Uncharted 2: Among Thieves

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Uncharted 2: Among Thieves

Unread post by petervesti » 19 Oct 2009, 04:05

Andre der er en smule skuffet over Uncharted 2? Med en metacritic rating paa 96% blev jeg meget negativt overrasket over hvilke rookie mistakes der var at finde utallige gange. Specielt blev jeg utrolig arrig over controls og level design.

Skal gerne gaa mere i dybden, hvis det er!

Er der i oevrigt nogen der har gamet Brutal Legend? Regner med, at det er det naeste jeg skal have fingrene i.

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Uncharted 2: Among Thieves

Unread post by Wikzo » 19 Oct 2009, 12:44

Det lyder da lidt kedeligt. Har kun set GameTrailers' review, men dér ser Uncharted 2 fantastisk ud. Overvejer selv at købe en PS3 Slim for at kunne spille denne (samt andre) titler.

Jeg købte Brütal Legend i torsdags og gennemførte det om fredagen. Selvom det er ret kort, er det mægtig sjovt og dejlig anderledes. Det bliver en smule trivielt i længden, men Jack Black og co. gør det tilpas sjov med de mange livlige kommentarer, der hele tiden kommer. Multiplayer har jeg kun prøvet kort, og i starten virker det lidt overvældende og kaotisk. Vi skal dog huske på, at multiplayer-delen faktisk var den, man oprindeligt havde i tankerne, hvorfor singleplayer føles meget som en introduktion til selve RTS-elementerne.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Uncharted 2: Among Thieves

Unread post by ZeroHero » 19 Oct 2009, 14:01

Jeg er så heldig at jeg har testet Uncharted 2 for Sony. Det var spændende at foelge projektet tilblivelse fra prototype til et poleret færdigt produkt. Så man kan sige at jeg har været under huden af denne tittel. Jeg må sige at jeg syntes det er et utroligt godt spil. Ikke bare fordi jeg har fulgt projektet på tæt hold men fordi at det var et af de spil jeg jeg aldrig rigtigt blev træt af. Gameplayet er utrolig "hard-scriptet" og lineær. Alt hvad jeg som regl ikke bryder mig om ved et spil. Men når det er sagt, så vil jeg sige at det er gjort på en måde der er utrolig charmerende. I starten irriterede måden man bevægede sin spilfigur. Specielt når man hoppede og klatrede rundt, men det var nu noget jeg hurtigt vendte mig til. Der foelger dog gode features med dette system. Specielt kan jeg godt lide den måde man kæmper med bare næver på. Single player delen har en udmærket klassisk historie. Karakterene er tydligt enten onde eller gode. Lidt kliché men ganske acceptabelt. De forskellige bosser man skal nedkæmpe gennem de forskellige levels er utrolig underholdende. Specielt er kan jeg godt lide sne/is hulerne ved omkring kapitel 20. Nogle af banerne er dog irriterende at skulle gennemfoerer. Men sådan er det vel altid med spil. Multiplayer delen er fantastisk. Specielt er Co-op delen virklig underholdende. Samtid er det værd at sige at jeg godt kan lide at de har bevaret kamp features fra single playdelen og overfoert til multiplayer delen. Det er intet som foelesen af at ha' slået sine venner ned med de bare næver :) Alt i alt syntes jeg det er en rigig godt gennemfoert spil som jeg klart kan anbefale til andre.

User avatar
Zidora
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 12 Mar 2008, 17:10
Location: København, Danmark

Re: Uncharted 2: Among Thieves

Unread post by Zidora » 19 Oct 2009, 18:16

Elsker Brütal Legend umådeholdent, selvom jeg dog ikke har spillet det til ende endnu. Har aldrig fölt mig så meget metal i et spil för og begejstres gentagent over den setliste de har disket op med. Bare det at köre gennem landskaberne med vind i håret til lyden af Saxon, mens de metalhornede vildsvin boltrer sig i bakkerne omkring én er en god oplevelse. Det er lidt forskelligt hvad folk synes om selve gameplayet og jeg har hört flere savne noget dybde, men personligt synes jeg gameplayet fungerer forträffeligt ( action/hack'n'slash + en slags light action-rts), her efter 6-8 spiltimer, og gläder mig til at spille multiplayerdelen efter at have färdiggort spillet.

Stor respekt for den tilgang til spiluniverser, som Schaefer's studie har herfra.

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Uncharted 2: Among Thieves

Unread post by Gorm » 19 Oct 2009, 19:46

Er faktisk på level 20 nu :-). Den forbandede tank er altså hamrende irriterende!! :twisted: (dog på den gode måde).

Sjovt nok synes jeg faktisk at standard controls i Uncharted 2 virker utroligt godt, og det plejer ellers nemt at gå mig på nerverne. F.eks et spil som Little Big Planet, som jeg ellers synes er helt fantastik har samtidig de mest irriterende og komplicerede controls og jeg spiller det næsten ikke af samme grund. Different tastes for different people, åbenbart.

Den helt ekstreme linære og scriptede oplevelse i Uncharted 2 er jeg normalt heller ikke særlig vild med, men jeg prøver mest at opfatte spillet som en slags next gen movie. Historiefortællingen er meget fin lavet, og endog til tider lidt overraskende. Dialogerne har for det meste et ganske fint niveau, selvom de indimellem bliver noget Indiana Jones agtige; heldigvis opnår de aldrig det ufatteligt irriterende og lamme niveau som f.eks kendes fra Gears of Wars spillene.

Overall, en klar *thumbs up* herfra.
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Uncharted 2: Among Thieves

Unread post by petervesti » 19 Oct 2009, 20:06

Yea det er helt sikkert et kanon spil. Det jeg ikke bryder mig om er den maade klatre-controls virker paa. Har hoppet direkte i doeden lidt for mange gange, hvor det var rimelig 'hit or miss' agtigt. Derudover er jeg ikke stor fan af den maade man 'toggler' cover paa, men det har ikke betydet det store i singleplayer-delen, og mon ikke jeg kommer til at laere det ordentligt, nu hvor jeg vil til at spille multiplayer-delen.

Voice over er kanon i Uncharted 2. Elsker spil med god VO, det betyder saa mega meget. To ting alle spiludviklere (der udvikler et spil med en historie) skulle goere er 1) Hyre en GOD scriptwriter og ha' ham eller hende onsite under hele produktionen og 2) Bruge lidt ekstra paa godt voice talent (og her mener jeg GODE og ikke kendte, da de for det meste stinker).

En skam der er saa meget ligegyldig klatring..."Aah nej doeren er laast...jeg finder en vej om paa den anden side..." x 20. Nogle gange er det ok sjovt, men for det meste er det bare konstant X-spam hvilket er en skam, da den del af spillet fylder mere end combat =0

Post Reply