Page 1 of 1

Zombie Pandemic - en browser og tekstbaseret MMORPG

Posted: 10 Apr 2009, 17:13
by pixelpandemic
Hej kære kollegaer

Vi arbejdet p.t. på et såkaldt PBBG (persistent browser based game) survival horror spil ved navn Zombie Pandemic (http://www.zombiepandemic.com). Det er et projekt som har været undervejs i snart et år i skrivende stund og p.t. er i et lukket beta stadie. Spillet udspringer oprindeligt af et universitetsprojekt omhandlende storytelling i tekstbaseret spil og var inspireret http://www.urbandead.com.

Det interessante ved genren er at det samtidig primært er et tekstbaseret spil krydret med en række illustrationer, og at vi dermed undgår en masse kompleksitet og ikke mindst arbejdstimer ved fravalget af 3D såvel som animation. Det betyder vi har mere fokus på game play og arbejder med mange velkendte elementer fra RPG og brætspil.
Spillet er et multiplayer spil og karakteriseret ved at blive spillet asynkront (dvs. spillere interagerer med hinanden selv om de er online på forskellige tidspunkter).

Som engelsksproget titel med Internettet som distribution er det samtidigt et globalt publikum og primært spillere fra UK og USA som har vist interesse. P.t. har vi haft ip adresser fra over 132 forskellige lange repræsenteret på vores prelaunch site.
Spillet har et diskussionsforum, hvor vi har valgt at inddrage potentielle spillere i omfattende grad, ved bl.a. at facilitere ”feature requests”, og samtidig brugt forummets til rekruttering af beta testere. Derudover bruger vi proaktivt forummet til at afprøve koncepter og ideer før de implementeres.

Kig gerne forbi http://www.zombiepandemic.com og send os en kommentar. Er du interesseret i at få adgang til den lukkede beta kan du maile thomas [at] pixelpandemic.net. Er du selv en dygtig C# .Net udvikler søger vi øjeblikket en kollega (kig forbi job sektionen her på forummet)

Re: Zombie Pandemic - en browser og tekstbaseret MMORPG

Posted: 14 Apr 2009, 09:03
by Zee
Hvad er det så der adskiller jeres spil fra urbandead?
Er det teamwork-delen? Altså at man "passivt" kan hjælpe sine teammates imens man egentlig selv er offline. Det var i hvert fald også et af de store problemer med urbandead, derudover synes jeg at der var alt for få interaktionsmuligheder i urbandead spillerne imellem.