Det nåede lige at blive et par weekender og lidt til.
Det blev til næsten alle ugens gratis iOS releases fra sidste uge var det vidst.
Der var ikke det helt store at nævne.
Minescape - Ok nodebaseret Minesweeper koncept
Soccer Hit - Nu er jeg ikke til fodbold og halløj generelt. Men syntes det virker ret godt. Platform taget i betragtning.
Gik lidt amok i Steam sale. Syntes også virkelig jeg er bagefter. Og lidt på GOG også.
Fik også rent faktisk arbejdet med noget fornuftigt gamedesign! YAY!!! \o/ Har næsten færdigdefineret de relativt komplekse relationer i themes, metapuzzles, items, quests, bosses, maps, weapons og upgrades designet. Problemet er at mit hoved konstant generer nye ideer når jeg arbejder med noget. Så det bliver lidt en udfordring at holde det begrænset. Og ikke sidetrackke for vildt.
Og yderligere fikset lidt joypad issues. Nu med DPad controls. Man kan ikke lave en platformer uden! Et interlace/subpixel eksperiement. Ikke ingame. Bare et mockup.
Sådan lidt mere rigtig interlace hvor hveranden linie opdaterer på skift. Også med lidt fake RGB subpixels. Som måske er macro pixels. Mega snyd.
Og fik implementeret lydeffekter her i går aftes. Meget 8 bit sound. Vildt fedt at få lidt lyd på.
Weekend+ gaming diæten.
Jeg er mest gået efter prisbillige platformere. Research gaming.
Adventures of Pip - Hmm.. ved jeg sgu ikke rigtigt. Syntes ikke det holder helt.
BattleBlock Theater - Hm hm hmmm.. Ikke helt på det ved første indtryk.
BEEP - Sød lille physics platformer med en lille robot ting.
Bleed - Meget shooty shooty action platformer. Does it sort of well. Men den er ikke helt i skabet.
Dark Souls: Prepare to Die Edition - Mit første skridt ind i Dark Souls universet. Believe it or not! Tænkte jeg ville starte fra starten. Og at min 5 år gamle laptop være med. Desværre ikke heeelt god frame rate. Hvilket kan være lidt kritisk. Nogle lidt stupide design/kontrol shortcomings. Bla. at man ikke kan bevæge sig automatisk op af en 30-40cm forhindring i gulvhøjde hopper kæden af. Ellers er jeg interesseret i DarkSouls konceptet. Det er lige hvornår jeg får tid til det.
Forventer at købe ny laptop når seneste GPU generation rammer laptop segmentet. Ellers kører den faktsik overraskende godt efter 5 år. SSD og RAM upgrade har holdt den fint i live. Monitorhængslet er godt nok gået i stykker i højre siden efter for mange togture til Sverige.
Magter ikke lige at kommentere på det hele.
Door Kickers - Jo! faktisk meget interessant lille taktisk top-down shooter. Har lidt nogle control issues med designet. Men kan meget godt lide det ellers.
Dreaming Sarah - Surrealistisk indie puzzle platformer. Meget sød lille ting. Fik spillet det en god sjat timer. Ikke noget ground breaking.
EDGE - Ret flot stilistisk rulle-kube isometrisk spil. Sådan ok! Skal lige få spillet det lidt mere for at evaluere yderligere.
Electronic Super Joy
The Misadventures of P.B. Winterbottom
Psychonauts
Ghost 1.0
Kalimba - Fik kort prøvet lidt single player. Mangler lige én at spille noget coop med.
Offspring Fling!
The Old Tree
Pink Heaven
Stealth Bastard Deluxe
A Story About My Uncle
Super House of Dead Ninjas
Super Meat Boy
Super Win the Game - CRT emulationen er super nice! I LIKE! Spilmæssigt er det meget over i NES oldschool platformer/adventure. Men desværre ikke helt så skarpt i designet som You have to win the game. Som var fantastisk.
Thomas Was Alone - Også en af de der meget omtale indie platformere der har gjort det godt. Der er nogle fede design ideer der virker! Absolut. Desværre har det tendes til at bliver SÅ DAMN trægt at fragte 3 player kasser rundt på skift mappet så det bliver faktisk lidt kedeligt.
Toki Tori
Toki Tori 2+
Void Invaders - Noget blab generic space shooter. Avoid!
Voldarr the Viking - 100% LORTESPIL!!!! Pisse svært. Men lidt svært at lægge fra sig når man lige er kommet igem. Virkelig hardcore action platformer. Har lidt nogle design/control/jump issues. VIRKELIG dårlig aircontrol. Når man kaster et spyd bevæger karakteren sig fremad. Det er en ommer! Ellers er jeg glad for brute hulemands, bloody platforming. Når nu Slain, som er pisse flot, var en stor skuffelse på gameplay siden.
Det er et mega irriterende spil med klare fejl! Men stadig godt på en eller anden måde!
Absolutte vindere!!
Brothers - A Tale of Two Sons - Det er SUPER NICE!!! Hvis man bliver grebet af universet gennem det audiovisuelle indtryk holder det helevejen. Virkeligt godt designet. Super nemt og lækkert flow der ikke hindrer en flydende spiloplevelse. Ser frem til at spille det coop på samme controller med lillemanden.
VVVVVV - Super fed old school platformer. Open world platform exploration. Det er damn good! Minder om You have to win the game i sin struktur.
Savner CRT emulation. Har nok skreget en del så naboerne har underet sig. På den gode måde.
Dex - Ikke perfekt. Men sidste weekend forsvandt fuldstændigt ud i cyberpunkspace (nyt ord!) da jeg først kom igang. Action, platforming adventure. Hacking gameplayet er lidt noget hø. Halvdårlig topdown shooter. Og AI'en skriver vi ikke om. Men helhedsindtrykket var jeg absolut underholdt af Dex. Rigtigt godt flow. Hvis man har en svaghed for et oldschool cyberpunk univers er det nice!
The Fall - Post apokalyptisk mørk scifi. Adventure, action platforming. Kan faktisk meget godt lide den formerl. Selvom det er en del at bide over i designet. Det lider lidt af de klassiske adventure game problemer. Med at man går i rutinen at prøve alt med alt kombinationer systematisk. Også dem der ikke giver mening. Hvis man sidder lidt fast. Der har jeg ikke tid til. Men gennemført blev det. Overall godt underholdt. Fedt univers!
Deadbolt
Rigtigt godt! Vildt svært! Minder lidt om Hotline Miami gameplayet med sideview.
Købt men ikke spillet nok endnu.
Tænker LEGO spil bliver mega nice med lillemanden til en regnvejrsdag. Vi skal også klart spille Brothers og Never Alone.
LEGO Jurassic World
LEGO The Lord of the Rings
LEGO Pirates of the Caribbean
Life is Strange - Fik prøvet noget af demoen! Var faktisk meget nice i den mere narrative/karakter drevet ende af spektret.
Max: The Curse of Brotherhood. Ja det må jeg lige få spillet! Har bare haft travlt.
Never Alone
Never Alone - Fox Adventures
Nå jeg vil vente lidt på INSIDE lander på Steam her på Torsdag.
\o/