Et Popkornspil - Et spil om spilideer - Nu på dansk

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

Et Popkornspil - Et spil om spilideer - Nu på dansk

Unread post by jk5000 » 03 Jun 2020, 20:45

Hej alle sammen

Jeg har lavet spillet PC-spillet "Et popkornspil". Det her spil, er på en måde ikke rigtigt noget spil, men det er i stedet mere min fortælling om hvordan jeg kæmper med at finde ideer til et spil. Så vælger du at prøve mit spil, så vil jeg stærk anbefale, at du lænder dig godt tilbage og lytter til historien. Spillet spilles i øvrigt bedst med høretelefoner. De enkelte spilelementer der trods alt er i spillet. spilles alle ved hjælp af musen.

Dette spil er på en måde ikke helt nyt, da jeg lavede engelsk version af spillet, for cirka et år siden. Men jeg har længe haft lyst til, at lave en dansk version af spillet. Det er ikke fordi der er meget stor forskel på de to versioner, men jeg syndes bedre, at jeg kunne fortælle denne historie på dansk.

Så skulle nogen af jer være interesseret i at prøve spillet, så kan I finde det det her https://jk5000.itch.io/et-popkornspil

Jeg håber nogen af tør at give spillet en change.

Image

Image

Image

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

Re: Et Popkornspil - Et spil om spilideer - Nu på dansk

Unread post by jk5000 » 22 Jun 2020, 17:56

Efter man i 2 1/2 uge har kunnet spille spillet på dansk, så kan du stadig blive den første til prøve det. Ja altså lige bortset fra mig.

Jeg håber stadig at nogen vil give det en change.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Et Popkornspil - Et spil om spilideer - Nu på dansk

Unread post by jonaz.dk » 22 Jun 2020, 21:55

Hehe tror jeg fik kæmpet mig igennem den engelske udgave på et tidspunkt. :)

Men hvis du kan tåle lidt hård men ærlig feedback. Så må jeg indrømme at det var en ret tung og kedelig omgang at komme igennem. Med alt for meget tvungen snik snak og intet interessant der foregår spilmæssigt.

Men super cool du prøver en masse skøre hobbyprojekter af. Det er fedt at have noget at hygge sig med. :)

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

Re: Et Popkornspil - Et spil om spilideer - Nu på dansk

Unread post by jk5000 » 22 Jun 2020, 22:59

Hej Jonas

Hvis man ikke er interesseret i hvad jeg taler om i spillet, så har du fuldstændig ret i, at så er spillet ret så kedeligt. Og ja spil elementerne er i sig selv heler ikke super interessante, men det er en del af den virkelighed som spillet omhandler.

Jeg er fuldstændig klar over, at det her bestemt ikke er et spil, som ret mange vil finde super interessant. Men jeg syndes stadig, at historien er meget mere end "snik snak", men det er en real historie om spiludvikling. Det er nemt at fortælle succes historien, men jeg syndes den modsatte historie er mindst lige så vigtig og interessant.

Jeg vil også gerne indrømme, at jeg selv har en lidt mærkelig smag når det gælder spil. Jeg vil 100 gange hellere spille et spil, som det her, end spille spil der mere eller mindre udelukkende er fokuseret på grafik, lyd og game feel. Men sådan er vi jo så forskellige, og heldigvis for det.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Et Popkornspil - Et spil om spilideer - Nu på dansk

Unread post by jonaz.dk » 22 Jun 2020, 23:07

Ja det helt sikkert meget smag og behag.

Haha ok undskyld hvis jeg lige fik fyret snik snak kommentaren af. ;)
Der er helt sikkert en rød tråd igennem det. Det er bare ikke en der fanger mig personligt. Har nok generelt lidt svært ved at blive fanget af de mere fortællende slow paced projekter. Det skal være på et helt specielt niveau før jeg bliver fanget af den slags.

Er mere til dit hundespil. Det var et fint lille puzzlespil du fik lavet!

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

Re: Et Popkornspil - Et spil om spilideer - Nu på dansk

Unread post by jk5000 » 22 Jun 2020, 23:11

Jeg er helt klart også mere til mit hundespil. Jeg håber i øvrigt også få gjort noget mere ved det projekt.

Post Reply