Billig server-udlejning?

sbrothy
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 29 Jan 2021, 22:46

Billig server-udlejning?

Unread post by sbrothy » 04 Dec 2021, 01:12

Jeg har haft lejet en server 3 gange før. Een af gangene blev jeg pænt skuffet med hensyn til hastighed - altså maskinen selv, ikke opkoblingen som sådan. Det jeg mener er en Ubuntu server hvortil jeg kan SSHe, installere apache osv...

Er der nogen der har gode erfaringer mht til en udbyder? Jeg vil helst leje den for en måned ad gangen.

Regards.

sbrothy
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 29 Jan 2021, 22:46

Re: Billig server-udlejning?

Unread post by sbrothy » 04 Dec 2021, 07:57

Fandt Amazon Web Services ikke ret lang tid efter denne post. Ser ud til ligefrem at være gratis hvis der ingen nævneværdig traffik er. Hvilket vil være tilfældet.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Billig server-udlejning?

Unread post by jonaz.dk » 06 Dec 2021, 10:38

Ja AWS er ret velkendt. Another win for big tech. ;)

Laaaang tid siden jeg har kigget efter server hosting. Så ikke helt opdateret her med the latest and greatest.

Hvad er det forrestent til @sbrothy? Dit eget spilprojekt eller hur?
Altid nysgerrig hvad folk går og roder med. :)

Hvis @TrustyJam kigger forbi tråden.
Kunne det være interessant at høre hvad Campfire Games kører af hosting? Det virker RET seriøst med 3-400 spillere i én server instans. (Eller måske delt ud på flere med noget smartypants kode?!)

sbrothy
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 29 Jan 2021, 22:46

Re: Billig server-udlejning?

Unread post by sbrothy » 08 Dec 2021, 19:24

Jeg må indrømme at jeg ikke har meget håndfast i støbeskeen (hvilket måske ikke er noget smukt sprogligt billede :) ). Jeg leger lidt med WebGL (Three.js specifikt) hvilket jeg selvsagt kan gøre fra mit eget lille Ubuntu / Apache setup her. Der er bare noget over at have en "rigtig server" (læs: een jeg kan SSHe til).

Dog... Jeg har et lille projekt i tankerne. Det er dog ikke spil-relateret men involverer en webserver i samspil med en android app.

Mine sysadmin skills fejler dog ikke noget så hvis andre har behov for en web- eller app-server vil jeg da meget gerne bidrage.

/regards

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Billig server-udlejning?

Unread post by jonaz.dk » 08 Dec 2021, 20:02

😊 cool cool. Lyder hyggeligt.

En gratis AWS server lyder som en fin løsning for nu.

User avatar
TrustyJam
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 01 Dec 2012, 03:08
Location: Denmark
Contact:

Re: Billig server-udlejning?

Unread post by TrustyJam » 28 Dec 2021, 10:49

jonaz.dk wrote: 06 Dec 2021, 10:38 Hvis @TrustyJam kigger forbi tråden.
Kunne det være interessant at høre hvad Campfire Games kører af hosting? Det virker RET seriøst med 3-400 spillere i én server instans. (Eller måske delt ud på flere med noget smartypants kode?!)
Vi bruger https://www.g-portal.com/gb/ - både til officielle servers såvel som til vores community. Heldigvis har de været gode til at samarbejde med os så vi kan sikre vores community, at deres lejede WoR server er den eneste der kører på én fysisk maskine plus at de også har været villige til gratis at upgrade server hardware til flere threads og cores i takt med, at vi har gjort mere af serverkoden multithreaded - så en klar anbefaling af dem herfra. :)

Post Reply