UFO Airlines

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

UFO Airlines

Unread post by jk5000 » 14 Nov 2020, 16:45

Hejsa allesammen

Jeg deltog i 2018 i "DM i spiludvikling" med spillet "UFO Airlines", og jeg har siden da arbejdet lidt på nogle forbedringer af spillet, samt jeg har forsøgt at oversætte det til engelsk. Spillet er stadig lidt ufærdigt, men om ikke andet, så syndes jeg det er ret sjovt at spille, som det er nu.

Spillet er indspirret af spillene "Mini Metro" og "Railroad Tycoon". I sig selv er spillet et simulerings-/strategispil, hvor du som chef for det nystartede firma "UFO Airlines", skal sørge for virksomhedens succes. Ligesom i "Mini Metro" bliver lufthavne i dette spil lavet af sig selv (Eller snare bliver de lavet af spillets hovedperson Davansken). Din opgave er til gengæld at sørge for at flytte passagerne rundt mellem lufthavne i selskabets fine nye UFO'er. Og det vigtigste er at du skal undgå at overfylde lufthavne, for med overfyldte lufthavne bliver din chef Davansken sur på dig, og hvis han bliver for sur, så vil du meget snart miste dit job.

Du kan også i spillet lave forbedringer/opgraderinger til UFO'erne, så de kan flyve hurtigere og UFO'erne kan have plads til flere passagerer, m.m.. På nogenlunde samme måde kan man også opgradere lufthavne så de også kan få plads til flere passagerer og du kan tilføje flere landingspladser til UFO'erne.

Til den store forskel fra "Mini Metro", så har man i "UFO Airlines" mulighed for at have meget mere kontrol over hvordan passagerne transporters rundt. F.eks. kan man bestemme hvilke passagerer UFO'erne skal opsamles ved de enkelte lufthavne, og hvilke passagerer der skal afsættes ved de enkelte lufthavne.

Skulle nogen af jer være interesseret i at prøve spillet, så findes det her https://gamejolt.com/games/UFO_Airlines/474993

Hilsen JK5000

Image
Brev fra Davnansken

Image
Ruteplanlægning

Image
Detaljerede opsamlings/afsætnings planer for UFO'erne. (Det kan man lade spillet gøre automatisk)

Image
Der findes en masser af statistikker over hvordan passagerne fordeler sig i lufthavne og i UFO'erne

Image
Ny UFO ankommer til spillet

Post Reply