Dansk spil-virksomhed klar til at indtage USA

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3995
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Dansk spil-virksomhed klar til at indtage USA

Unread post by jonaz.dk » 17 Mar 2009, 22:29

Den danske virksomhed Guppyworks, som laver pige-computerspil til de såkaldte "tweens" - børn mellem 8 og 14 år - er med i regeringens Gazelle Growth-program og gør i øjeblikket de forberedende øvelser til at indtage det amerikanske marked.
http://borsen.dk/it/nyhed/153541/newsfeeds_rss/

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Dansk spil-virksomhed klar til at indtage USA

Unread post by Zacker » 18 Mar 2009, 16:19

Jeg troede Guppyworks var i betalingsstandsning?

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Dansk spil-virksomhed klar til at indtage USA

Unread post by Chrono » 19 Mar 2009, 08:26

Men... er der nogle som spiller Gubbylife? Jeg loggede lige på, og kunne ikke se én eneste derinde.

Det kan selvfølgelig også skyldes at jeg ikke kender spillet, så måske gik jeg rundt det forkerte sted.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Dansk spil-virksomhed klar til at indtage USA

Unread post by freedomwriter » 23 Mar 2009, 14:47

Der er rigtig mange der i et stykke tid har undret sig over Guppylife's placering her - jeg har osse kun hørt at de var på vej til at lukke, men mon ikke denne placering har en hel del at gøre med at Vækstfonden har en god sjat penge i klemme, og det er jo statslige midler....? Såeh....der er nok næppe helt objektive kriterier der ligger til grund for placeringen på statens liste over gazelle growth virksomheder - *host* - men lad os diplomatisk kalde det et sidste desperat forsøg at få nye investorer op i gyngerne, før karusellerne lukker...
Last edited by freedomwriter on 23 Mar 2009, 20:32, edited 1 time in total.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Dansk spil-virksomhed klar til at indtage USA

Unread post by vonknut » 23 Mar 2009, 16:30

Uden at have prøvet indholdet, så ser det på overfladen ud til at være et lækkert og poleret produkt.
-og et 3D social/spil/interaktions/pet univers til børn og tweens er jo slet ingen dum ide!
-vi behøver jo bare se på succeser som power-babe og GoSuperModel.

Men det har måske været en lidt ambitiøs satsning ift. deres størrelse, Guppyworks virkede jo mest som en "content producer" og multiplayer spil er jo sindsygt tunge at udvikle og drifte, både ift. teknik, infrastruktur og support.
-var det ikke noget med at Seed kun brugte 10% af deres budget på indholdsproduktion (assets + story/level/quest design), resten gik til engine, netværk og så game-programming self.

Men hvis nogen havde lidt flere muskler, og kunne bruge dem på Guppy-life, kunne det måske sagtens blive noget stort.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Dansk spil-virksomhed klar til at indtage USA

Unread post by freedomwriter » 23 Mar 2009, 16:54

I vaffern optik er Powerbabe, der gik konkurs for 3½ år siden, og trods store konsol-ambitioner aldrig svingede sig op til mere end lidt mobilspil, der muligvis stadig er en marginal forretning i...en succes?
Og GoSupermodel har jo været nede mere end en enkelt gang (ihvertfald teknisk mht hjemmesiden), og fører et meget stille liv, for nu at sige det diplomatisk....? Jeg tvivler på at Vækstfonden (yep, those guys again...) render og laver krigsdans på direktionsgangen over det netop afsluttede regnskab for 2008.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Dansk spil-virksomhed klar til at indtage USA

Unread post by vonknut » 24 Mar 2009, 10:32

My bad, forvekslede powerbabe med noget andet.

Mener dog stadigt at GoSuperModel på overfladen virker som en ok. lille forretning.
-det har da eksisteret i en del år og har en slat brugere der betaler
-og er ud over de danske grænser
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply