Athemore - New FPS Horror game

User avatar
AcesGames
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 15 Aug 2019, 15:20

Athemore - New FPS Horror game

Unread post by AcesGames » 27 Sep 2021, 18:59

Image
Image
Image
Image

[Dansk]

Hej allesammen

Så blev jeg færdig med udviklingen af mit fjerde computerspil i rækken kaldet “Athemore”.
Genren er First Person Horror, sat i et middelalder univers.
Som spiller, arbejder man som professionel skattejæger, hvor ens primære mål, er at finde et specifikt objekt i en gammel forladt dungeon. Undervejs finder man hurtigt ud af, at man ikke er alene dernede.

Til alle, som er interesseret, er I velkomne til at downloade spillet og prøve det. Det er gratis!
Indtil videre, skal det dog siges, at det kun virker til PC (Windows).

Skulle der opstå nogle problemer, er I velkommen til at spørge.

Link: https://gamejolt.com/games/athemore/648447
Link: https://acesgames.itch.io/athemore

Venlig hilsen
Allan - Aces Games

[English]

Recently, I finished developing my fourth game called “Athemore”.
The genre is First Person Horror, set in a medieval universe.
As a player, you work as a professional treasure hunter, where your certain goal is to find a specific object in an abandoned ancient dungeon. Along the way, you quickly realize that you're not the only one down there.

For anyone who is interested, you are welcome to download the game and try it out. It's completely free!
Currently the game is only available for PC (Windows).

Should any problems arise, you are welcome to ask.

Link: https://gamejolt.com/games/athemore/648447
Link: https://acesgames.itch.io/athemore

Best regards,
Allan - Aces Games

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3899
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Athemore - New FPS Horror game

Unread post by jonaz.dk » 28 Sep 2021, 13:40

Super cool Allan! Tillykke med endnu en release! Du er jo hulens produktiv! :)
Helt klart det pæneste spil indtil videre!

Må lige få lavet en lille tester når der er tid. :D

User avatar
AcesGames
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 15 Aug 2019, 15:20

Re: Athemore - New FPS Horror game

Unread post by AcesGames » 28 Sep 2021, 15:28

Mange tak!

Det er en super cool dungeon asset package, jeg har købt for noget tid siden. Den er udarbejdet af Triplebrick. Så derfor kan jeg ikke tage den fulde kredit ;)
Takker for hjælp til spredelsen af budskabet på FB! :)
Jeg glæder mig til at høre nærmere om din spiloplevelse. :D

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3899
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Athemore - New FPS Horror game

Unread post by jonaz.dk » 02 Oct 2021, 11:36

Hehe helt fair med asset packen. Det er jo allerede meega snyd at bruge en game engine eller framework til at lave spil i, så det går nok med lidt grafik. ;)
Syntes den fungerer rigtigt godt til formålet!

Fik lige spillet det en tur!
Super fint projekt! :)
Fik et enkelt jump scare. ;)


Bugs jeg faldt over i 1.0.4
- Der var goblet ting jeg ikke kunne samle op et sted. Den forsvinder ved mouse over.
- I tronsalen var der en af de hvide gutter der konstant gik ind i en sølje.
- Game breakning bug (tror jeg?!): Efter jeg havde hapset kronen og gået ind i rummet bagved og loftet kollapsede så gik jeg lige i en fælde og døde. Respawn var så tilbage i tronsalen men kunne ikke rigtigt finde nogle fornuftige veje at komme videre. Gik tilbage til start da jeg nu havde fundet kronen for at jeg så måske kunne komme ud?! Muligt der er en anden vej jeg har misset. Men progress virker på mig som om at spillet forsatte bag den nu kollapsede udgang. Så der stoppede mit spil.

Mindre forbedrings forslag
- Nok det største issue. De der lost souls er ikke scary. Generiske humanoids der går med pæne walk animations. De kunne godt trænge til et lidt mere scary udseende og en lidt mere scary zombie-like? walk animation.
- Ved død kunne det godt trænge til lidt mere polish og lækker dødsfornemmelse i lyd og billede. Nu er det meget basic. Klask! Sort skærm med tekst.
- Tænkte det kunne være et sjovt moment at fx. gå ind i en celle. Hvorefter døren smækker i midlertidigt hvis man napper et stykke loot. Bom! Fanget! Hvorefter man bliver slagtet af et eller andet. Kunne være fedt med flere interessante momenter af den slags. Hvor man bliver straffet for grådighed for at blive lokket i en fælde. Så det er et spiller valg. Måske ikke nødtvendigvis straffet med død, men med mere udfordring.

Men godt arbejde ellers! (u)Hyggeligt lige at give en tur. :)

User avatar
AcesGames
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 15 Aug 2019, 15:20

Re: Athemore - New FPS Horror game

Unread post by AcesGames » 02 Oct 2021, 14:01

Takker for altid god feedback!

Det var lidt øv at du skulle rende ind i gamebreaking bugs.
Det manglende respawn point er min forglemmelse. I første omgang, havde jeg ikke tilføjet yderligere traps efter kollapset ved tronen. Så jeg må hellere lige få addet et respawn point efterfølgende. Vigtigt at du spottede det 😊
Det var min mening, at spilleren havde nappet kronen, skulle fortsætte gennem sprækken og fortætte den vej til slutningen. Dog havde jeg også haft i tankerne at gøre det muligt at gå tilbage hvor man oprindeligt startede og slutte den vej. Har oplevet mange som har forsøgt, så derfor gør jeg det muligt.

Kan du huske sådan cirka, hvor den goblet, som du ikke kunne samle op befinder sig?

Jeg er klar over at de hvide gutter opfører sig clumsy. De følger nogle checkpoints via Navmesh indtil spilleren nærmer sig. Så skal have fundet en løsning så de kan glide af på de forskellige objekter.
Ligeledes er jeg klar over de ikke er vanvittige scary når man ser dem. Jeg havde planer om at rode med noget shader halløj, men jeg evner det desværre ikke til fulde endnu. Jeg mener dog ikke helt de skal opføre sig som zombies, men mere som ghosts. Måske noget med at de svæver hen over jorden.

Jeg er også 100% enig i, at død funktionen sagtens kan forbedres.
Ligeledes, det at vælge mellem greed or risk er også nice to have feature.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3899
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Athemore - New FPS Horror game

Unread post by jonaz.dk » 02 Oct 2021, 20:36

:) ah ok godt så! Ja tænkte nok det ikke lige var meningen.

Det er en kande helt specifikt der forsvinder på mouse over. Fik taget et screenshot!
https://i.imgur.com/EZ1ST8G.png


Du burde kigge lidt på ShaderGraph. Det er piv nemt at lave en ghost shader med Fresnel effect. Og så pimpe det lidt op med noget UV animation i normal måske. Og evt smide noget blur/stærkere Depth of Field på i sin egen render buffer hvis det skal være en mere utydelig spøgelsesagtig skabning.
Du kunne også smide nogle sprite sheet animerede røg partikler på dens bones some kolliderer med verden. Som også er ghosty i looket.
Tror det ville være ret nemt at lave noget som ser hæderligt ud som jeg lige tænker det.

Fresnel / Dissolve stuff
https://realtimevfx.com/uploads/default ... f9b6b6.png
https://www.codinblack.com/forcefield-s ... n-unity3d/
https://www.youtube.com/watch?v=taMp1g1pBeE

Du kunne prøve at pimpe sådan en her som ham her op. Evt. hive benene af ham eller bruge en ramp i shaderen. Med lidt shadertricks og partikler kan du lave ham pænt spøgelsesagtig.
https://assetstore.unity.com/packages/3 ... mbie-30232

Eller ham her
https://assetstore.unity.com/packages/3 ... bie-114531
Animationerne er lidt pølle, specielt i sidste tilfælde desværre.

Bare lidt forslag! :)
God fornøjelse!

User avatar
AcesGames
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 15 Aug 2019, 15:20

Re: Athemore - New FPS Horror game

Unread post by AcesGames » 02 Oct 2021, 21:12

Har lige tjekket kanden, som du havde på billedet. Det var ikke meningen at denne type skulle forestille at være loot til at opsamle, men jeg kan godt se, at der er et issue med at den forsvinder ind imellem, når man drejer cameraet. Jeg fik endda et game crash, da jeg blev ved.
Edit: Den var åbenbart ikke inkluderet i occlusion culling baket, eftersom den stod til halv static. Skulle være fixed nu.

Det er altid nemmere, når man ved, hvad man skal gøre. Jeg forsøgte at tjekke lidt op på tutorials omkring shader nodesystemet (bla. Brackeys), men der manglede nogle af de noder, som de fremviste i videoerne. Ved ikke om der er kommet nyere versioner eller noget. Jeg opgav måske også lidt for nemt og istedet accepterede de primitive shaders.

Takker for forslagene. Jeg prøver at rode med det 😊

Post Reply