Hej. Jeg hedder Taco og er en ung pige på 22 år der gerne vil lave en automatisk hjemmeside. Jeg ejer to domæner hos One.com vi kan bruge om nødvendigt.
Jeg er ikke en haj til html, php, java og hvad det nu hedder alt sammen og jeg kender ingen der kan hjælpe mig med at lave en automatisk side fra bunden.
Min idé er at jeg vil lave en net pony side som skal spilles i browseren. Førhen har siden heddet http://stutteri.tixi.dk og blev opdateret manuelt af mig, men siden blev alt for stor og tidskrævende.
Jeg ønsker mig at lave noget i stilen med howrse, net-hesten, horseeden og mange andre online hestespil, hvor brugerene kan gå op i genetik og avl på sidens paint-tegnede heste som jeg personligt sidder og tegner til siden. Planen er dog senere at medlemmer kommer til at tegne til siden for 'løn', altså spilpenge.
Det skal være muligt at købe flere spilpenge for irl penge, men konceptet er at vi skal have det sjovt med hjemmesiden, ikke at tjene penge. Prisen vil derfor ligge på noget så lavt som 1 kr. pr 100 spilpenge. (eller noget i den stil)
Min målgruppe er 10-30 årige hestepiger. Jeg tænker at der ikke skal være en chat men evt. et forum til køb og salg af heste, hyggesnak osv som er overvåget af de udvalgte moderatorer for at undgå ikke-børnevenligt materiale.
Jeg søger en eller flere til at hjælpe mig med at få denne side på benene. Jeg vil helst finde nogen som vil gøre det gratis, men jeg er også klar til at punge ud for at få min drøm i opfyldelse.
Da jeg ikke selv kan hverken kode eller scripte, har jeg brug for en der kan lave al opsætningen for mig så det bare er at skrive teksten og tegne hestebillederne.
Jeg håber at der er nogen herinde der vil hjælpe mig
Automatisk hesteside (søger gratis, med evt. Løn senere)
Re: Automatisk hesteside (søger gratis, med evt. Løn senere)
Hej Taco
Det lyder til at være et stort projekt at få lavet og siden det er svært nok at få fat i folk der har lyst til at være med på at lave udvikle spilidéer gratis så skal du nok ikke regne med at der er nogen der lige hopper (heh) på.
Men man ved jo aldrig, måske er der nogen hesteglade programmører herinde
Det lyder til at være et stort projekt at få lavet og siden det er svært nok at få fat i folk der har lyst til at være med på at lave udvikle spilidéer gratis så skal du nok ikke regne med at der er nogen der lige hopper (heh) på.
Men man ved jo aldrig, måske er der nogen hesteglade programmører herinde
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
Ja, som Code siger saa kan det vaere lidt 'vrinskligt' at finde folk til store projekter uden betaling.
Saa du skal nok ikke regne med at udviklere galoperer til projekter som denne uden en eller anden form for gulerod
Men maaske du kunne fortaelle lidt mere konkret om hvordan heste spillet skal spilles i praksis.
Saa kan udviklere bedere bedoemme omfanget af projektet mere noejagtigt.
Med venlig hilsen
Soren
Saa du skal nok ikke regne med at udviklere galoperer til projekter som denne uden en eller anden form for gulerod
Men maaske du kunne fortaelle lidt mere konkret om hvordan heste spillet skal spilles i praksis.
Saa kan udviklere bedere bedoemme omfanget af projektet mere noejagtigt.
Med venlig hilsen
Soren
Som sagt er jeg villig til at punge ud, blot ikke i denne måned da jeg har en helvedes masse regninger ligesom alle andre har i starten af året Hvis ikke jeg har penge nok, må jeg jo sparre op, men ved ærligtalt ikke hvad sådan et projekt kan koste..??
Mange tak for jeres svar i øvrigt! Det er en rigtig stor hjælp det i fortæller mig. Jeg vidste ikke at det var et stort projekt. Jeg troede at det var noget som var lige til højrebenet.
Spillet går ud på at man er en person som ejer et stutteri (en hestestald) og så kan man købe heste til at have i sin hestestald.
Derfra skal man kunne:
Avle hestene (Altså noget med at hunhesten skal være gravid et hvis antal dage før babyhesten kommer ind i stalden.)
Deltage i konkurrencer (f.eks galopløb, hvor man skal kunne vinde virtuelle penge)
Købe bonuser (ting til hestene som giver dem fordele i konkurrencer. Bruge spilpenge)
Evt. fodre hestene (men dette er ikke et krav, det er mere bare for sjov hvis vi vil lave en eller anden form for helbred på hestene med at de kan være sulte/mætte tørstige eller syge/raske. Det er ikke en del af min egentlige plan med kunne være en nice ekstrating at have.)
Hestene skal have en form for grundværdi, som evt. kan forhøjes ved at vinde præmier.
Evt. skal hver hest have et præmieskab hvor man kan se en fysisk præmie for hver vundet konkurrence. Men dette er ikke et krav.
Jeg tænker at der skal være 2 slags hestesalg. Måske 3:
Hestehandleren (hvor der skal komme 2 nye heste ind hver anden time eller noget i den stil. Hvad der nu kan lade sig gøre. Jeg tænker man skal kunne sælge sin hest til hestehandleren for værdi og købe heste for værdi)
Privat salg (hvor man køber/sælger til en anden bruger privat. Ingen andre end de to brugere kan se salget og prisen. Man skal selv kunne bestemme prisen på hesten, dog skal prisen være over værdi for at undgå snyd.)
Auktionen (Denne er ikke et krav men kunne være rar at have. For at give brugerene mulighed for at købe og sælge heste offentligt til højstbydende indenfor et hvis tidsrum.)
Jeg tænker at vi skal have et forum af en art. Det kan være kodet eller det kan være et proboards. Det er mig ligegyldigt. Det er mest for at bringe den danske hygge ind i spillet da mange ting i spillet godt kan gå lidt langsomt.
Spillet er et tekstbaseret browserspil og har brug for et log-in system. Der vil dog bliver afbilledet heste, præmier og føl(hestebabyer)
Jeg tænker at siden skal have et heste-race system så man skal have 2 heste i samme race for at kunne krydse dem og få en hestebaby.
Jeg kan sagtens skaffe testbrugere som kan hjælpe os med at finde fejl og sikkerhedshuller.
Jeg håber jeg fik rundet det meste, ellers må i lige sige til hvis jeg skal fordybe mig mere
Vi skal i hvertfald bruge en masse køb og salg knapper!
Mange tak for jeres svar i øvrigt! Det er en rigtig stor hjælp det i fortæller mig. Jeg vidste ikke at det var et stort projekt. Jeg troede at det var noget som var lige til højrebenet.
Spillet går ud på at man er en person som ejer et stutteri (en hestestald) og så kan man købe heste til at have i sin hestestald.
Derfra skal man kunne:
Avle hestene (Altså noget med at hunhesten skal være gravid et hvis antal dage før babyhesten kommer ind i stalden.)
Deltage i konkurrencer (f.eks galopløb, hvor man skal kunne vinde virtuelle penge)
Købe bonuser (ting til hestene som giver dem fordele i konkurrencer. Bruge spilpenge)
Evt. fodre hestene (men dette er ikke et krav, det er mere bare for sjov hvis vi vil lave en eller anden form for helbred på hestene med at de kan være sulte/mætte tørstige eller syge/raske. Det er ikke en del af min egentlige plan med kunne være en nice ekstrating at have.)
Hestene skal have en form for grundværdi, som evt. kan forhøjes ved at vinde præmier.
Evt. skal hver hest have et præmieskab hvor man kan se en fysisk præmie for hver vundet konkurrence. Men dette er ikke et krav.
Jeg tænker at der skal være 2 slags hestesalg. Måske 3:
Hestehandleren (hvor der skal komme 2 nye heste ind hver anden time eller noget i den stil. Hvad der nu kan lade sig gøre. Jeg tænker man skal kunne sælge sin hest til hestehandleren for værdi og købe heste for værdi)
Privat salg (hvor man køber/sælger til en anden bruger privat. Ingen andre end de to brugere kan se salget og prisen. Man skal selv kunne bestemme prisen på hesten, dog skal prisen være over værdi for at undgå snyd.)
Auktionen (Denne er ikke et krav men kunne være rar at have. For at give brugerene mulighed for at købe og sælge heste offentligt til højstbydende indenfor et hvis tidsrum.)
Jeg tænker at vi skal have et forum af en art. Det kan være kodet eller det kan være et proboards. Det er mig ligegyldigt. Det er mest for at bringe den danske hygge ind i spillet da mange ting i spillet godt kan gå lidt langsomt.
Spillet er et tekstbaseret browserspil og har brug for et log-in system. Der vil dog bliver afbilledet heste, præmier og føl(hestebabyer)
Jeg tænker at siden skal have et heste-race system så man skal have 2 heste i samme race for at kunne krydse dem og få en hestebaby.
Jeg kan sagtens skaffe testbrugere som kan hjælpe os med at finde fejl og sikkerhedshuller.
Jeg håber jeg fik rundet det meste, ellers må i lige sige til hvis jeg skal fordybe mig mere
Vi skal i hvertfald bruge en masse køb og salg knapper!
Jeg har fundet en der ville gøre det
Tak for jeres hjælp og venlighed.
Tak for jeres hjælp og venlighed.