Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 15 Dec 2022, 11:14

... Er "coming soon" på Steam:



... Og hvis ikke man kan vente på Steams anale release system kan man nappe det på Itch:

https://boaneo.itch.io/master-of-puppets

... Og hvis man er hurtig kan man ovenikøbet få det gratis med en af flg. keys :)

https://boaneo.itch.io/master-of-puppet ... ZMKjlRO7eG
https://boaneo.itch.io/master-of-puppet ... dmSjKm05HX
https://boaneo.itch.io/master-of-puppet ... FdLiqASM19

Screen.jpg

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by jonaz.dk » 15 Dec 2022, 17:09

Hey Niels! Wooop woop! Tillykke med snart-Steam-release! Af endnu en omgang 'noget med hexfelter'. ;)

Og tak for key! Nappede den øverste.

Er det ren soloudvikling og i hvor lang tid ca.?

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 15 Dec 2022, 21:30

Takker, takker...

Hehe, ja, det har været længe undervejs i mange forskellige varianter - er ret sikker på at mit næste projekt hverken har hex felter, er turn based eller er et strategi spil, men jeg var nødt til at binde en sløjfe på den her 25 år gamle ide så jeg kan komme videre med livet :)

Jeg skal dog tilføje at jeg er meget tilfreds med resultatet, og selv har spillet det rigtigt mange timer, så på den måde skiller det sig en del fra de tidligere forsøg hvor jeg aldrig rigtigt blev tilfreds med (eller fik et sammenhængende) gameplay. Jeg synes core mechanics fungerer i denne variant og det er relativt let at arbejde med og lave udvidelser til, så jeg regner med at lave et par opdateringer til det hen ad vejen - lidt afh. af hvordan det bliver modtaget. Time will tell, I guess :)

Denne specifikke variant har jeg arbejdet på fra starten af året, mest weekender og lidt aften arbejde. Men der er en del genbrug fra tidligere forsøg der ikke rigtigt kom i mål. Det er et rent solo/fritids projekt med et par Asset Store indslag (mechs + creature + planter + musik). Resten er eget design...

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by jonaz.dk » 16 Dec 2022, 00:07

Cool cool! :)

Nå men godt! Jeg noterer at Niels har turn og hex based strategispil helt ude af systemet nu. ;)

Fedt du er blevet glad for det! :D

Så må vi håbe at Lars Ulrich og gutterne ikke kommer og øffer over titlen. Hvis de gør! Så er mit forslag at du omdøber spillet til:
'Napster of Puppets' ... så kan de lære det.

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 16 Dec 2022, 10:03

Haha, ja hvis Metallica drengene overhovedet opdager at spillet eksisterer så har jeg da lykkedes med noget :)

Har dog meget svært ved at se at de skulle have en case der ;) ... Ellers hælder jeg mere til "Master of Pooppets", og så erstatter jeg Mechs med lorte kastende Katteunger: Voila! Instant hit...

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by jonaz.dk » 16 Dec 2022, 13:52

Lyder som en plan! ;)

Spændende hvad dit næste projekt bliver!

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 09 Jan 2023, 00:33

Så er der en større opdatering med lidt Quality-of-Life fixes og en ny Campaign type og en redesignet Hub ude på Steam og Itch
(flere af ovenstående keys virker stadig hvis der er nogen der vil have en gratis version ;) ):

Screenshot 2023-01-08 at 22.56.32.jpg

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 11 Jan 2023, 16:34

Så er den ud på App Store også (iPad only)

https://apps.apple.com/us/app/master-o- ... 1660103932

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by jonaz.dk » 11 Jan 2023, 23:49

Cool grats! :)

Master of Puppets på Steam
Master o Puppets på iOS

Hvad er dem af? Bare nysgerrig! :)

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 12 Jan 2023, 10:46

Nogen har reserveret app navnet "Master of Puppets"... App'en findes ikke, men det rækker at nogen har oprettet en privat app af det navn i Apples system, så er det off limits.

Jeg måtte iøvrigt trække den igen med det samme - opdagede at jeg havde lavet en bøf i sidste øjeblik og ikke fået testet ordentligt, så den virkede kun hvis man havde en gammel save-file (hvilket jeg har), ikke hvis man lavede en clean install (hvilket alle på iOS naturligvis ville komme til... Så, fedt nok...) ...

Det er svært at være både dev, marketing og QA på samme tid som man har et fuldtidsjob og en familie ved siden af :) ...

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 12 Jan 2023, 10:57

Virker iøvrigt ikke som om folk gider Itch.io (synd, jeg kan personligt betydeligt bedre lide Itch end Steam, både som dev og som bruger - steams UX er bare et clusterfuck af dimensioner, men men, jeg er nok bare gammel)...

Anyways, hvis nogen hellere vil teste på Steam så skal det da ikke være en forhindring:

H558B-I0ZL3-RGPKN
PV5Q6-B47Y8-ITFQG
8JXZF-JA9W4-PICPD

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by jonaz.dk » 13 Jan 2023, 00:33

Argh! Lyder som noget bugger med iOS version!

Yeah.. det der solodev er hård kost med så mange ting at passe i livet. Det er blevet til mange sene nætter her, det kan man godt mærke her med alderdommen. ;)

Cool med Steam beta keys til folket! Woop woop! :)

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 15 Jan 2023, 10:20

Der er stadig nogle småting jeg vil have justeret inden jeg prøver på iOS igen, men indtil da så har jeg lagt seneste version op som public beta:

https://testflight.apple.com/join/A8MivL7K

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 08 Feb 2023, 15:10

V1.2.23

Kæmpe Opdatering :)

https://steamcommunity.com/app/1620600
Screen8_Small.jpg

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 19 Feb 2023, 23:20

V1.2.25 Opdatering - retter en fejl i de procedurale campaigns (Eller rettere, en prefab som ikke lige var blevet opdateret i V1.2.24, whoopsie). Introducerer også en lille QoL feature: Tap et felt for at se line-of-sight fra den lokation. Kan både bruges til at vurdere hvad man kan angribe og om man kan blive angrebet...

Disse koder er stadig valide til den fulde version:

H558B-I0ZL3-RGPKN
PV5Q6-B47Y8-ITFQG

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by jonaz.dk » 20 Feb 2023, 16:10

Stækt med opdateringer Niels! :D

Vildt der ikke nogen der har hapset de to sidste Steam keys!
Gratis er åbenbart ikke godt nok nu om dage. 8O

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 20 Feb 2023, 21:26

Tjah... Markedsføring har aldrig været min stærke side, men der er altså også sket et eller andet over tid som har gjort det endnu mere ubegribeligt at gennemskue hvad det er der tiltrækker sig opmærksomhed...

Jeg har jo en søn der spiller en del, og jeg fatter *hat* af hvad hans kriterier er for at vælge et spil over et andet, og han kan ikke forklare mig det - selv når jeg sætter mig ned med ja-hatten og bare lytter uden at kommentere, får jeg intet rationelt ud af ham.

Indimellem, jo... Da Overwatch kom ud og han bare måtte have det på launch day var jeg sådan lidt "Yes, makes sense. Blizzard har gjort det igen, der er et blankpoleret stykke AAA show-off der"... Men så sidder han pludselig med et eller andet "lad mig lige kaste op i min mund" Roblox garbage i 3 timer. Og jeg mener garbage som i ingen handling, intet formål, ingen udfordring, ligner lort, og han kan ikke forklare hvorfor det er værd at bruge tid på men, there we are...

Min teori er at der er så meget lort (ja, objektivt, lort) at vælge imellem at folk før eller senere giver op og bare trykker på et eller andet - det betyder ikke at en given lort får mere opmærksomhed end noget der ikke er en lort, bare at mængden af lort er helt ude af proportioner.

Hele den der "Democratize game development" ide har en mørk bagside som ingen taler om. Der er en eller anden form for værdi i at have en "minimal effort" tærskel - lidt ligesom man har et lidt højere dørtrin ind til toilettet så lortet ikke flyder ind i stuen når det stopper til.

Nå, men så fik jeg da det ud af systemet :) ...

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by jonaz.dk » 20 Feb 2023, 22:05

Hahahaha så kom det ud af systemet! XD

Tror snart vi må have en officiel tråd med ugens 'Niels er vred på verden' post!
Det ville være fantastisk! :D

Ja kan godt følge det der med sort magi og hvad børn trigger på... har selv en lille Roblox-narkoman.
Hold nu fest! Man prøver jo at introducere den for alverdens fantastiske spiloplevelser. Men der går ikke lang tid før han ender i Robloxfælden igen. Oh well! Men lidt positivt sker der da fra tid til anden. :)
Mega fedt at se kiddo når han sidder og designer baner i forskellige spil. Om det er Roblox eller andet.

Hehe angående 'democratized game development' ja det er absolut en ting. Og der kommer godt nok meget skrald som output. Men overall syntes jeg klart det er positivt at flere mennesker kaster sig over tekniske og kreative projekter og nogle få af dem laver noget ret interessant og godt ligefrem! Det meste lander ude af syne på itch, GooglePlay og som upromoverede titler på Steam. Jeg overlever! Og fair nok hvis de nye udviklere lige skal have ben at gå på først.
Med tiden vil der helt klart dukke flere talenter op end uden 'democratized game development' med de helt vildt muligheder vi har i dag. Klart positivt! :)

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 20 Feb 2023, 22:22

Jeg har lidt samme problem med "democratisation" som jeg har med "AI generated content". Hele verden kører snart på no-effort-instant-reward-cool-aid, og vi bliver fattigere, ikke rigere, af det.

Jeg er sgu ærligt talt nervøs for mit eget yngel og hans manglende forståelse for at der faktisk kan findes en proportionalitet mellem indsats og belønning, for han oplever det ikke så længe han kan holde sig kørende på mikro doser af cow-clicker-dopamin.

Risikoen er et langt trist liv uden høje tinder fordi de høje tinder nåes via de store indsatser som ingen i TikTok generationen orker ...

Jeg stiller gerne op til en "Niels er vred" serie - der er nok at tage fat på ;)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by jonaz.dk » 21 Feb 2023, 10:29

Ja klart! Vi kører helt sikkert på meget insta-reward kultur på utroligt mange områder gennemsyret specielt i den digitale verden.

I blame entropy for everyhing!!

Spørgsmålet er om det kunne være meget anderledes i den højteknologiske vestlige civilisation vi lever i?

Og ville de fleste mennesker og inklusiv os selv ikke ret hurtigt gå i fælden hvis vi var vokset op under samme forhold?

Grundlæggende tror jeg vi er nede at diskutere hvordan den primitive abehjerne fundamentalt interagerer med det eksisterende miljø. Så det er grundlæggende ting som er nærmest *umulige at ændre på fra de biologiske byggested til store civilisationsmæssige ændringer.

* "Umulige".. teknisk set ikke umuligt med den rette indsats. Det ligger bare ikke sådan lige i kortene på den korte bane med et fingerknips. Over tid sker der naturligvis ændringer konstant i begge forhold. Om det er så til det bedre eller værre er op til debat.
Og det kan naturligvis ikke gøres til en sort/hvid diskussion. Udviklingen har både gode OG dårlige sider. Man kan så håbe at det er fleste gode.

Adding: Civilisationsmæssige ændringer kan naturligvis ske hurtigere en man lige forventer (Der er pt. flere vektorer der peger i uheldige retninger) men uden meget personlig indflydelse på resultatet. Og hvem ved hvad fremtiden bringer. Og om vi diskuterer hvor mange procent neurocloud hjernekapacitet man kan allokerer til neuroquantumcryptomining mens mans udvikler eller hvilke brætspil mechanics der er de bedste som kan laves af ølkapsler, patronhylstre og brændte bildæk om en 20-30 år?!. ;) Det må tiden vise.

Bekymringen og fokus på det nære man kan realistisk kan influere.. så som at anspore sine unger den bedst mulige fremtid så de kan give det videre til næste generation er naturligvis altid relevant. Så godt du er obs. på sønnike! Det er ikke fordi jeg ikke deler bekymringen for eget afkom. :)

Haha! Ja fyr den af! Ser frem til indlæg! :D

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by ZeroHero » 21 Feb 2023, 11:56

Min søn er ikke gammel nok til at kunne koncentrere sig om at spille spil endnu men den dag skal nok komme.

I min stilling hos Samsung har jeg fået et bedre overblik af mobil spil markedet og ja, der er godt nok mange Free To Play spil og som Niels siger mange spil der fokusere på et cow-clicker-dopamin koncept.

Jeg havde en dreng på 11år til at spille mit festivalspil, han syntes grafikken var flot men han kunne ikke lide spillet. Han havde ikke tålmodighed til at følge introduktions tutorialen der viser hvordan man bygger faciliteter i spillet.

Jeg tror ikke han spillede mere end 5-10 minutter inden han gav op og ville vise mig et af hans ynglingsspil, et cow-clicker-dopamin spil. Pudsigt nok spillede han også Minecraft som han kunne bruge timer på.

Jeg har set mange børn spille Roblox og nærmest være afhængig af det. Jeg sammenligner Roblox og Minecraft med digitalt Lego. Det er ikke grafikken der er vigtigt for dem når de spiller disse spil men følelsen af at bygge og lave ting.

Lego er også meget primitiv visuelt i forhold til andet legetøj men det har bare mange flere muligheder og kombinationer som udfordre børn og pludselig ser de ikke de kantede brikker men et større billede når de leger. Så jeg kan godt forstå hvorfor børn bliver optaget af disse spil.

En skolelære kontaktede mig engang og spurgte lidt ind til om jeg ville være interesseret i at designe Pixie3D (min animations software) til en sandkasse software for børn, så de kan bygge deres egne animationsfilm og muligvis spil.

Han sagde at børn elsker den slags software og skoler ville gerne bruge dem til undervisning. Med tiden er jeg begyndt at blive fristet til at gøre det, da jeg kan se at der er en stor interrese for den slags software.

Det blivet nok mit næste projekt efter mit festivalspil.
Last edited by ZeroHero on 23 Feb 2023, 02:23, edited 1 time in total.

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Master of Puppets - turn based strategy deck builder

Unread post by Niels Jørgensen » 21 Feb 2023, 12:46

Den køber jeg 100%...

HVIS de rent faktisk er kreative og bygger ting (om det så er Roblox eller Minecraft), og jeg forstår også hvis de bruger tid på at "spille" ting de selv eller deres venner har lavet, uanset hvor dårligt det måtte være ud fra et game-design perspektiv.

Men det er bare ikke det jeg ser.

Jeg ser timer kastet efter ting der ikke engang på det mest rudimentære niveau kan karakteriseres som et spil, og som kræver nul indsats, mentalt eller fysisk. Ofte er mønstret at de skal slå på en eller anden virtuel piñata for at få "coins" og så opgradere deres figur til en ny kasse der er fuldstændig magen til den gamle kasse og kan præcis det samme, for derefter at fortsætte med at slå på den samme piñata, ad nauseum.

Eneste variabel er "XP" som bare er et tal der vokser indtil selve bit-mønstret for en 32-bit integer giver op og vender vrangen ud.

(Ja ja, opfølgeren bruger sikkert en 64-bit datatype og så ser vi aldrig vores ungdom igen)

Post Reply