Game of Stones, nyt mobil spil

Morten_O.
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 30 Dec 2019, 22:58

Game of Stones, nyt mobil spil

Unread post by Morten_O. » 31 Dec 2019, 00:50

Hej Spiludvikling,
Nøj, det er længe siden jeg har postet her, så længe at jeg måtte lave en ny konto, da jeg hverken huskede brugernavn eller kodeord og har skiftet email.
Men nu har jeg altså lavet det her mobilspil sammen med mine tre brødre, som et hyggeprojekt over længere tid. Det startede som et mini-projekt som vi ville bruge til at lære Unity og prøve at samarbejde på tværs af dengang fire lande da vi alle på det tidspunkt var bossiddende i forskellige lande. Jeg har arbejdet med AAA game art de sidste 16 år, men mine brødre havde begrænset spil-erfaring, dog er de to programmører og en lyd-entusiast, så vi havde ok forudsætninger for at lave noget sammen :)

Spillet er ude i en første version på Google Play:
https://play.google.com/store/apps/deta ... meofstones

Det er gratis og uden reklamer eller IAP for nu, vi vil egentlig bare gerne se om vi kan få nogle til at spille det i første omgang, og så tilføje flere baner, features og polish hvis vi kan få noget traction. Så jeg er ude på lidt af en promo-tour på det store internet, og prøver at lære lidt om hvordan man kan markedsføre sit spil uden at bruge penge.

Nå, nok snak for nu. her kan I se hvad vi har lavet. Jeg vil meget gerne høre kommentarer, og rigtig gerne ideer og erfaringer med hvordan man kan få sparket gang i nogle downloads. Håber I vil prøve det og måske droppe et hurtigt review på Google Play - de få af jer der har android devices :) iOS version kommer senere.

Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Twitter: https://twitter.com/TeamMortenO
ArtStation: https://www.artstation.com/morteno

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Game of Stones, nyt mobil spil

Unread post by jonaz.dk » 02 Jan 2020, 00:26

Fedt Morten Tillykke med release her i early days.
Og velkommen tilbage med ny konto :)

Fik prøvet det lidt. Syntes faktisk det er ganske velfungerende! It's pretty fun! :)
Spillede til en level 12-13 stykker i min første session.

Lydsiden savner lidt professionalisme. Musikjingles og speaks. Måske kunne i finde noget velfungerende stock musik på nettet fra pro studioer tænker jeg. (pond5, audionetwork..stuff like that). Og måske finde en god voiceactor på fiverr til en overkommelig pris.
Og ja som du selv nævner kunne spillet også trænge til lidt mere polish. Fx. på UI siden.

Dejligt det ikke er søbet ind i F2P mechanics. I hvert fald indtil videre. ;)

På design siden har jeg et lille issue. Jeg syntes umiddelbart ikke at der er brug for en timer. Det er mere et spil jeg har mere lyst til at sidde og tage sigte og fyre nogle præcise sten af. Fremfor at stresse med at fyre en masse sten afsted inden tiden løber ud.
Tid er et unødigt lidt irriterende element i min optik.

At sparke gang i downloads på den slags projekter. >Uden< et budget. Det bliver en udfordring. Det er der ingen tvivl om. Det er det for alle. :/
Jeg har nok ikke lige en gylden løsning i ærmet. Det skal selvfølgelig skampromoveres på alle mulige kanaler og se om der er traction på nogle af dem.

Grundlæggende tænker jeg at nok er et ganske fint og velfungerende spil. Men mangler en eller andet WOW-faktor i konceptet fra fødslen. Så min umiddelbare mavefornemmelse siger mig at det bliver ret meget op af bakke. Og vil koste rigtigt mange timer at promovere det. Tænker det er nemmere at smide nogle penge efter ads. Have analytics implementeret og se hvad retention osv. er i projektet. (og monetization når i når så langt)
Og hvis tallene er fornuftige og der er fremtid i det. Så gå efter en mobile publisher der kan smide endnu flere ressourcer efter promovering. Det er et benhårdt numbers game.

Hvis i er født under en heldig stjerne kunne i prøve at tage fat i GooglePlay's Early Access team og håbe på om i kunne blive featured der. Vidst nok stadig en af de bedste bud for at drive seriøse downloads på den platform. Uden at smide store summer efter ads.

God vind med projektet! Og godt arbejde! :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Game of Stones, nyt mobil spil

Unread post by jonaz.dk » 02 Jan 2020, 09:48

Og lige en ekstra kommentar. :)

Nu ved jeg ikke hvor lang tid der tager jer at designe baner. Men i kunne sikkert helt sikkert bruge noget endless play. Men hvis i ikke er på projektet fuld tid og kan trykke de næste 100 baner af ved bare at knipse med fingrene. Så løber i meget hurtigt tør for content. Det ved i naturligvis. ;)

Tænker et turn based multiplayer mode ville egne sig godt til formålet.

Og/eller noget semi procedural level generation til single player formål.

Syntes også der mangler en eller anden stærkere form for hook i konceptet/titlen. Det er jo virkelig en kamp om at kunne fange folks interesse på den ene eller anden måde som kan føre til en download. Syntes umiddelbar ikke at et Game of Thrones/(Stones)-pun virker ikke helt stærkt nok.
Et forslag kunne være potentielt kontroversielle Cat-A-Pult! Hvor det handler om at skyde katte afsted som splatter ud på borgmurene.

Eller i skal gå endnu stærkere ind på GoT-pun territorie og skyde drukfældige Tyrrion Lannister lignende dvæge afsted.

I kan sikkert komme op med noget bedre :)

Morten_O.
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 30 Dec 2019, 22:58

Re: Game of Stones, nyt mobil spil

Unread post by Morten_O. » 02 Jan 2020, 13:53

Tusind tak for udførlig feedback, Jonas :) Det er super brugbart, og jeg kan egentlig lide alle dine ideer.
Det med katte kan jeg godt se kunne virke. Jeg forestiller mig allerede hvordan vi kunne designe tre forskellige sjove katte som ville være ammunition og kunne bruges som maskotter i markesføringen. der er jo et stort marked for kattevideoer, men måske katte-fans ikke bryder sig om at kattene bliver mishandlet :)

Vi mangler rigtignok en hook. Det er som om vi kom til at tage vores øve-projekt lidt for langt, og nu vil vi rigtig gerne noget mere med det. Men det kan nok justeres lidt som du foreslår og så måske stadig være relevant.
kan godt se timeren kan være stress, den skal nok dø.

Det er et rent fritidsprojekt så det er begrænset hvor meget tid vi lægger i det, og sådan noget som nye baner det er kun mig der laver det, men jeg har da fået lavet et system, der gør det relativt nemt at lave. havde altid set ca 100 baner som en god størrelse til at starte med, men vi har nok brug for lidt bekræftelse på at det kan blive til noget før vi investerer alt for meget tid i spillet, som for eks. at der kunne være en smule organisk downloads allerede på det her stadie, men det er som du siger ikke helt så nemt.
Det er sådan lidt catch-22, vi har brug for at arbejde videre for at få skabt interesse, men vi vil se interesse før vi arbejder videre :)
Men det er nu stadig sjovt at arbejde på, så jeg tror vi prøver nogle ting.

Vi har faktisk en meget tidlig og ufærdig test af noget personlig borg-bygning til async multiplayer, hvor man skulle kunne angribe hinandens borge. helt sikkert noget der ville give det levetid og mulighed for en masse fede ting man kunne tjene (og købe) i spillet til at pimpe sin borg ud og gøre den stærkere. Det er dog en større mundfuld, så det er lige det med tiden.

Tak for svar, hvis der er andre derude der sidder med gode ideer eller supplerende feedback så hold jer ikke tilbage :)
Godt Nytår!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Game of Stones, nyt mobil spil

Unread post by ZeroHero » 24 Jan 2020, 12:52

Jeg kan kun bakke op omkring de forskellige ros og ris der allerede er blevet naevnt, men jeg kom lige forbi et spil review af Rock of Ages 2, og jeg kom i tanker om jeres projekt. Det kan vaere I allerede kender til spillet, hvis ikke saa se her.


Post Reply