Lydfirma søger spiludviklere til fokusgruppe

Audiosign-Kian
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 16 Nov 2017, 11:47

Lydfirma søger spiludviklere til fokusgruppe

Unread post by Audiosign-Kian » 17 Nov 2017, 12:16

Hej Udviklere

Jeg hedder Kian og er medstifter af et lyddesign og musik firma som indtil nu
har lavet musik, soundscapes og voice overs til TV, biograf og web reklamer.
(Showcase på www.audiosign.dk ... som for the record snart får en tiltrængt overhaling)

Mig og mine kollegaer har længe gået med et ønske om at arbejde med spil, og at vi har savnet opgaver hvor storytelling, underholdning og spændende oplevelser er i fokus.
Vi har begge relevant baggrund indenfor branchen, og derfor har vi nu besluttet os for at forfølge det og omlægge vores forretningsmodel til også at levere musik og sound fx til spilproduktioner.

Det skal siges med det samme at vi er helt med på at der er tonsvis af muligheder
for udviklere når det kommer til lyd-content. Det er et marked der er svært at konkurrere med da der findes alle afskygninger af pris og kvalitet fordelt over et utal af forskellige sites der alle tager deres bid af salget.
Vi har derfor besluttet at vi ikke vil forsøge at kæmpe imod den udvikling, men istedet omfavne det og tage det skridtet videre og kombinere et billigt marked med customization, networking og underholdning.

Konceptet
Vi vil lancere et internationalt projekt hvor vi på månedsbasis lægger en tema eller genre betonet lydpakke op i et tilgængeligt lydbibliotek, som vi skaber via field recordings af reallyd, audio engineering og syntetiske effekter designet i vores studio.
Med release af hver pakke uploades en kort video med behind the scenes materiale hvor vi fortæller om processen, vores tanker og hvilke teknikker vi har brugt for at nå resultatet.
Med videoen håber vi at skabe en underholdningsfaktor der skaber yderligere værdi og interesse for vores projekt, ikke kun fra udviklere som jer, men også fra privatpersoner og lyd-interesserede.

Efter hver release får vores brugere lov til at komme med bud på hvad de savner i biblioteket, hvorefter vi den følgende måned vil dedikere vores arbejde til at lave en pakke der imødekommer det mest gennemgående (eller unikke) ønske.
På den måde er vores brugere herre over hvad der bliver arbejdet på, og vi er sikre på at vi bruger vores arbejdstimer på noget der gør gavn.

Vi ønsker at projektet skal være 100% crowdsourcet (Patreon, 10’er.dk, etc) og at et medlemskab skal give ubegrænset adgang til alt tidligere og fremtidigt materiale der kommer til at optræde i biblioteket.
Selvom vi hovedsageligt henvender os til jer som spiludviklere håber vi også på at tiltrække filmproducenter og at vi via vores video kan skabe en underholdningsfaktor der også tiltaler privatpersoner.


Fokusgruppe og interviews
Vi har selvfølgelig en masse antagelser om vores projekt, og for at være sikker på at de er korrekte vil vi gerne høre jeres mening og input.
Derfor invitere vi til en række fokusgrupper i midt December / tidlig Januar, hvor formålet er at i får direkte indflydelse på hvad form og drejning vores idé skal tage.

Da vi er bosat i Aarhus bliver det enten her eller i Grenaa det kommer til at foregå,
men hvis du ikke har mulighed for at deltage men stadig gerne vil hjælpe med at gøre os klogere, så vil vi hjertens gerne have en afslappet snak via Skype eller Discord.

Til fokusgruppen serverer vi en gang mad og drikke til dem der har lyst, og vil derefter bringe et par emner på bordet som vi gerne vil høre jer diskutere og levere synspunkter til.
Foruden det vil vi forsøge at sammensætte grupperne så mødet også vil have networking værdi for jer der skulle have interesse i det.

Den endelige dato finder vi frem til når vi ser hvor mange tilmeldte vi får.


Kriterier
Det eneste krav fra os er at du er aktiv beslutningstager på valg af lyd og musik til det spil du er ved at udvikle (f.eks. lyd designer, art-director eller lignende) og at du passer ind i en af de følgende kategorier

Fokusgruppe 1: Bootstrappers
Du planlægger eller er i gang med at udvikle dit eget spil, enten alene eller i team.
Du arbejder på projektet ved siden af dine daglige aktivitet (Studie, Job, etc).
Måske er du del af et start-up med CVR nummer, men alt finansiering er af egen lomme.

Fokusgruppe 2: Finansieret Start-up
Du planlægger eller er i gang med at udvikle dit eget spil, enten alene eller i team.
Du har modtaget legat eller finansiering fra en investor med forventning om at du arbejder fuldtid på dit spil som led af et start-up.

Fokusgruppe 3: Etableret virksomhed
Du er medejer eller ansat i et etableret firma, og udvikler på spillet som led i dit arbejde.
Finansiering kommer gennem fast løn der bliver betalt af firmaets andre aktiviteter (tidligere udgivelser, andre services etc).


Hvis nogen af jer er interesseret så må i hjertens gerne skrive til mig på kian@audiosign.dk, hvor i kort beskriver jeres situation, erfaring og hvilken kategori i høre til.


Vi håber i tager godt imod os da vi virkelig håber at få lov til at skabe spændende oplevelser med jer i fremtiden.

Venlig hilsen

Kian og resten af Audiosign teamet.

Audiosign-Kian
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 16 Nov 2017, 11:47

Re: Lydfirma søger spiludviklere til fokusgruppe

Unread post by Audiosign-Kian » 17 Nov 2017, 13:53

Jeg glemte at nævne at vi selvfølgelig giver gratis medlemskaber til de der hjælper os i opstarts-fasen,
og at vi i test-perioden (regn med januar) er på udkig efter opgaver vi kan arbejde med.
Der er derfor uforpligtende mulighed for at få et hold lyd-nørder til at levere gratis content til dit projekt :)

Audiosign-Kian
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 16 Nov 2017, 11:47

Re: Lydfirma søger spiludviklere til fokusgruppe

Unread post by Audiosign-Kian » 07 Dec 2017, 09:19

Første omgang af fokusgrupper er hermed lukket.
Vi er dog stadig åbne for interviews hvis der er nogle udviklere der er
interesseret i at have noget at sige / høre mere.

Tak for interessen :)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Lydfirma søger spiludviklere til fokusgruppe

Unread post by vonknut » 08 Dec 2017, 23:00

Jeg tror at behovet for lyd implementering er større end for lyd effekter, soundscapes og musik.

Man kan købe samples og stok music - som lidt virker som det i konkurrerer på.
Men den unikke implementering og tilpasning inde i unity, er i mine øjne det der gør forskellen.

Selvfølgeligt starter et effektivt/unikt lydbillede, med samples.
Tilpasset lige netop ens spil.
Men igen, det får man ikke ved jeres model.

Så synes personligt ikke, at jeres retning er lige i skabet.
Men ja, det kan i sikkert få kvalificeret bedre i fokus gruppen.

Audiosign-Kian
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 16 Nov 2017, 11:47

Re: Lydfirma søger spiludviklere til fokusgruppe

Unread post by Audiosign-Kian » 11 Dec 2017, 10:43

Hey vonknut
Tak for tippet om implementering, det kunne bestemt være værd at få bekræftet
om det er et generelt behov vi kan arbejde med. Det tager vi med til grupperne.

Det skal siges at mit opslag allerede er forældet, da vi har gjort os en del observationer
siden sidst som har ændret vores retning.
Det er både noget a la det du siger med at man ikke kan få
dedikeret tilpasning igennem lydpakker men også at vi har opdaget at vi kan benytte vores
videotiltag langt bedre.

Istedet for at handle om en månedlig lydpakke så vil vi lave video materiale
der afbilleder vores samarbejde med de udviklere vi arbejder sammen med.
Formålet er at skabe eksponering for både os og de firmaer der hyre os,
samt at brande spilprojektet som alvorligt nok til at de hyre et specialiseret
audio og musik crew til at designe deres lydside.

Vi ved at det er alfa omega at brugerne høre om ens spil, og tænker at det kunne være ret attraktivt
at kombinere marketing med lyddesign nu da discount lyd fylder så meget som det gør.

Der kommer stadig en produktion af lydpakker ind over med tiden, men i første omgang
er vi blevet hyret til at lave lyddesign til et funded spilprojekt.
De er helt klar på ideen så vi glæder os til at se om vi kan lykkedes med at lave noget spændende materiale sammen.

Post Reply