Hvorfor er computerspilsreklamer i TV saa ringe???

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Hvorfor er computerspilsreklamer i TV saa ringe???

Unread post by petervesti » 25 Nov 2009, 00:42

Hej alle.

Noget der gaar mig mere og mere paa hver gang jeg ser en reklame for et computerspil i TV er hvor pissehamrende ringe de er. Baade indholdsmaessigt, men specielt rent teknisk. Lav framerate og daarlig oploesning. Det er sgu da utroligt at de ikke magter at rippe deres eget spil i en ordentlig oploesning, specielt naar de ofte skriver "in game footage"...men det er jo ringere end in game...saa hvad er pointen! Man kan altid inden for de foerste par sekunder af en reklame sige om det er for et spil...hvis det er virkelig kornet og lav framerate saa er det et spil...den virker hver gang (naesten!).

Indholdsmaessigt er det ogsaa til at graede over, nogen af jer der har set Assassin's Creed 2 eller Modern Warfare 2-reklamerne? Hold kaeft de er ringe og viser ca. nada af alt det cool shit begge ellers tidligere har vist i diverse trailere etc paa IGN, Gamespot, Gametrailers etc.

Nogen der har en reel forklaring paa hvorfor disse marketings-folk er saa fucking talentloese??

PS Jeg taler om reklamer paa HD-kanaler, men det burde ikke rigtig goere nogen forskel, da folk der reklamerer for alt andet godt magter at vise noget (i det mindste teknisk) fornuftigt!

User avatar
EKnudsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2008, 19:29
Location: Copenhagen

Re: Hvorfor er computerspilsreklamer i TV saa ringe???

Unread post by EKnudsen » 25 Nov 2009, 11:35

Et skud fra hoften ville være at de laver en reklame som skal kunne vises på tv, net osv osv og at den laveste fællesnævner gør at det ligner lort på dit monster af et fjernsyn. (Det forklarer dog ikke nødvendigvis dårlig frame rate...)

Mht. om man kan lide stilen med Eminem og eksplosioner (MW2) eller "åååh så mystisk" assassin order og historiens vingesus - tror du så ikke det bare skyldes at du ikke længere er i Target Audience for deres reklamer - du er blevet for gammel og bitter og har dine kyniske game designer briller på?

Mit bud (uden at vide det) er at teenagere synes at MW2 reklamen er awesome og vil plage sokkerne af deres forældre for at få Hype of the Year.

Derudover giver jeg dig da ret (som den gamle bitre kyniske designer) at jeg synes MW2 reklamen er virkelig off, intet viser og bare prøver at være ung med de unge...
(Den er "Ung med job i favør" som en stor filosof engang sagde)

Post Reply