INDIES VS PEWDIEPIE
INDIES VS PEWDIEPIE
Jeg kan se på Twitter at der er andre Danskere der er med i INDIES VS PEWDIEPIE gamejam på fredag 8-)
Skal vi ikke samle alle entries og streaming links i en tråd så pressen og interessede kan følge med.
Jeg streamer på twitch.tv alle dage.
http://www.twitch.tv/javira_games
Skal vi ikke samle alle entries og streaming links i en tråd så pressen og interessede kan følge med.
Jeg streamer på twitch.tv alle dage.
http://www.twitch.tv/javira_games
Web: http://www.javira.com
LinkedIN: http://linkedin.javira.com
Twitter: http://twitter.javira.com
Facebook: http://facebook.javira.com
LinkedIN: http://linkedin.javira.com
Twitter: http://twitter.javira.com
Facebook: http://facebook.javira.com
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
Fedt.. giv den gas!
Lige for dem der ikke er ved noget om jammet. Så har Pewdiepie (No introduction needed.. men vi tager den alligevel. THE internet gaming youtube superstar #1 med 32 millioner subscribers). Udskrevet en gamejam konkurrence hvor de bedste 10. Får eksponering på hans kanal.
Der kan læses mere videre her. Og det starter fredag d. 21 nov.
http://jams.gamejolt.io/indiesvspewdiepie
Lige for dem der ikke er ved noget om jammet. Så har Pewdiepie (No introduction needed.. men vi tager den alligevel. THE internet gaming youtube superstar #1 med 32 millioner subscribers). Udskrevet en gamejam konkurrence hvor de bedste 10. Får eksponering på hans kanal.
Der kan læses mere videre her. Og det starter fredag d. 21 nov.
http://jams.gamejolt.io/indiesvspewdiepie
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
Hmm....det var ikke mange links. Er jeg den eneste der streamer, måske endda den eneste Dansker der deltager?
Jonaz, ja han er bestemt ikke hvem som helst. Så det er ikke kun for sjov at jeg stiller op.
Jonaz, ja han er bestemt ikke hvem som helst. Så det er ikke kun for sjov at jeg stiller op.
Web: http://www.javira.com
LinkedIN: http://linkedin.javira.com
Twitter: http://twitter.javira.com
Facebook: http://facebook.javira.com
LinkedIN: http://linkedin.javira.com
Twitter: http://twitter.javira.com
Facebook: http://facebook.javira.com
-
- Level 16 - Hellghast
- Posts: 164
- Joined: 17 Jul 2013, 22:51
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
Har desværre ikke tid. Har release på et spil om en uges tid
I code stuff, it is true!
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
Jeg havde allerede arrangeret et andet gamejam samme weekend Så temaet er bare ændret til PewDiePie's Theme :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
Jeg har skam også jammet med siden i morges. Har allerede noget ret spilbart - der skal bare tilføjes en masse småting i weekenden. Jeg streamer til gengæld ikke.
Her er et link til Invicoleur, som spillet hedder.
Her er et link til Invicoleur, som spillet hedder.
Casper Friis Farsøe
Technical Director at Frostwolf Studios
Twitter: @CasperFFarsoe
Technical Director at Frostwolf Studios
Twitter: @CasperFFarsoe
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
@KevDK
Left click to retry?
Tænkte på om man kunne tage formlen og smide noget combat ind i mixet. Men uden at det bliver en shooter.
Lige nu minder det om meget andet af den type.
Fx. hvis man er inden for en kort radius fyrer et attack af over tid. Så hvis du har skill nok til at tailgaite en fjende 1-2 sekunder dør den.
Der skal selvfølgelig være noget visuelt der indikerer forholdet.
Nå men random idé. Lur på det hvis du har lyst.
Left click to retry?
Tænkte på om man kunne tage formlen og smide noget combat ind i mixet. Men uden at det bliver en shooter.
Lige nu minder det om meget andet af den type.
Fx. hvis man er inden for en kort radius fyrer et attack af over tid. Så hvis du har skill nok til at tailgaite en fjende 1-2 sekunder dør den.
Der skal selvfølgelig være noget visuelt der indikerer forholdet.
Nå men random idé. Lur på det hvis du har lyst.
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
@KevDK
Random idé Nr. 2
- Active barriers
Hvis man holder LMB nede så begynder spilleren at tegne en mur bag ved sig selv.. kunne evt. være noget rope physics agtigt noget.
Naturligvis begrænset i længe og antal. Muligvis noget med nogle pick ups fra random spawns eller døde fjener.
Men det skulle i givet fald virke som en barriere som fjenderne bouncer imod.
Det vil give en noget ny defensiv dynamik som kunne være sjov at prøve af.
Random idé Nr. 2
- Active barriers
Hvis man holder LMB nede så begynder spilleren at tegne en mur bag ved sig selv.. kunne evt. være noget rope physics agtigt noget.
Naturligvis begrænset i længe og antal. Muligvis noget med nogle pick ups fra random spawns eller døde fjener.
Men det skulle i givet fald virke som en barriere som fjenderne bouncer imod.
Det vil give en noget ny defensiv dynamik som kunne være sjov at prøve af.
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
Hey Jonas, tak for ideer Jeg vil i hvert fald prøve at implementere nogle mechanics, så man kan forbedre sine chancer for at overleve i længere tid. Den dér Wall mechanic er et ret godt bud. Jeg er lige i gang med en slow motion Power Up (jeg har allerede testet slow motion, og det er awesome), så måske man også kunne samle en Wall Power Up op.
Jeg har også ændret andre ting på buildet, så det er en smule mere nemmere i de første par sekunder (enemies kommer i waves nu).
Jeg har også ændret andre ting på buildet, så det er en smule mere nemmere i de første par sekunder (enemies kommer i waves nu).
Casper Friis Farsøe
Technical Director at Frostwolf Studios
Twitter: @CasperFFarsoe
Technical Director at Frostwolf Studios
Twitter: @CasperFFarsoe
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
Der er både Slow Motion og Wall Power Ups med i Invicoleur nu
Casper Friis Farsøe
Technical Director at Frostwolf Studios
Twitter: @CasperFFarsoe
Technical Director at Frostwolf Studios
Twitter: @CasperFFarsoe
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
Fedt! Slowmotion og walls holder! Det er allerede blevet meget bedre.
Spawn pickups virker fint. Selv om de ikke umiddelbart virker random'ish i hvilken der spawner.
Random er forresten en lorte funktion i gameplay. Gå altid efter pseudo random.
Og LMB to restart! wheeee!
Tror stadig min attack idé holder max hvis veleksekveret.
Har naturligvis indflydelse på hvordan enemies skal spawne osv. All fixable.
Random PowerUp Idé #3
-Symmetry teleporter
Når man samler den op. Har man en ghost player i radial symmety. Ved LMB click swapper man position med ghost spiller dotten.
-Random PowerUp Idé #4
Super attack
Range på attack bliver forøget markant. Der skyder lange lyn ud og nakker fjenderne. Skal selvfølgelig balanceres fornuftigt.
-Combo system
En helt anden idé. Til et combo system. Burde kunne leve side om side med random spawns. Hvis det bliver noget rod kunne combo systemet give ekstra health og den slags.
Hver gang en fjende dør.. (som ikke er lavet pt. ) efterlader den en lille pickup.
Hver pick up giver et trin på en combo skala.
TID kan også være faktoren der afgører hvilken power der bliver aktiveret.
Generelt stiger de i potens jo flere pick ups man har lavet. Og aktiveres når spilleren ønsker det med LMB. Combo steppingen er kun aktive i den pågældende spilsession.
Fx.
Slow motion -> Wall -> Shield 5 sec -> Super Attack
Helt i stil med gamle Project X på Amiga. Dog er alle powers consumeables grundet de ultra korte spil sessions.
Spawn pickups virker fint. Selv om de ikke umiddelbart virker random'ish i hvilken der spawner.
Random er forresten en lorte funktion i gameplay. Gå altid efter pseudo random.
Og LMB to restart! wheeee!
Tror stadig min attack idé holder max hvis veleksekveret.
Har naturligvis indflydelse på hvordan enemies skal spawne osv. All fixable.
Random PowerUp Idé #3
-Symmetry teleporter
Når man samler den op. Har man en ghost player i radial symmety. Ved LMB click swapper man position med ghost spiller dotten.
-Random PowerUp Idé #4
Super attack
Range på attack bliver forøget markant. Der skyder lange lyn ud og nakker fjenderne. Skal selvfølgelig balanceres fornuftigt.
-Combo system
En helt anden idé. Til et combo system. Burde kunne leve side om side med random spawns. Hvis det bliver noget rod kunne combo systemet give ekstra health og den slags.
Hver gang en fjende dør.. (som ikke er lavet pt. ) efterlader den en lille pickup.
Hver pick up giver et trin på en combo skala.
TID kan også være faktoren der afgører hvilken power der bliver aktiveret.
Generelt stiger de i potens jo flere pick ups man har lavet. Og aktiveres når spilleren ønsker det med LMB. Combo steppingen er kun aktive i den pågældende spilsession.
Fx.
Slow motion -> Wall -> Shield 5 sec -> Super Attack
Helt i stil med gamle Project X på Amiga. Dog er alle powers consumeables grundet de ultra korte spil sessions.
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
Måske du bare selv skulle lave et spil Jonas
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
haha.. det har jeg dælme ikke tid til. Altså udover mit eget ikke-pew jeg allerede har gang i.
Det er MEGET nemmere at diktere hvad andre skal lave.
Bare lidt friske ideer.. (næsten) ingen tvang.
Det er MEGET nemmere at diktere hvad andre skal lave.
Bare lidt friske ideer.. (næsten) ingen tvang.
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
så jeg fik fat på en af de unity pro keys de gave ud i starten af jammet. og tænkte at det kunne være fedt lige at kigge sig omkring i unity 5.
Men jeg sidder nu og har et spil der visser følgene error efter det er blevet bygget.
Og kan slet ikke finde ud af hvad fejlen er.
hjælper så heller ikke at det tager bogstaveligt talt 10 minutter at åbne editoren og 10 minutter at bygge et nyt build =(
nogle der har været ude for dette eller som kan give et peg?
Men jeg sidder nu og har et spil der visser følgene error efter det er blevet bygget.
Og kan slet ikke finde ud af hvad fejlen er.
hjælper så heller ikke at det tager bogstaveligt talt 10 minutter at åbne editoren og 10 minutter at bygge et nyt build =(
nogle der har været ude for dette eller som kan give et peg?
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
Jonas har en masse fine ideer. Jeg når desværre ingen fra 2. batch, der var lige nogle andre ting, der blev nødt til at blive ordnet
Banjo: Prøv at starte med at søge alle dine scripts igennem for #ifdef UNITY_EDITOR og se, om den finder noget. Man bruger ofte sådan nogle tags til editor-only stuff.
Dog er det lidt spøjst, at den brokker sig over en fil, der kun eksisterer i builds. Så det er nok noget i Unity editoren, der er gået galt. Som sidste udvej kan du prøve at højreklikke inde i Project vinduet og vælge Reimport All og se, om det hjælper.
Banjo: Prøv at starte med at søge alle dine scripts igennem for #ifdef UNITY_EDITOR og se, om den finder noget. Man bruger ofte sådan nogle tags til editor-only stuff.
Dog er det lidt spøjst, at den brokker sig over en fil, der kun eksisterer i builds. Så det er nok noget i Unity editoren, der er gået galt. Som sidste udvej kan du prøve at højreklikke inde i Project vinduet og vælge Reimport All og se, om det hjælper.
Casper Friis Farsøe
Technical Director at Frostwolf Studios
Twitter: @CasperFFarsoe
Technical Director at Frostwolf Studios
Twitter: @CasperFFarsoe
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
har ikke gjort brug af nogle former af unity editor scripting så det burde ikke være det der er problemet.KevDK wrote:Jonas har en masse fine ideer. Jeg når desværre ingen fra 2. batch, der var lige nogle andre ting, der blev nødt til at blive ordnet
Banjo: Prøv at starte med at søge alle dine scripts igennem for #ifdef UNITY_EDITOR og se, om den finder noget. Man bruger ofte sådan nogle tags til editor-only stuff.
Dog er det lidt spøjst, at den brokker sig over en fil, der kun eksisterer i builds. Så det er nok noget i Unity editoren, der er gået galt. Som sidste udvej kan du prøve at højreklikke inde i Project vinduet og vælge Reimport All og se, om det hjælper.
Prøvede at reimporte det hele som du nævnte med det hjalp ikke =(, men tak for hjælpen.
vil dog hilse og sige at dit spil er rigtig godt.
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
Hm - du har sikkert allerede kigget det igennem, men er der noget her, der kunne hjælpe dig?
Jo tak, er glad for, at du synes om det
Jo tak, er glad for, at du synes om det
Casper Friis Farsøe
Technical Director at Frostwolf Studios
Twitter: @CasperFFarsoe
Technical Director at Frostwolf Studios
Twitter: @CasperFFarsoe
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
har fået fixet serialization erroren, sider dog stadig og kæmpre med maindata corruption =(KevDK wrote:Hm - du har sikkert allerede kigget det igennem, men er der noget her, der kunne hjælpe dig?
Jo tak, er glad for, at du synes om det
debug log siger følgene
den path findes dog slet ikke, heller ikke fillen. =(The file 'C:/Users/Benjamin/Desktop/jam/standalone/newTest1_Data/mainData' is corrupted! Remove it and launch unity again!
[Position out of bounds!]
(Filename: C:/buildslave/unity/build/Runtime/Serialize/SerializationCaching/CachedReader.cpp Line: 240)
The file 'C:/Users/Benjamin/Desktop/jam/standalone/newTest1_Data/mainData' is corrupted! Remove it and launch unity again!
[Position out of bounds!]
(Filename: C:/buildslave/unity/build/Runtime/Serialize/SerializationCaching/CachedReader.cpp Line: 240)
Re: INDIES VS PEWDIEPIE
når men fik opdateret unity her idag og det ser ud til at have fixet mit problem.
desværre er det lidt forsent nu =(
Men hvis nogle er interesseret i det, så kan du finde det på http://gamejolt.com/games/platformer/bi ... tle/38975/. Har ikke tilføjet noget ekstra siden jammet sluttede, så det ser ud som da jeg sluttede på 2. dagen, nåede detsvære ikke at lave noget texture work eller intro som det ellers var meningen jeg vill have gjort på 3. dagen, indtil bugs åd dagen væk xD.
Edit: hvis du alligevel vil prøve spillet vil jeg anbefale at hente standalone versionen, da cursor lock og audio stadig ikke virker i webplayer versionen.
desværre er det lidt forsent nu =(
Men hvis nogle er interesseret i det, så kan du finde det på http://gamejolt.com/games/platformer/bi ... tle/38975/. Har ikke tilføjet noget ekstra siden jammet sluttede, så det ser ud som da jeg sluttede på 2. dagen, nåede detsvære ikke at lave noget texture work eller intro som det ellers var meningen jeg vill have gjort på 3. dagen, indtil bugs åd dagen væk xD.
Edit: hvis du alligevel vil prøve spillet vil jeg anbefale at hente standalone versionen, da cursor lock og audio stadig ikke virker i webplayer versionen.