AI i unity

User avatar
AngryAnt
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 05 Apr 2008, 13:38
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

AI i unity

Unread post by AngryAnt » 05 Apr 2008, 13:42

28 Apr 2009
Høps havde helt glemt tråden her. Siden sidst er Path kommet ud i version 1.0 med masser af stabilitet, optimering og stor lækkerheds-faktor igennem et editor interface:

http://angryant.com/path/

Har i mellemtiden ligeledes arbejdet på et projekt under navnet Behave. Der er tale om en middleware løsning til unity for produktion af AI decision logic ved behaviour trees teorien/metoden. Løsningen kommer med en fuldt integreret drag-drop træ-editor, en compiler til at oversætte træerne til .net assemblies og en simpel, men effektiv runtime. Senest er jeg igang med en lukket beta og regner med at være ude med en release i starten af Maj:

http://forum.unity3d.com/viewtopic.php?t=22704
http://angryant.com/behave/ (0.3b kører kun på unity 2.1)

---

05 Apr 2008
Hewwo!

Da en god del danske udviklere er begyndt at arbejde med unity enginen, tænkte jeg at jeg lige ville linke herfra:

http://forum.unity3d.com/viewtopic.php?t=10501

God fornøjelse :)
Last edited by AngryAnt on 28 Apr 2009, 16:21, edited 1 time in total.
Emil "AngryAnt" Johansen
Game Developer, AI Specialist, Unity Expert
framebunker.com
AngryAnt.com
eej.dk

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Pathfinding i unity: Beta af Path er nu online

Unread post by fehaar » 07 Apr 2008, 22:50

Det må jeg hellere få set lidt nærmere på. Tak for linket ant. :]

User avatar
AngryAnt
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 05 Apr 2008, 13:38
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Nyt siden sidst

Unread post by AngryAnt » 28 Apr 2009, 16:19

Høps havde helt glemt tråden her. Siden sidst er Path kommet ud i version 1.0 med masser af stabilitet, optimering og stor lækkerheds-faktor igennem et editor interface:

http://angryant.com/path/

Har i mellemtiden ligeledes arbejdet på et projekt under navnet Behave. Der er tale om en middleware løsning til unity for produktion af AI decision logic ved behaviour trees teorien/metoden. Løsningen kommer med en fuldt integreret drag-drop træ-editor, en compiler til at oversætte træerne til .net assemblies og en simpel, men effektiv runtime. Senest er jeg igang med en lukket beta og regner med at være ude med en release i starten af Maj:

http://forum.unity3d.com/viewtopic.php?t=22704
http://angryant.com/behave/ (0.3b kører kun på unity 2.1)
Emil "AngryAnt" Johansen
Game Developer, AI Specialist, Unity Expert
framebunker.com
AngryAnt.com
eej.dk

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4158
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: AI i unity

Unread post by jonaz.dk » 28 Apr 2009, 19:24

lyder som et fint projekt ellers.
for dem der ikke lige har Unity installeret ville det være meget lækkert med en videodemo.

User avatar
AngryAnt
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 05 Apr 2008, 13:38
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: AI i unity

Unread post by AngryAnt » 29 Apr 2009, 15:03

Der er videoer linket fra begge sider, men jeg kan da lige droppe nogle direkte links her.

En mere eller mindre komplet gennemgang af Path kan findes her:
http://angryant.com/wp-content/uploads/ ... basics.mov

Jeg lavede for nyligt en "behind the scenes" video af workflowet i den kommende version af Behave - mere en kort reklame video end en komplet gennemgang:
http://angryant.com/Dropbox/Behave%200. ... review.mov
Emil "AngryAnt" Johansen
Game Developer, AI Specialist, Unity Expert
framebunker.com
AngryAnt.com
eej.dk

Post Reply