Irregular Recruits - Mit passionsprojekt er lige blevet udgivet <3

Oktober
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 15 Mar 2021, 14:37

Irregular Recruits - Mit passionsprojekt er lige blevet udgivet <3

Unread post by Oktober » 26 Feb 2022, 18:28

Det er måske ikke det største spil nogensinde, men det er mit og jeg er sindssyg stolt over det! 🤗

I går udkom Irregular Recruits til Android enheder på Google Play.
https://play.google.com/store/apps/deta ... arRecruits

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=W_QBI7f1-48

Spillet er et single-player fantasy kortspil, af den type jeg selv elsker at spille. 💖 En blanding af Deckbuilder Roguelikes som Slay the Spire og auto-battlers som HearthStone Battlegrounds, med det unikke twist at dit deck er din Life Total. Når dine rekrutter dør, er de tabt for evigt, og når hele din hær er død, dør du også!

Spillet koster 30 danske kroner og er uden reklamer og IAPs. Jeg ved godt det nok ikke er den smarteste måde at tjene penge, men jeg er selv så træt af F2P mobilspil, så det gad jeg ikke.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Irregular Recruits - Mit passionsprojekt er lige blevet udgivet <3

Unread post by jonaz.dk » 26 Feb 2022, 19:13

Fedt! Sådan! Tillykke med release! 😁🥳

Og vil du ikke hellere have traileren on full display :)
No URL tags needed.

User avatar
Mikkel_Christensen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 21 Mar 2008, 20:53

Re: Irregular Recruits - Mit passionsprojekt er lige blevet udgivet <3

Unread post by Mikkel_Christensen » 01 Mar 2022, 16:45

Det set sgu lækkert ud. Har du det hele selv?

Oktober
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 15 Mar 2021, 14:37

Re: Irregular Recruits - Mit passionsprojekt er lige blevet udgivet <3

Unread post by Oktober » 01 Mar 2022, 17:40

Tak! Jeg har købt lyde og grafiske elementer (primært i Unity asset store), udover det har jeg lavet alt selv (konceptudvikling, spildesign, programmering, lyd og grafik design, etc. Etc.)

User avatar
Mikkel_Christensen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 21 Mar 2008, 20:53

Re: Irregular Recruits - Mit passionsprojekt er lige blevet udgivet <3

Unread post by Mikkel_Christensen » 02 Mar 2022, 12:51

Nu har jeg prøvet dit spil, og det er super lækkert lavet.
Jeg har en noget low-spec telefon, og måske mangler den en grafik driver, men jeg oplever nogle få fejl.
Jeg kan ikke se font'en når jeg har vundet/tabt. Jeg får kun hvide bokse hvor der skulle være en font.
Måske er det fordi den ikke bliver inkluderet i din APK fil?
Og så får jeg en grafik fejl, i hvad jeg tror har noget at gøre med healeren i Common folks. Jeg får bare et flash af en brun flade der dækker hele skærmen.
Det var bare lidt input fra mig. :)

Oktober
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 15 Mar 2021, 14:37

Re: Irregular Recruits - Mit passionsprojekt er lige blevet udgivet <3

Unread post by Oktober » 02 Mar 2022, 15:27

Tusind tak! Jeg er glad for du kan lide det.

Det lyder da ikke så godt med det grafiske bug. Jeg har ellers haft testere på ret mange low-spec telefoner. Jeg kan forestille mig den måske har noget med din opløsning at gøre, som jeg ikke har understøttet korrekt. Kan jeg få dig til at sende en in-game report når font bugget opstår? Du kan gøre det i settings menuen top højre. Det ville hjælpe mig meget.

User avatar
Mikkel_Christensen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 21 Mar 2008, 20:53

Re: Irregular Recruits - Mit passionsprojekt er lige blevet udgivet <3

Unread post by Mikkel_Christensen » 02 Mar 2022, 23:01

Det har ikke lykkedes for mig at nå at tage screenshots. Jeg må filme en sekvens på en andens telefon og sende det til dig. 😊

Oktober
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 15 Mar 2021, 14:37

Re: Irregular Recruits - Mit passionsprojekt er lige blevet udgivet <3

Unread post by Oktober » 02 Mar 2022, 23:46

In-game report systemet sender et screenshot med, samt noget nyttig meta-data. Så hvis du gør det, er det optimalt. Ellers skal jeg nok find dag af at reproducere det. Du skal ikke ud i et stor dokumentations arbejde for at lave bug reports for et spil du har købt i hvert fald. 🙂

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Irregular Recruits - Mit passionsprojekt er lige blevet udgivet <3

Unread post by ZeroHero » 18 May 2022, 14:26

Super sejt gået, det må være en lækker følelse at komme så langt at kunne udgive sit eget spil. Hvad er planen så nu?

Oktober
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 15 Mar 2021, 14:37

Re: Irregular Recruits - Mit passionsprojekt er lige blevet udgivet <3

Unread post by Oktober » 18 May 2022, 16:49

ZeroHero wrote: 18 May 2022, 14:26 Super sejt gået, det må være en lækker følelse at komme så langt at kunne udgive sit eget spil. Hvad er planen så nu?
Tak. Det var også en fantastisk oplevelse. 🙂

Spillet er blevet taget rigtig godt imod af spillere og anmeldere. Der har dog ikke været nok salg til at jeg kan retfærdiggøre at arbejde meget mere på det. Jeg har lavet en del ekstra content den første måned efter release, men er nu startet på et nyt større kunstspil projekt jeg skal lave med en billedkunstner. Det glæder jeg mig meget til at fortælle mere om, når vi er kommet lidt længere 🥰

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Irregular Recruits - Mit passionsprojekt er lige blevet udgivet <3

Unread post by jonaz.dk » 18 May 2022, 20:25

@Oktober

Nice! Grats! Godt med glade spillere! :D

Kommercielt set er det jo generelt set tæt på selvmord at release premium (ja og f2p også) på mobile helt alene til at begynde med. Der er selvfølgelig eksempler på andet, men det er LANGT fra reglen.
500+ installs er faktisk ret flot i den sammenhæng.

Men tænker du burde overveje at smide det på flere platforme. Itch og Steam comes to mind! Burde ikke være det helt store issue tænker jeg. Med mindre du har lavet det i en obskur engine som ikke har understøttelse af andre platforme.

Og siden du har en god modtagelse på mobile så ville det da klart være et salgsargument til en relevant publisher der muligvis kunne få spillet bredere ud hvis det er et godt match i målgruppen med deres portofolie specielt.

Bare en tanke! :)

Held og lykke med det gamle og nye projekt udover det!

Post Reply