Nordic Game 2009 konference billeder og indtryk
Posted: 26 May 2009, 17:22
Nå men jeg havde en fin konference overall. Pressepas er jo altid godt.
DSB var virkelig ikke samarbejdsvillige. Men så var der tid til at snik snakke og hygge.
Maden syntes jeg også var helt hæderlig (de små mellemtid boller/ostemadder var dog ikke så spænende). Og ikke skyggen af de tåbelige gamer radio folk som ødelagde middagen sidste gang. TAK!!
Der var lidt snak i krogene om at prisen for at deltage var steget til den noget hampre ende af skalaen.
Jeg havde desuden fornemmelse af at konferencen var skrumpet i speakerantal og markant færere udstillere. Men ciirka (gætte gætte) sammen deltagerantal som sidst.
Jeg så ikke nogle af de meget unikke feel-good indslag som der var oppe at vende sidste år. Desværre.
Den ene japaner der nåede frem til konferencen trods overhypet svineinfluenza hørte jeg ikke skulle have været det store hit. Japan er en stor spiller i branchen og jeg har ikke det fjerneste imod japanere generelt. Men jeg vil gerne stille spørgsmålstegn ved at disponering konferencens budget på at have så dyre folk med (transportmæssigt). Når der nu altid er en markant chance for at deres speaks er under gennemsnittet.
En eller anden strammere form for pre-screening burde minimum indføres. Og gode engelsk kundskaber burde være et krav.
Og festen var også fin. Måske en tand langt væk fra stationen. Havde drinksbilletter tilovers fra folk der smuttede hurtigt.
Nå men så til lidt billeder.
Dag 1
En gut fra Grin der snakkede om Grins historie. (Per Juhlén og Simon Viklund)
Og deres tidligere lydmand der blev noob projektleder på Bionic Commando XBLA titlen.
Med tilhørende problemer.
Ups.. tidligere "South End" pige.
Mobile Panel "Revolutions in Mobil Games Publishing.
Interessant panel. Med er rimeligt positivt syn på fremtiden. Grundet det nye utal af forskellige Apple appstore kloner der på vej.
Søren TV, gammel kollega fra Deadline.
Calle Lejdfors fra IOI. "Designing a Flexible Content Pipline"
Generelt interessant talk om IOI's nye Glacier 2 pipeline og tools. Slides følger.
Deværre intet super liret vissuelt tech porn at vise frem.
De har desuden et nodebaseret scritping system de kalder for "pins".
Babera Lippe, Ste Curran og Christian Candid. Bleeps & Beats: Music x Games = $Y€
Hørte kun de spillede lidt forskellig spilmusik. Min tålmodighed løb ud og jeg bailede.
Men lækkert med fanzy belysning.
Bailede over til: Ryan Schnider, Insomniac Games. Does Community Even Matter.
Rigtig god talk. Masser af info og interessante vinkler på at drive et stort community.
Keynote: Nicholas Francis, David Helgason, Joe Ante. Next Century Middlware.
God talk med selvtillid og lånt indslag fra (ex. Sony) Phil Harrison med Managing Risk.
Asbjørn, Anders fra Tactile Entertainment og Peter fra Playdead (eller.. jeg kender ikke disse individer)
Dino fra Playdead
Pressplay folk
Folk fra Crimeville
TV Eske fra Serious Games
Frederik fra Vogel Film & Media, Klaus fra Producentforeningen.
David og Maz fra nds
Per og Jakob fra Guppyworks
Gorm, Søren, Søren, Nicholas (heller ikke sikker på jeg kender disse individer)
Massive kollega Magnus og kæreste.
Lars fra Apex bliver interviewet til Pixel TV (mener jeg)
De modtog 750.000 til deres Riders and Ranches pige spil.
Massive kollega Hilda TH.
Massive kollega Åsa TV
Karina fra Nordic Game Portal
En eller anden der vandt noget til awardshowet. (meget specifikt)
Lars Gustavsson fra DICE modtog 2 awards for bedste visuelle og bedste spil for Mirrors Edge.
Han var desuden speaker på "Innovation - Making a Leap of Faith.
Ok talk med DICE's historie og bag om Mirrors Edge.
Random award-winning guy
Dag 2 keynote: Alex Evans, Media Molecule. Creative Gaming: Lessons Learnt from the Making og Little Big Planet. Super talk! Meget informativ og interessant med nye vinkler på spiludvikling uden traditionel pipeline. Han nyder gerne at genopfinde hjulet.
Jani Kahrama fra Secret Exit. Zen Boung & SPiN - App Store expiriences.
God informativ talk.
Og slide fra denne der viser salgskurven fra deres mindre successfulde SPiN.
Efter det smuttede jeg over og så Ian Bowden, Rockstar Leeds - It's a Small World.
Som var en glimrende talk (og god speaker) om udviklingen af GTA - Chinatown Wars (Nintendo DS)
Til sidst afsluttet med med Keynote/panel diskussion "Nordic Rules.
Som var ok. Tobis Sjögren spillede provokerende spørgsmål til panelt som gav svar og viste enig/uenig kopper. Panelet var bestående af Per Rosendahl, David Helgason og et par andre jeg ikke kender.
DSB var virkelig ikke samarbejdsvillige. Men så var der tid til at snik snakke og hygge.
Maden syntes jeg også var helt hæderlig (de små mellemtid boller/ostemadder var dog ikke så spænende). Og ikke skyggen af de tåbelige gamer radio folk som ødelagde middagen sidste gang. TAK!!
Der var lidt snak i krogene om at prisen for at deltage var steget til den noget hampre ende af skalaen.
Jeg havde desuden fornemmelse af at konferencen var skrumpet i speakerantal og markant færere udstillere. Men ciirka (gætte gætte) sammen deltagerantal som sidst.
Jeg så ikke nogle af de meget unikke feel-good indslag som der var oppe at vende sidste år. Desværre.
Den ene japaner der nåede frem til konferencen trods overhypet svineinfluenza hørte jeg ikke skulle have været det store hit. Japan er en stor spiller i branchen og jeg har ikke det fjerneste imod japanere generelt. Men jeg vil gerne stille spørgsmålstegn ved at disponering konferencens budget på at have så dyre folk med (transportmæssigt). Når der nu altid er en markant chance for at deres speaks er under gennemsnittet.
En eller anden strammere form for pre-screening burde minimum indføres. Og gode engelsk kundskaber burde være et krav.
Og festen var også fin. Måske en tand langt væk fra stationen. Havde drinksbilletter tilovers fra folk der smuttede hurtigt.
Nå men så til lidt billeder.
Dag 1
En gut fra Grin der snakkede om Grins historie. (Per Juhlén og Simon Viklund)
Og deres tidligere lydmand der blev noob projektleder på Bionic Commando XBLA titlen.
Med tilhørende problemer.
Ups.. tidligere "South End" pige.
Mobile Panel "Revolutions in Mobil Games Publishing.
Interessant panel. Med er rimeligt positivt syn på fremtiden. Grundet det nye utal af forskellige Apple appstore kloner der på vej.
Søren TV, gammel kollega fra Deadline.
Calle Lejdfors fra IOI. "Designing a Flexible Content Pipline"
Generelt interessant talk om IOI's nye Glacier 2 pipeline og tools. Slides følger.
Deværre intet super liret vissuelt tech porn at vise frem.
De har desuden et nodebaseret scritping system de kalder for "pins".
Babera Lippe, Ste Curran og Christian Candid. Bleeps & Beats: Music x Games = $Y€
Hørte kun de spillede lidt forskellig spilmusik. Min tålmodighed løb ud og jeg bailede.
Men lækkert med fanzy belysning.
Bailede over til: Ryan Schnider, Insomniac Games. Does Community Even Matter.
Rigtig god talk. Masser af info og interessante vinkler på at drive et stort community.
Keynote: Nicholas Francis, David Helgason, Joe Ante. Next Century Middlware.
God talk med selvtillid og lånt indslag fra (ex. Sony) Phil Harrison med Managing Risk.
Asbjørn, Anders fra Tactile Entertainment og Peter fra Playdead (eller.. jeg kender ikke disse individer)
Dino fra Playdead
Pressplay folk
Folk fra Crimeville
TV Eske fra Serious Games
Frederik fra Vogel Film & Media, Klaus fra Producentforeningen.
David og Maz fra nds
Per og Jakob fra Guppyworks
Gorm, Søren, Søren, Nicholas (heller ikke sikker på jeg kender disse individer)
Massive kollega Magnus og kæreste.
Lars fra Apex bliver interviewet til Pixel TV (mener jeg)
De modtog 750.000 til deres Riders and Ranches pige spil.
Massive kollega Hilda TH.
Massive kollega Åsa TV
Karina fra Nordic Game Portal
En eller anden der vandt noget til awardshowet. (meget specifikt)
Lars Gustavsson fra DICE modtog 2 awards for bedste visuelle og bedste spil for Mirrors Edge.
Han var desuden speaker på "Innovation - Making a Leap of Faith.
Ok talk med DICE's historie og bag om Mirrors Edge.
Random award-winning guy
Dag 2 keynote: Alex Evans, Media Molecule. Creative Gaming: Lessons Learnt from the Making og Little Big Planet. Super talk! Meget informativ og interessant med nye vinkler på spiludvikling uden traditionel pipeline. Han nyder gerne at genopfinde hjulet.
Jani Kahrama fra Secret Exit. Zen Boung & SPiN - App Store expiriences.
God informativ talk.
Og slide fra denne der viser salgskurven fra deres mindre successfulde SPiN.
Efter det smuttede jeg over og så Ian Bowden, Rockstar Leeds - It's a Small World.
Som var en glimrende talk (og god speaker) om udviklingen af GTA - Chinatown Wars (Nintendo DS)
Til sidst afsluttet med med Keynote/panel diskussion "Nordic Rules.
Som var ok. Tobis Sjögren spillede provokerende spørgsmål til panelt som gav svar og viste enig/uenig kopper. Panelet var bestående af Per Rosendahl, David Helgason og et par andre jeg ikke kender.