Ո Օ Ո - The First Warp [RELEASED]

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Ո Օ Ո - The First Warp [RELEASED]

Unread post by Larpon » 12 Aug 2021, 19:18

Så nåede jeg mållinjen :cool:

Allerførst: Tak for hjælpen og omtalen jeg har fået af jer herinde - den har været uundværlig for en nybegynder på mit niveau.

Det endte med både at blive et eventyrspil - såvel som et personligt eventyr af de helt store.
Har lært 80 tons om hvad man ikke skal gøre - så alt er godt!

Det blev en næsten 100% egen produktion på nær et par oversættelser og det framework jeg kalder lyd og grafik drivere igennem (Qt 5, kan forøvrigt ikke anbefales til spiludvikling <-- :( oh well :) ).

non - The First Warp på Steam

Nu skal der pustes lidt ud og drikkes en kold - inden jeg prøver at gøre det klar til mobilverdenen.

Image

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Ո Օ Ո - The First Warp [RELEASED]

Unread post by ZeroHero » 12 Aug 2021, 21:58

Super sejt gået! Håber dit projekt får stor success.
Det kunne være super fedt hvis du kunne dele dine erfarninger samt holde os opdateret efter udgivelsen.
Så vi andre indie udviklere kan få en ide om hvad vi kan forvente, hvis vi også engang kommer i mål.
Igen stort tillykke, det må være en virkling fed følelse at være nået i mål :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3898
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Ո Օ Ո - The First Warp [RELEASED]

Unread post by jonaz.dk » 12 Aug 2021, 23:29

Ja sgu! Stort tillykke med at komme i mål @Larpon 👍
Specielt et soloprojekt der tager sin tid i en verden fuld af distraktion. Det er super sejt og en personlig sejr! 🍾🥂🏆
Ligeledes tak for posts hen af vejen. Altid værsat! 😎👍

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp [RELEASED]

Unread post by Larpon » 13 Aug 2021, 09:29

Tak! Det er SÅ fedt endelig at kunne give det dets eget liv :)
ZeroHero wrote: 12 Aug 2021, 21:58 Super sejt gået! Håber dit projekt får stor success.
Det kunne være super fedt hvis du kunne dele dine erfarninger samt holde os opdateret efter udgivelsen.
Så vi andre indie udviklere kan få en ide om hvad vi kan forvente, hvis vi også engang kommer i mål.
Igen stort tillykke, det må være en virkling fed følelse at være nået i mål :)
Tak for de fine ord!

Du må endelig spørge hvis der er noget specifikt du vil vide!

Mine erfaringer matcher nok ret godt det jeg har kunne læse mig til mange steder på den engelske del af nettet omkring den her slags små underdog indieudgivelser. Launchday salgstallene er langt fra imponerende - men det forventer jeg heller ikke af et "genremodificerende" point-and-click adventure i 2021. Jeg har måtte nedjustere mine forventninger flere gange i løbet af de 6 år det tog mig at lave.

Mit spil er et passionsprojekt, som en bruger på reddit så fint beskrev det, så for mig er det økonomiske aspekt efterhånden blevet sat godt i baggrunden til fordel for det jeg personligt får ud af det - ikke at man skal negligere sin indkomst.
Og det er så ikke småting, jeg kan tage med videre til næste projekt skal jeg hilse og sige.

Til min fordel er adventurespil heldigvis ret sejlivede - folk der spiller genren kan være flere år om at nå til netop mit spil i rækken af ting der skal tjekkes ud.

PR maskineriet er, som man kan læse mange steder, vigtigt fra start og er klart det der har hjulpet mig på Twitter. Facebook er ikke godt til PR udover hvis du kan finde nogle aktive grupper der brænder for genren. Instagram... Tjaeh... måske - men det har været vigtigt for mig selv at kunne se udviklingen :) Reddit er bare reddit (jeg forstår vist ikke helt platformen for at være ærlig)

Dertil er jeg blevet MEGET klogere på hvordan jeg vil gribe det teknisk an næste gang - Qt får klart sparket :D

Når det er sagt så har både hele forløbet men specielt launchday virkelig budt på et hav af gode oplevelser og folk har været ekstremt støttende og opbakkende hele vejen igennem. Det er, tror jeg, en kæmpe del af det der gør at jeg gider gøre det igen :) Indiespil handler trods alt, i sidste ende, om kærlighed. Underligt men sandt.

Nu skal jeg have kigget på en DRM fri udgivelse til itch (kunne ikke finde min HDD i vores flytterod) og mobilversioner - så må vi se om der sker noget radikalt anderledes end på Steam :)

Larpon
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 06 Jun 2016, 21:55

Re: Ո Օ Ո - The First Warp [RELEASED]

Unread post by Larpon » 13 Aug 2021, 09:35

jonaz.dk wrote: 12 Aug 2021, 23:29 Ja sgu! Stort tillykke med at komme i mål @Larpon 👍
Specielt et soloprojekt der tager sin tid i en verden fuld af distraktion. Det er super sejt og en personlig sejr! 🍾🥂🏆
Ligeledes tak for posts hen af vejen. Altid værsat! 😎👍
Tusind tak @jonaz.dk ! Ja jeg ved sgu heller ikke lige hvor de 6 år blev af - men meget af det må jo uden tvivl ligge i det spil :D :D
Tak for de flotte ord.
Jeg glæder mig til at kunne slappe, bare lidt, af indtil det begynder at klø i spilnerven igen :P

Jeg er glad for det super imødekommende og meget givende forum du har opbygget igennem så mange år - det er seriøst en vild og dedikeret bedrift! Respekt!

Post Reply