Hey Rasmus466
Jeg vil først og fremmest sige, er det er en ganske sjov ide du har fået, men jeg må desværre fortælle dig, at den langt fra er original. Kan tydeligt huske et gammelt GameBoy spil, hvor man gjorde præcis om du fortæller. Desuden findes der også en lignende funktion i nogle af de gamle Pokémon spil.
Nu har jeg selv spillet online poker i snart 5 år, så vil mene at jeg har en smule forstand på det emne
Personligt så har jeg lidt svært ved at se, hvordan din ide egentlig skulle gøre et pokerspil sjovere. Du må tænke på, at rigtig mange af de pokersites som findes i dag, har over flere tusinde bord kørerende på samme tid. Hvis alle disse borde skal kører på samme tid og i fuld 3D, så vil det virkelig kræve meget af kundernes computere. Hvis ikke kunderne har en fornuftig computer til at håndtere så meget 3D, så vil mange slet ikke opleve den følelse af Sjov, som du gerne vil give dem.
Faktisk, så findes der allerede et lignende tiltag ved navn PKR.com Dette er også et pokersite, hvor alt omkring bordet er i fuld 3D (dog er alle menuer i 2D, så man kan ikke skifte fra bord til bord i 3D) Dette kunne jeg ikke spille på min gamle PC, da den simpelthen ikke kunne håndtere så meget 3D grafik. Ved at stille sådanne krav begrænser du nok i virkeligheden din brugerflade frem for faktisk at udvide den.
Desuden, inden for Poker strategi, findes der et koncept der hedder "Table Selection" der i alt sin enkelthed går ud på, at man skal huske at vælge den rigtige plads, ved det rigtige bord, når man spiller poker - gør man ikke det, kan det koster dig dyrt i længden. Det fede ved online poker, siden at man har adgang til flere tusinde borde på samme tid, er du har rig mulighed for at at benytte dig af Table Selection, fordi du lyn hurtigt kan finde et nyt bord frem, hvis ikke det bord du stå ved nu, opfylder dine krav. Denne startegi vil blive gjort en del vanskelig at benytte sig af, hvis man var nødsaget til at skulle gå rundt om alle bordene.
Håber ikke det ødelage din ide alt for meget, synes bare det var vigtigt lige at pointer nogle mangler i din ide. Dog skal det langt fra forhindre dig, i at henvende dig til et firma der gerne vil starte et pokersite op, men din ide.
Ang. at smide nogle spilideer efter IO Interactive, så synes jeg da helt klart du skal prøve ad. Du skal dog være forberedt på at få afslag, med mindre at dit design dokument virkelig er overbevisende.
Håber det kunne hjælpe