Hej folkens.
Da jeg i tidernes morgen startede med at kode, var det enlig fordi det skulle ende ud med en 3D chat i sidste ende. Har dog aldrig fået taget mig sammen til at begynde på det. selvom jeg efterhånden har været igang med at kode i små 6-8 år.
Jeg har meget godt fat i HTML/CSS/PHP/MysQl, Derudover kan jeg også godt kode Javascript og Ajax på middelt niveau.
Nu har jeg endelig tiden til at gå igang, og gå på modet til det.
Jeg har tænkt over det længere tid, men kan enlig ikke rigtige finde ud af hvordan sådan en skal opbygges.
Det er her jeg tænker i måske kunne hjælpe mig. Det jeg søger er enlig bare den "logiske" forklaring på det, altså ikke en kode eller noget som helst. bare "funktionen" bag det, i dagligt tale.
Det jeg godt kunne tænke mig at vide er enlig bare hvordan man laver "ryk" systemet. Sådan at man kan rykke sin "figur" rundt.
Håber nogle af jer kan komme med nogle gode inputs, så jeg kan komme godt igang. Hvis i ved meget om det, så ville jeg da være glad hvis i evt kunne fortælle mig hvilke funktion i det gældende sprog som er optimale at opbygge det om, men ellers bare logikken bag det.
Håber i forstår hvad jeg mener, på forhånd tak og godaften :=)
Logik bag chat
Re: Logik bag chat
Nu er jeg ikke helt sikker på om jeg har forstået dig ret, men sådan som jeg har forstået det så vil du gerne lave et online "3D chat spil" hvor man bare har små interactive objecter?, et eller andet sted så vil jeg sige det er ret simpelt, men det kommer igen an på hvilke funktioner du skal have med ind over.
Jeg er selv ret glad for Unity3D som game engine og den tager også i mod Javascripts. HTML/CSS/PHP/MySQL delen kan du jo så bruge til at lave databaser og eventuelle score/member boards til spillet. Jeg sender gerne en simpel guide på hvordan du får et basic networking system op på Unity og en meget simpel chat, men det er så hvad jeg kan hjælpe med ^^ er selv i gang med at lære alt det her men har da opnået at lave et 3rd person shooter med chat og LAN aktivitet.
Undskylder for min mindre gode grammatik. Skal du bruge nogle unity tips & tricks så skriver du bare på qvintusdk@gmail.com
Jeg er selv ret glad for Unity3D som game engine og den tager også i mod Javascripts. HTML/CSS/PHP/MySQL delen kan du jo så bruge til at lave databaser og eventuelle score/member boards til spillet. Jeg sender gerne en simpel guide på hvordan du får et basic networking system op på Unity og en meget simpel chat, men det er så hvad jeg kan hjælpe med ^^ er selv i gang med at lære alt det her men har da opnået at lave et 3rd person shooter med chat og LAN aktivitet.
Undskylder for min mindre gode grammatik. Skal du bruge nogle unity tips & tricks så skriver du bare på qvintusdk@gmail.com
Re: Logik bag chat
Du kan gøre det på rigtigt mange måder. Basalt er det vel en socket forbindelse mellem klienter og server. Trikket er hvor mange du vil have på samtidigt, det bliver sværere og sværere desto flere du vil have på.
Du kan starte nemt med PHP, siden du kender det (men det kan ikke hoste så mange clienter) eks.: http://cyrilmazur.com/2010/03/sockets-s ... n-php.html Du kan lave 3d i webGL.
Evt. Unity og noget networking: http://docs.unity3d.com/Documentation/M ... layer.html
Du kan bruge Flash (ikke så let 3D, som i Unity): http://labs.adobe.com/technologies/cirrus/
PlayerIO og evt. flash vil nok også være nemt : http://playerio.com/documentation/tutor ... -tutorial/ (som jeg husker det har de et færdig eksempel til at conecte med klienter)
Hvis du vil udvide lidt kan du kikke på RedDwarf, den skulle vist tage ca. 20.000 klienter på en ok maskine: http://www.reddwarfserver.org/
Jeg ville nok starte med en af delene, chat eller en 3D avetarer i et rum. Når den del kører så lave den anden del og slutte af med at koble de to ting sammen.
Du kan starte nemt med PHP, siden du kender det (men det kan ikke hoste så mange clienter) eks.: http://cyrilmazur.com/2010/03/sockets-s ... n-php.html Du kan lave 3d i webGL.
Evt. Unity og noget networking: http://docs.unity3d.com/Documentation/M ... layer.html
Du kan bruge Flash (ikke så let 3D, som i Unity): http://labs.adobe.com/technologies/cirrus/
PlayerIO og evt. flash vil nok også være nemt : http://playerio.com/documentation/tutor ... -tutorial/ (som jeg husker det har de et færdig eksempel til at conecte med klienter)
Hvis du vil udvide lidt kan du kikke på RedDwarf, den skulle vist tage ca. 20.000 klienter på en ok maskine: http://www.reddwarfserver.org/
Jeg ville nok starte med en af delene, chat eller en 3D avetarer i et rum. Når den del kører så lave den anden del og slutte af med at koble de to ting sammen.