Spiludvikling generelt
Posted: 18 Jun 2012, 22:14
Hej folks
Long time lurker her som håber at jeg kan finde en som kan pege mig i den rigtige retning.
Jeg har et simpelt (men så alligevel ikke) spørgsmål. Hvordan får jeg et overblik over en samlet spilproduktion?
Jeg står med et spilprojekt i støbeskeen, eller rettere: Jeg er ved at tegne planerne over hvad jeg skal komme i støbeskeen.
Det er selvfølgelig en iterativ process, men jeg mangler stadig en form for overblik over selve produktionen. Nærmere bestemt det tekniske aspekt af produktionen, da jeg allerede har lidt erfaring med den mere kreative del.
Alt efter genre, indstri-genre, ambitionsniveau etc. er det selvfølgelig en forskellig process. Nu er mit spørgsmål: Er der en spilproduktions-ABC eller noget lign.? En spilproduktion for dummies.
En af grundene til at jeg spørger er, at jeg har absolut nul forstand på programmering og alt det vigtige ved selve spilproduktionen, men
jeg håber at jeg kan "nøjes" med at kende til de forskellige, tekniske områder og deres karakteristika uden f.eks. selv at kunne kode.
På forhånd tak.
P.S.: Ja, jeg er en n00b :P
Long time lurker her som håber at jeg kan finde en som kan pege mig i den rigtige retning.
Jeg har et simpelt (men så alligevel ikke) spørgsmål. Hvordan får jeg et overblik over en samlet spilproduktion?
Jeg står med et spilprojekt i støbeskeen, eller rettere: Jeg er ved at tegne planerne over hvad jeg skal komme i støbeskeen.
Det er selvfølgelig en iterativ process, men jeg mangler stadig en form for overblik over selve produktionen. Nærmere bestemt det tekniske aspekt af produktionen, da jeg allerede har lidt erfaring med den mere kreative del.
Alt efter genre, indstri-genre, ambitionsniveau etc. er det selvfølgelig en forskellig process. Nu er mit spørgsmål: Er der en spilproduktions-ABC eller noget lign.? En spilproduktion for dummies.
En af grundene til at jeg spørger er, at jeg har absolut nul forstand på programmering og alt det vigtige ved selve spilproduktionen, men
jeg håber at jeg kan "nøjes" med at kende til de forskellige, tekniske områder og deres karakteristika uden f.eks. selv at kunne kode.
På forhånd tak.
P.S.: Ja, jeg er en n00b :P