Råd og vejledning (Uddannelse. Spil grafiker)

Aberdeen
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 07 Feb 2011, 14:34
Location: Copenhagen
Contact:

Råd og vejledning (Uddannelse. Spil grafiker)

Unread post by Aberdeen » 07 Feb 2011, 15:50

Hej med Jer.

Som overskriften lyder søger jeg lidt råd og vejledning omkring uddannelse og generelt erfaring i spilverdenen.

Jeg sidder og er i gang med en Mediegrafiker uddannelse på Tekniske skole i København (Ca. 1½ - 2 henne).
For omkring et år siden var jeg til åbent hus hos Truemax og blev mere eller mindre forelsket i det de lavet og min løst til at bevæge mig ind i spilverden på det grafiske område er kun blevet større siden.

Mit spørgsmål er så:
Hvordan kommer jeg bedst fra start hvis jeg vil arbejde med det grafiske i spil?
Springe fra min nuværende uddannelse og finde en skole der tilbyder den form for undervisning? (og hvilke gør? Hvis man ikke har 300.000,- eller gymnasial uddannelse?)
Hvad kan man gøre på egen hånd?
Hvad for nogle bøger, hjemmesider, videoer osv. er godt at få fingere i?

Jeg er i gang med at lære mig selv op i 3Ds max samt blive bedre til at tegene og jeg har en rigtig god viden og erfaring i Adobe design pakken (Især Photoshop)
Udover dette vil jeg prøve at komme i praktik lidt forskellige steder for at få fornemmelsen for denne branche.

Håber der er nogle der har siddet i samme situation som mig og har et par gode fif til hvordan jeg kommer videre og kan opnå min drøm.

På forhånd tak. :)
-Kasper

mbknielsen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 16 Jun 2009, 08:49

Re: Råd og vejledning (Uddannelse. Spil grafiker)

Unread post by mbknielsen » 07 Feb 2011, 17:40

Der, http://www.dkds.dk/Uddannelsen/speciale ... ionsdesign

Jeg ved ikke om de kræver en gymnasieuddannelse, men hvis de gør så er det nok heller ikke tosset at få sådan en.
Dertil kan kan eventuelt overveje 3d college i Greenaa hvis du vil gå hele vejen, jeg mener de har en uddannelse på gymnasieniveau :)

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Råd og vejledning (Uddannelse. Spil grafiker)

Unread post by simonmoeller » 08 Feb 2011, 07:57

Mit tip er: Færdiggør din uddannelse.

Samtidig:
1) Tegn tegn tegn. Tag croquis kurser. Tegn alting. Det er din bedste investering at have en solid streg.
2) Når du modellerer så start småt. Lad være med at forsøge at kopiere Gears of War som dit første projekt. Lav en trækasse, lav den pæn. Så lav noget større. Ikke tage munden for fuld ellers får du negative oplevelser.
3) Kopier allerede eksisterende modeller, men tag nogen som passer på dit niveau. Overvej hvordan det er gjort. Gør det samme.
4) Bliv ved med det. Få kritik på dine modeller og tag det til dig - evt her på sitet, men der er mange andre game artist og cgartist sites. Brug google.

DavidLarsen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 18
Joined: 04 Oct 2010, 22:22
Contact:

Re: Råd og vejledning (Uddannelse. Spil grafiker)

Unread post by DavidLarsen » 20 Feb 2011, 07:28

Kender ikke så meget til uddannelserne rundt omkring, men jeg ved der er godt gang i den i Grenå;

Jeg ville skyde på at 3D College i Grenå kunne være noget for dig. Der er en masse rigtig dygtige elever, og det er kvalificeret undervisning. Tror det er det nærmeste du kommer på det du vil.
http://www.3dcollegedenmark.dk/

Selv går jeg pt. på GameIT College. Man lærer ikke så meget konkret om grafik, i stedet mere om arbejdsmetoder og spilteori, men hvis du vil have en gymnasiel uddannelse for f.eks. at gå videre på universitetet, så er det det eneste sted du bør overveje. Det er dog ikke sikkert at det er det værd, hvis studentereksamen ikke er vigtig for dine fremtidsplaner.
http://gameitcollege.dk/

Post Reply