http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... 751#p11751
Her er mine mavefornemmelse om nuværende og fremtidige platforme.
Hvad er din indsigt og fornemmelse?
Ouya - Vil måske kunne finde sig et mindre indie darling. entusiast, studenter marked. Med et fornuftigt potentiale til at blive stort i low income territorier. (Men seneste mavefornemmelse ser jeg ikke så positivt på den)
Playstation 4 - Det kommer nok til at gå ok fint.
Durango (Kodenavn for næste xbox) - Hvis MS virkelig ikke fucker op og leverer noget tilsvarende eller bedre af PS4 med hensyn til services, åbenhed, prismodeller og et fedt spil portofølje kan det ikke gå helt galt. We'll see. Andet ville være dumt. Lignende udbredelse om PS4 hvis de ikke kager rundt.
Gamestick - Will not make it to anything. Dead on arrival nærmest.
Project Shield - Strækt tvivlede om den har sin berettigelse. Kan godt lidt konceptet egentligt. Point for forsøget. Men devicen bliver dyr med alt det high spec hardware. Steam og Google player er fint. Men Nvidia ejer INTET når kommer til eksklusivt content der rykker. Tænk mindre popularitet end PS Vita. Lidt bedre end Ngage hvis der er nogen der kan huske den.

Formfactoren er meget klodset. Langt fra dagens elegante telefon og tablet æstetik. Og den kan ikke bruges til meget andet end gaming og måske lidt film streaming.
Der går desuden heller ikke lang tid før vi ser telefon der kan connectes/streame HD til fjernsyntet. Måske suppleret med en bluetooth game controller og selvfølgelig hi spec hardware.
Dømt til en minor platform med lav chance for langvarigt at bide sig fast.
WiiU - hmm... jaaa jooo... cirka. den har ikke skyggen af chancen for at blive en major platform. Men eksklusivt Nintendo content er der altid noget at arbejde med. Men de skal snart til at spænde hjelmen hvis de vil være med i længden. Nu er de gået all in på Unity. Så det er da en start.
Android - will continue to grow.
iOS - Er her nok nogle år enddnu.

WindowsPhone - mjaaa... point for forsøget. Marginal platform.
Blackberry - Dømt til marginalstatus nærmest ikke-eksisterende fra day 1.
PC gaming - Will be fine. Men stort område at dække. AAA DVD retail på vej ud. Men så er der så meget andet.
Facebook - Har været inde i en bobbel. Men er ved at finde et mere naturligt leje.
SteamBox - Dark horse! Kommer i langt højere grad i konkurrence med PS4, Durango end Gabe havde forestillet sig tror jeg. Forventer ikke den store gennemslagskraft. Ser frem til at blive overrasket.
Mavefornemmelse ikke nødvendigvis baseret på en masse felterfaring og kvantitativ dataanalyse. Og min krystalkugle er lidt dugget.