Hej.
Jeg er helt ny på sitet, så bær over med mig, hvis jeg poster et forkert sted, eller gør noget andet forkert.
Derudover er jeg heller ikke den store gamer eller pc-haj, men vil gerne arbejde med computerspilsbranchen alligevel. Dog i den administrative del.
Jeg er ved at tage en uddannelse i Viborg, og er i den sammenhæng ved at skrive en rapport omkring computerspilsproducenter i Danmark, og ved at kortlægge forskellene på dem.
Jeg kan se at jeg kan finde en del oplysninger herinde, men I må meget gerne skrive til mig, hvis I har ekstra fif til mig, evt. hvordan jeg kan opdele producenterne, hvor mange år tilbage jeg skal kigge, osv.
Håber at høre fra jer.
Anne
Projekt omkring computerspilsudviklere og forskellene på dem
Re: Projekt omkring computerspilsudviklere og forskellene på
Et eller andet sted på sitet er en liste over danske spilproducenter - døde og levende - led og du skal finde
Man kan jo dele producenter op i mange kategorier. Feks. Virksomhedsentitet: Enkeltmandsvirksomhed, Aps, A/S, etc. Genre: RPG, MMOG, aracade, etc. Platform: Konsol, telefon, online, bræt, etc.
Det kommer an på din problemformulering er, og hvad du vil med rapporten.
Hvis du har angst for at gøre sige eller gøre noget forkert, skal du ikke vælge spilbranchen. De fleste produktioner flopper. Både i DK og resten af verden.
Man kan jo dele producenter op i mange kategorier. Feks. Virksomhedsentitet: Enkeltmandsvirksomhed, Aps, A/S, etc. Genre: RPG, MMOG, aracade, etc. Platform: Konsol, telefon, online, bræt, etc.
Det kommer an på din problemformulering er, og hvad du vil med rapporten.
Hvis du har angst for at gøre sige eller gøre noget forkert, skal du ikke vælge spilbranchen. De fleste produktioner flopper. Både i DK og resten af verden.
Re: Projekt omkring computerspilsudviklere og forskellene på
Tak for dit svar.
Jeg er såmænd ikke angst for at gøre noget forkert. Man lærer bedst af sine fejl.
Jeg har allerede fundet listen over danske spilproducenter, og er igang med at kigge den igennem. Der er dog en masse andet på listen også, som gør den sværere at arbejde med, men det skal nok lykkes.
Det jeg savner mest, er det du nævner - Genren. Jeg har svært ved at se hvilken genre spillene er, især for de kommende spil. :-/
Det jeg vil med rapporten er bl.a. at kortlægge hvilke firmaer, store som små, der laver spil indenfor de forskellige genrer plus lidt andet herom.
Hvilken genre laver du selv spil indenfor?
Anne
Jeg er såmænd ikke angst for at gøre noget forkert. Man lærer bedst af sine fejl.
Jeg har allerede fundet listen over danske spilproducenter, og er igang med at kigge den igennem. Der er dog en masse andet på listen også, som gør den sværere at arbejde med, men det skal nok lykkes.
Det jeg savner mest, er det du nævner - Genren. Jeg har svært ved at se hvilken genre spillene er, især for de kommende spil. :-/
Det jeg vil med rapporten er bl.a. at kortlægge hvilke firmaer, store som små, der laver spil indenfor de forskellige genrer plus lidt andet herom.
Hvilken genre laver du selv spil indenfor?
Anne
Re: Projekt omkring computerspilsudviklere og forskellene på
Hvis du vil opdele firmaerne i kategorier skal du ikke gøre det på genre, hvis der her tænkes på: RPG, MMOG, Arcade osv. da flere virksomheder veksler mellem disse. Dog alligevel en interessant statistik
Hvis du vil måle virksomhederne på deres speciale eller omfanget af de spil de arbejder på, bør du opdele dem efter spiltyper, her tænker jeg på: Advergames, Edutainment, Casual Games, Hardcore/AAA
Det er farligt at måle dem på platform, da de fleste virksomheder udgiver til mere end en platform, ligeledes vil det være en fejl udelukkende at kategorisere eksempelvis iPhone spil som casual og PC som hardcore.
En statistik jeg gerne vil se er hvor mange der går efter: Piger/Drenge/Blandet køn, Ældre/Unge/Børn
Hvis du vil måle virksomhederne på deres speciale eller omfanget af de spil de arbejder på, bør du opdele dem efter spiltyper, her tænker jeg på: Advergames, Edutainment, Casual Games, Hardcore/AAA
Det er farligt at måle dem på platform, da de fleste virksomheder udgiver til mere end en platform, ligeledes vil det være en fejl udelukkende at kategorisere eksempelvis iPhone spil som casual og PC som hardcore.
En statistik jeg gerne vil se er hvor mange der går efter: Piger/Drenge/Blandet køn, Ældre/Unge/Børn
Web: http://www.javira.com
LinkedIN: http://linkedin.javira.com
Twitter: http://twitter.javira.com
Facebook: http://facebook.javira.com
LinkedIN: http://linkedin.javira.com
Twitter: http://twitter.javira.com
Facebook: http://facebook.javira.com
Re: Projekt omkring computerspilsudviklere og forskellene på
Tak for dit svar.
Jeg er gået godt i gang med at sortere firmaerne/teams'ne på genrer, på trods af at de veksler. Jeg noterer bare at de begår sig indenfor flere genrer.
Det er dog en stor opgave, da der var en del flere teams end jeg havde regnet med. Jeg er nået et stykke ned over listen, men har ind imellem problemer med at finde de rette detaljer.
Det er ikke utænkeligt at jeg kan bygge videre på listen senere hen, dog ikke lige indenfor min første deadline. Denne opgave går mest på sekundær/primær data og metode.
Du og andre er meget velkomne til at løbe listen igennem og tilføje genrer ved de par stykker I kender.
Anne
Jeg er gået godt i gang med at sortere firmaerne/teams'ne på genrer, på trods af at de veksler. Jeg noterer bare at de begår sig indenfor flere genrer.
Det er dog en stor opgave, da der var en del flere teams end jeg havde regnet med. Jeg er nået et stykke ned over listen, men har ind imellem problemer med at finde de rette detaljer.
Det er ikke utænkeligt at jeg kan bygge videre på listen senere hen, dog ikke lige indenfor min første deadline. Denne opgave går mest på sekundær/primær data og metode.
Du og andre er meget velkomne til at løbe listen igennem og tilføje genrer ved de par stykker I kender.
Anne
Re: Projekt omkring computerspilsudviklere og forskellene på
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... weEE#gid=4
Links til spil danske firmaer har lavet
-ved ikke hvor gode folk har været til at opdatere i 2012....
Links til spil danske firmaer har lavet
-ved ikke hvor gode folk har været til at opdatere i 2012....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning