig ikke skarp til marketing, og selvom jeg elsker at tale om mit spil, og vise det, så ville det simpelthen være fantastisk hvis en publisher kunne hjælpe med den del af det. Indtil videre har min strategi bare været at vise lidt en gang imellem på reddit og twitter, og langsomt, men fuldstændig organisk, bygge følgere op. :)

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 17 Dec 2019, 13:02

jonaz.dk wrote: 17 Dec 2019, 12:13 Super fint projekt! :)

Af danske publishere er der vel nærmest kun https://3drealms.com ?
Deres portofolie er meget shooterfokuseret. Så det er nok ikke et match umiddelbart?!

Men super fedt der allerede er publisherinteresse!
Smid gerne lidt updates løbende her i andedammen. :)

Held og lykke med det!
Tusinde tak! :) Hmm, jeg tjekkede lige deres portfolio igennem og jeg tror at du har ret, det virker ikke helt til at være et match :)

Ja, jeg er også meget overvældet generelt over den interesse Peachleaf har fået, og ovenikøbet også fra publishers! Det er ihvertfald validering nok til at holde mig motiveret!

Jeg vil helt klart holde jer opdateret herinde, det er mega fedt at der er et dansk community med en super god tone og med så mange mennesker der faktisk har brancheerfaring og ved hvad de taler om! Og når jeg når lidt længere, ville jeg da også være vanvittigt taknemmelig hvis der var nogle herinde der gad at playteste lidt. Altså på ingen måde fuld QA, det er bare altid så fedt med feedback! :)

User avatar
Interactive_Denmark
Level 4 - Newbie
Posts: 41
Joined: 05 Jan 2017, 16:38
Location: Frederiksberg, København
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by Interactive_Denmark » 18 Dec 2019, 11:53

Hej Dogkiss

Du skal være meget velkommen til at komme forbi København til April, hvor vi afholder Copenhagen MatchUp, hvor vi inviterer investorer og publishere fra resten af verden, til at møde den danske spilbranche. Det kunne jo være en oplagt mulighed for at se, om der måske var en publisher der var med på din plan for udgivelsen, eller måske en investor der var interesseret i at skyde penge i projektet, så du kunne arbejde på det på del- eller fuld tid.

https://copenhagenmatchup.dk/
Vision Denmark is the business cluster for the Danish digitial visual industry, working to grow and support the sector.

Facebook-Twitter

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 18 Dec 2019, 12:25

Interactive_Denmark wrote: 18 Dec 2019, 11:53 Hej Dogkiss

Du skal være meget velkommen til at komme forbi København til April, hvor vi afholder Copenhagen MatchUp, hvor vi inviterer investorer og publishere fra resten af verden, til at møde den danske spilbranche. Det kunne jo være en oplagt mulighed for at se, om der måske var en publisher der var med på din plan for udgivelsen, eller måske en investor der var interesseret i at skyde penge i projektet, så du kunne arbejde på det på del- eller fuld tid.

https://copenhagenmatchup.dk/
Hejsa!

Tusinde tak, det ser rigtig spændende ud! :) Det vil jeg helt sikkert overveje!

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 15 Oct 2020, 22:50

Jamen det endte så simpelthen med at jeg fandt en publisher. Jeg har lige skrevet en detaljeret post om hvordan jeg endte med at bære mig ad med det her, hvis der nu er andre der er i samme båd: https://www.reddit.com/r/IndieDev/comme ... ifts_at_a/

Derudover, så er i dag store announcement dag! Så jeg tænkte at jeg lige ville smide et link til announcement traileren her! :) Der er også en public beta mellem den 4. og 18. November, link til sign-up er under YouTube videoen.


User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by jonaz.dk » 16 Oct 2020, 09:33

Ej hvor fedt! 😁👍 kæmpe tillykke med din publisher deal. Og held og lykke med beta/launch når du kommer så langt!

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 16 Oct 2020, 13:34

jonaz.dk wrote: 16 Oct 2020, 09:33 Ej hvor fedt! 😁👍 kæmpe tillykke med din publisher deal. Og held og lykke med beta/launch når du kommer så langt!
Tusinde tak!! :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by ZeroHero » 16 Oct 2020, 14:12

Super fedt!
Hvor er det fedt du også løfter lidt for sløret med hensyn til pitching af projekt samt forskellig feedback fra publishers.
Det er helt sikkert noget der kan hjælpe os andre.
Mange mange tak!
Håber det kommer til at gå godt med projektet.

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 16 Oct 2020, 14:31

ZeroHero wrote: 16 Oct 2020, 14:12 Super fedt!
Hvor er det fedt du også løfter lidt for sløret med hensyn til pitching af projekt samt forskellig feedback fra publishers.
Det er helt sikkert noget der kan hjælpe os andre.
Mange mange tak!
Håber det kommer til at gå godt med projektet.
Tusinde tak! Og jeg er altid åben for spørgsmål, hvis der skulle være noget omkring hvordan hele det med pludselig at være fulltime indie dev var for mig :)

User avatar
Mads Kramer
Level 0 - Null
Posts: 7
Joined: 07 Oct 2018, 10:45

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by Mads Kramer » 20 Oct 2020, 09:09

Det ser jo virkelig fedt ud og tillykke med publisher!

Som en stor fan af Stardew valley får jeg mange af de samme vibes, ikke blot mht. mechanics men også lyd designet og præsentation af historien. Vil glæde mig til at se mere og forhåbenligt prøve spillet i en snarlig fremtid!

Jeg arbejder selv på et ligende projekt som tilsvarende tager inspiration fra bla. Stardew og Terraria, dog med mindre fokus på historie og narrativ.

Selv har jeg overvejet funding via. kickstarter og har været en smule skeptisk mht. publishers - Har du selv overvejet crowdfunding og hvad motiverede dig til at søge en publisher, om jeg må spørger? :)

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 20 Oct 2020, 11:49

Hej Mads!

Mange tak! :)

Der er faktisk en åben beta der kører mellem den 4. og 18. November - sign ups here: https://www.digerati.games/peachleafbeta

Det lyder mega spændende, hvor kan jeg se mere om dit spil? :)

Ja helt sikkert - godt spørgsmål! :)

Hmmm, så, jeg var faktisk ikke kun efter funding, men mere hele det bagland og ekspertise som en publisher giver. Det er, for mig, en total jungle out there, og bare det med at sende presse-meddelser rundt ville jeg ikke ane hvor jeg skulle starte med :)

Productions-mæssigt har det også været en giga hjælp at have folk der faktisk ved hvad de laver til at hjælpe behind the scenes. Og da jeg aldrig har lavet noget der bare smager lidt af spiludvilking før, vidste jeg fra starten at det var vigtigt for mig at få noget professionelt hjælp :)

En af de største fordele har dog været at hver gang jeg panikker over faktisk at udgive et spil, har jeg min publisher til at berolige mig, hehe. Jeg tror at, for mig, med crowdfunding, ville jeg stresse super meget over at skulle stå til ansvar for spillere på en helt anden måde end jeg gør nu. Det er noget nemmere for mig at forholde mig til min publisher vs. at skulle forholde mig til super mange fremmede der financielt havde støttet mit spil.

Det kan være at det ændrer sig lidt til mit næste spil; da jeg nu har en lidt bedre idé om hvordan det er at udvikle et spil igennem hele produktions-fasen, men jeg kan simpelthen ikke understrege nok hvor rart det har været for mig at have en publisher :) Jeg har så uendelig meget respekt for alle de devs der vælger at selv-udgive/crowdfunde, men jeg havde bare ingenlunde ekspertisen til at kunne pulle det off med Peachleaf!

Håber det svarer lidt, ellers må du bare sige til! Det er super underligt at skrive om spillet på dansk, haha, er blevet så vant til kun at skrive om det på engelsk, så hvis mine formuleringer er helt af helvedes til må du lige sige til, hehe.

Jeg lavede min reddit post om hvordan jeg pitchede om til en Gamasutra post in case du er interesseret i hvordan jeg faktisk pitchede Peachleaf: https://gamasutra.com/blogs/CarlFrederi ... rience.php

User avatar
Mads Kramer
Level 0 - Null
Posts: 7
Joined: 07 Oct 2018, 10:45

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by Mads Kramer » 20 Oct 2020, 12:44

Fedt! Må lige skrive mig op i så fald tak :)

Jeg har endnu ikke så meget om spillet på sociale medier, men planlægger snart at lægge mere op - Smider en post op på spiludvikling snart forhåbentligt.


Og tak for det udførlige svar på mit spørgsmål, jeg forstår dig klart og tydeligt :)

Og dine tanker og årsager giver rigtig god mening! Stresser ofte selv med at skabe et klart overblik når det kommer til
alt det praktiske med strukturering af og især markedsføringen, så en publisher lyder bestemt ikke som en dårlig ide i den sammenhæng.

Spændende med Gamasutra posten, skal helt sikkert læse den igennem tak!


Fortsat god vind med projektet, vil glæde mig til at se dets udvikling.

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 20 Oct 2020, 12:57

Mange tak! :) Og fedt, glæder mig til at høre mere om dit projekt!

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 27 Sep 2021, 21:28

Og det endte simpelthen lykkeligt - Peachleaf er ude i dag :)


User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by jonaz.dk » 27 Sep 2021, 22:25

Wooohoooo!! :D

Tillykke med release! Fantastisk!

Meget overkommeligt prisleje at lægge ud med. Måske en lille tand for lavt?

Super spændende at se hvordan det kommer til at gå! De der OCD, farming, sim ,management spil er i hvert fald en kategori hvor tingene kan stikke helt af hvis det går godt.
Men som alt andet er det en kæmpe udfordring at ramme hovedet på sømmet og trænge igennem et marked der er domineret af store spillere. Håber jeres lille indie publisher kan rykke lidt på det.

Krydser fingre for at det kommer til at gå godt! :D

User avatar
dogkiss
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 09 Oct 2019, 12:39
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by dogkiss » 27 Sep 2021, 22:40

jonaz.dk wrote: 27 Sep 2021, 22:25 Wooohoooo!! :D

Tillykke med release! Fantastisk!

Meget overkommeligt prisleje at lægge ud med. Måske en lille tand for lavt?

Super spændende at se hvordan det kommer til at gå! De der OCD, farming, sim ,management spil er i hvert fald en kategori hvor tingene kan stikke helt af hvis det går godt.
Men som alt andet er det en kæmpe udfordring at ramme hovedet på sømmet og trænge igennem et marked der er domineret af store spillere. Håber jeres lille indie publisher kan rykke lidt på det.

Krydser fingre for at det kommer til at gå godt! :D
Tusinde tak! :)

Ja - prisen er en interessant detalje. Jeg endte faktisk med at blive ansat af min publisher, så har brugt det sidste års tid på at gøre mig klog på bizdev og marketing. Og vi har efterhånden udgivet en del spil, men vi besluttede os for at med ca. 12,000 wishlists for Peachleaf, og med det faktum at jeg ikke afhænger af nogle royalty-checks, så ville det være interessant at gå ud med en super lav pris. Faktisk det laveste vi nogensinde har udgivet et spil med.

Rationalet var at hvis vi nogensinde kunne slippe afsted med det uden at det ville påvirke nogle udviklere negativt økonomisk - så skulle det være med Peachleaf :) Det skal siges at det var noget vi diskuterede ganske længe, men det vi har set i de sidste par år er at indie-markedet er blevet så helvedes kompetitivt, og de releases vi har haft i år der har været <50,000 wishlists ikke har rykket det store salgs-mæssigt; så experimentet ligger i om Peachleaf kan ende med at gå OK long-tail mæssigt i forhold til at blive et impulskøb.

Vi regner derfor med en lidt over gennemsnitlig conversion rate for wishlists. Mod-argumentet var at gå ud med $9.99 og så en aggressiv launch-discount, men vi tænkte at nu skulle vi simpelthen prøve en $6.99 release! :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Peachleaf Pirates

Unread post by jonaz.dk » 27 Sep 2021, 23:32

Haha Nice! Tillykke med jobbet! Fedt! :D

Ja det er et vanvittigt marked!

Mon ikke det kan lade sig gøre at køre den hjem på longtail?! Det hjælper selvfølgelig altid med god start med gode reviews i very positive+, høj retention og høj playtime. Fantastisk community interaktion, critial bug frit. osv osv. Der er mange led i kæden der skal køre som smurt.

Det ligger i hvert fald sådan prismæssigt hvor mange måske tænker.. Så pyt da! Det giver jeg lige et skud. Hvorefter de så forhåbenligt hænger ud i lang tid.

Håber strategien virker! :)

Post Reply