Build A World - BETA progress

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by vonknut » 14 Dec 2014, 23:22

Har været noget i dialog med projektet af forskellige årsager og kan sige at det ikke virker "ugennemtænkt" :)

Men ja, det har helt sikker Steam potentiale og kunne også sagtens køre en succesfull kickstarter eller early access.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4158
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by jonaz.dk » 15 Dec 2014, 01:21

Altså en rebootet Build a World Kickstarter kampange mener du?

Det var ikke frygeligt meget traction hos Kickstartermiljøet i første omgang. Tror generelt at KS er blevet mere af en udfordring i mellemtiden. Selvom projektet også har rykket sig.

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Code » 17 Dec 2014, 09:21

sodandk wrote:Experimental GIS Import of Holbæk 1x1 km

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=1

Image
Det der er helt vildt fedt. Nu ved vi jo at man har fået Danmark ind i Minecraft, men her oppefra ser det her jo lidt mere realistisk ud (med farver etc) :)

og kunne det ikke være herligt at have hele Danmark online I et spil som er danskproduceret ? ;)
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by vonknut » 17 Dec 2014, 11:36

Er det importeret udfra google earth/maps?
Og hvordan har i så fået "højder" på stuff?

-crazy shit....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by vonknut » 02 Apr 2015, 18:03

Tillykke!

Godt at der er nogle ordentlige projekter der har fået støtte fra den pulje, trods den lidt varierende bedømmelses-evne i bedømmelsesudvalget.
-vi har også lige fået en slat til et projekt (ideudvikling dog).
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Code » 06 May 2015, 20:59

sodandk wrote:4 hours edited to 4 mins. by gameworkshop, showing BAW EDU tested by a class (13 year old students)

Rigtig rigtig sejt at se det blive brugt til problemløsning :D
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Pegepinden » 08 May 2015, 03:42

Hvis vi bare havde haft noget halvt så spændende på skemaet i folkeskolen, havde jeg måske ikke pjækket hele tiden haha :D
I code stuff, it is true!

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Zee » 18 May 2015, 09:02

Det ser godt ud sodandk :)
Da jeg så alle togskinnerne bygget på vandet, kom jeg til at tænke på om I har overvejet at indføre en økonomi i spillet?
Jeg kom til at tænke på det, da det jo er noget dyrere at lave togskinner i vand end på land, og det kunne måske i nogle scenarier være sjovt at se hvad ens konstruktioner ville koste "i virkeligheden". Her taler vi selvfølgelig om ekstremt usikre guesstimates, men man kunne jo f.eks. sige:
Togskinne = x (kroner pr. kvm).
Hævede togskinner = x * 1,5
Togskinner på vand = x * 2
Togskinner i tunnel = x * 3
Det er selvfølgelig en kæmpe opgave at prissætte alt hvad man kan lave i spillet, især når enkelte blokke kan blive til ting, man ikke på forhånd kender værdien på. Men især ift. EDU-delen, synes jeg det kunne være interessant.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by vonknut » 25 Aug 2015, 13:34

First we take Helsingør, then we take the World!
-glæder mig til et kontrafaktisk katastrofe scenario med at forsyne byen med el, efter at en stiv svensk færge kaptajn, er kommet til at sejle elkablet fra barsebæk i stykker i 80'erne :)
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Instawin » 25 Aug 2015, 15:42

Det lyder dæleme virkelig ambitiøst ... en real world simulator ... må da være et "must have" for de fleste regeringer ... ha ha.
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Jesper Kondrup » 26 Aug 2015, 07:17

Spændende.

Kunne være interessant at lave skybrudsscenarier også.

Kunne også være interessant at lave et visuelt scenarie hvor man viser eleverne hvor mange huse vores overskuds el kan oplyse hvis der ikke var "cap" på vores el til tyskland.
så kunne man se i real time hvor mange huse der fik slukket lyset, når man drejede på knappen.
Link http://www.energy-supply.dk/article/vie ... graensebom

giomak
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 01 Sep 2015, 15:11

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by giomak » 01 Sep 2015, 15:22

Incredible works, I'm impressed :roll:



Take time and play happy wheels demo for free, it's really fun )
Last edited by giomak on 24 Dec 2018, 06:36, edited 4 times in total.

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Niels Jørgensen » 14 Sep 2015, 18:25

Holy f-word.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4158
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by jonaz.dk » 14 Sep 2015, 19:40

jo jo da. :)

Hvor meget post import arbejde sidder i med?

Jeg gætter lidt på at der må være noget at arbejde med. Lysmaster, træer. Og hvad med hække og den slags?
Det er vel ikke alt der er lige præcist ned i de små og irregulære detaljer i importdatens height field.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Jesper Kondrup » 15 Sep 2015, 07:44

:like:

Hvordan er specs egentlig for et view som det der ifht. framerate, drawcalls og tris.
Går ud fra at du kan batche en hel del sammen, når textures stort set kun er farver?

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Jesper Kondrup » 17 Sep 2015, 07:44

Imponerende top down view!

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Jesper Kondrup » 22 Sep 2015, 16:37

Slap af man' hvad siger tiden på den der?

User avatar
mc.besy
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 14 Oct 2015, 15:11
Location: Greece
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by mc.besy » 14 Oct 2015, 15:20

Nice job guys :) keep working..
Try hard!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4158
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by jonaz.dk » 09 Dec 2016, 18:35

Fedt! Håber det gik godt. :)
Har hørt at de der Mircosoft godt kan lide spil med kasser man bygger med. ;)

Er EDU blevet jeres forretningsmæssige hovedfokusområde?

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4158
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by jonaz.dk » 09 Dec 2016, 18:42

Jeps giver god mening så vidt jeg kan analysere fra sidelinien.

Nogle planer om Steam release af spildelen?

Post Reply