DFI Aktindsigt

egenfeldt
Level 20 - Link
Posts: 203
Joined: 10 Mar 2008, 09:13

DFI Aktindsigt

Unread post by egenfeldt » 03 Jan 2014, 20:44

Hej Alle,

Jeg har nu igennem et par måneder forsøgt at få aktindsigt hos DFI som er meget høflige generelt men endnu mere beskyttende overfor vores alle sammens forretningshemmeligheder i spilbranchen hvor vi jo alle kan vidensdele på tværs til alles bedste (læs: vis ironi her men 'prove me wrong').. De er dybest set kommet frem til at de umiddelbart ikke kan give nogen som helst indsigt i noget som helst men afventer et høringssvar. Da jeg er ved at blive lidt utålmodige tænker jeg at hjælpe dem lidt.

Jeg vil gerne opfordre alle ansøgere til at dele deres afslag og tilsagn samt ansøgning således at vi kan få en transparens i forhold til beslutningsgrundlaget i redaktionen. Jeg forventer at i vil blive kontaktet af DFI snarest men i er også velkomne til at sende direkte til mig hvis i har materialet 'nemt' tilgængeligt digitalt.

Der er forskellige niveauer:
1). Aktindsigt i hele jeres ansøgning med afslag/tilsagn
2). Aktindsigt i dele af jeres ansøgning med afslag/tilsagn
3). Aktindsigt i afslag/tilsagn

Når jeg så får aktindsigtmaterialet vil jeg scanne det og ligge det op her på spiludvikling.dk med et par af mine bemærkninger omkring kriterier som går igang på tværs.

Med Venlig Hilsen,

Simon
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: DFI Aktindsigt

Unread post by vonknut » 05 Jan 2014, 02:53

Well, både skriftlige afslag og tilsagn er tit meget sparsomt beskrevne.
I stil med "vi fandt ikke projektet nyskabende nok" eller "vi havde bekymringer for det narrative koncept" og derfor afvises ansøgningen. Eller "projektet er ikke nyskabende men til gengæld solidt og realiserbart og IP'ens karakter falder inden for støtte ordningens område og derfor gives der støtte"
-som isoleret set ikke rigtigt siger så meget - da det meste på en eller anden måde er mundtligt (hvis altså man kommer til "samtale").

Men kan godt lide ideen og vil lige smide nogle ansøgninger til dig når jeg er tilbage fra ferie (både afviste og støttede).
-nogen skal jo tage første skridt :)
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply