Hej jeg søger efter den helt rigtige spilmotor inden jeg vil bruge tid på at sætte mig indi i hvordan ddet virker
hva siger i til monogame? er det noget?
glæder mig til at høre hvad i mener
MonoGame
Re: MonoGame
Nu er jeg ikke programmør så jeg kan ikke vejlede dig ud fra den betragtning på monogame.
Men til små hobby produktioner er det velsagtens fint. Men du kommer nok ikke meget længere end det. Hvilket er fint hvis det er scopet.
Overvej også Game Maker Studio der har lidt mere base og der er en masse ting du ikke skal tænke på og kun lave gameplay (hvilket kan være skræmmende for nogle programmørtyper)
"JAMMEN JEG VIL BARE KODE ENGINE!"
Hotline Miami er lavet i GameMaker.
Men jeg har også fornemmelsen af at de hjerte bløder for open source og hyper cross platform release potentiale.
Økonomisk rationelt giver det dog mening i mange tilfælde bare at vælge at fokusere kræfterne på en eller to etablerede platforme og lave noget der er awesome.
Hvis du tænker du kunne være til nytte i spilbranchen på længere sigt jobmæssigt. Hedder den C# og Unity. For the most part.
Men til små hobby produktioner er det velsagtens fint. Men du kommer nok ikke meget længere end det. Hvilket er fint hvis det er scopet.
Overvej også Game Maker Studio der har lidt mere base og der er en masse ting du ikke skal tænke på og kun lave gameplay (hvilket kan være skræmmende for nogle programmørtyper)
"JAMMEN JEG VIL BARE KODE ENGINE!"
Hotline Miami er lavet i GameMaker.
Men jeg har også fornemmelsen af at de hjerte bløder for open source og hyper cross platform release potentiale.
Økonomisk rationelt giver det dog mening i mange tilfælde bare at vælge at fokusere kræfterne på en eller to etablerede platforme og lave noget der er awesome.
Hvis du tænker du kunne være til nytte i spilbranchen på længere sigt jobmæssigt. Hedder den C# og Unity. For the most part.