Fedt mand - tak skal I have. Dejligt at høre, at I kan lide, hvad I ser...
Jeg er lidt nysgerrig med hensyn til, hvordan man laver en god greenlight-kampagne.
Jeg kan ikke rigtigt give dig et verificeret svar her, eftersom Chronology ikke er Greenlit endnu, men det går helt okay med kampagnen.
Jeg vil mene, at folk er ret gode til at gennemskue, hvad der udgør et godt spil, når de ser det - så et godt spil er en god start. Når det er sagt, er det helt klart traileren, der skal sælge spillet, da jeg vil mene, at det er det, 95% af dem, der kommer forbi, kigger på - så brug krudtet på at få præsenteret spillet på en god måde der. Folk kan ikke prøve spillet (med mindre man laver en playable demo eller noget andet hejs), så billede og lyd vil nok generelt blive vægtet lidt højere end game play, selvom jeg tror at gode mechanics og unikke idéer sagtens kan gøre det i sig selv - tænk på at det generelt vil være gamers med interesse i noget nyt, der befinder sig på Greenlight.
Derudover er det måske god idé at have en smule ekstra-materiale (så som behind the scenes stuff), så folk der har den slags lyster, vælger at følge spillet. Vi har forsøgt at gøre det men nok lidt for sent, da interessen peakede lige før og efter Steams Holiday Sale (i juleferien), hvor vi kun havde en enkelt annoncement - nu, hvor vi har lidt mere at byde på, er Chronology ved at være godt begravet i bunken af submissions.
Vi har lært, at det, når spillet er ved at være begravet, er en god idé at have andre måder at sprede ordet om spillet på for at få lidt ekstra upvotes - igennem blogs og fora (som dette), og hvad man nu ellers kan finde på.
Jeg går ud fra, at det er bevidst, at i begynder en greenlight-kampagne inden i er færdige med spillet. Hvorfor mener i, at det er smart?
Det er bevist, men vi er ikke så langt fra at være færdige. Vi vidste, at Greenlight-processen tager et stykke tid (især hvis kampagnen ikke går så godt), så vores plan var at smide spillet på Greenlight, så snart vi havde noget, der så færdigt ud og så bruge ventetiden på at lave spillet færdigt. På den måde skal vi ikke sidde og vente på Greenlight, efter vi er helt færdige.
Håber det giver mening og var svar nok.
Ellers bare spørg igen. Det er mandag morgen, så jeg garanterer ikke for det ovenstående er fuldt gennemtænkt og fejlfrit formuleret.
Stiv diller,
Niels // Osao Games