En god måde at starte med at udvikle spil på? (medialogi)

Tarious
Level 0 - Null
Posts: 7
Joined: 13 May 2009, 16:37

Re: En god måde at starte med at udvikle spil på? (medialogi)

Unread post by Tarious » 17 Jun 2009, 16:47

Ja, Tabu. Det er rigtigt, men det kræver, at man kan RIGTIG meget i forvejen. Min storebror går der, og man skal virkelig have talent for at komme ind. Folk kommer langvejs fra for at gå der, så derfor er det også utrolig svært at komme ind

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: En god måde at starte med at udvikle spil på? (medialogi)

Unread post by Tabu » 19 Jun 2009, 10:18

Tarious wrote:Ja, Tabu. Det er rigtigt, men det kræver, at man kan RIGTIG meget i forvejen. Min storebror går der, og man skal virkelig have talent for at komme ind. Folk kommer langvejs fra for at gå der, så derfor er det også utrolig svært at komme ind
Ja... det er svært at komme ind de gode steder, så vidt jeg er orienteret er der ca. 1200 der søger ind på danmarks designskole, og ca. 100 kommer ind. Hvoraf måske 10 er til digitalt design.. det er skide svært! Men derfor er det stadigt en mulighed! Jeg ved ikkehvor mange der søger ind på Viborg.. men har en fornemmelse af at det er lige så svært!

loaded82
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 31 Jul 2009, 11:53

Re: En god måde at starte med at udvikle spil på? (medialogi)

Unread post by loaded82 » 31 Jul 2009, 11:57

Hej Allesammen

Jamen hvis man er mest er interesseret i 3D grafik + motion graphics, tænker i retning af film verden. Er det så en god uddannelse?
Jeg er mest interesseret i programmer som photoshop, After effect, og 3d max. og faktisk slet ikke programmering!

Håber nogen kan svare på dette spm

tak

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: En god måde at starte med at udvikle spil på? (medialogi)

Unread post by Wikzo » 16 Aug 2009, 21:13

Jeg puster lige lidt liv i tråden igen. Jeg har nemlig læst lidt om Kandidaten Media Technology and Games på ITU og kunne godt tænke mig at høre, om I tror, at Bacheloren i Medialogi på Aalborg Universitet og dernæst Media Technology and Games med Design og Analyse vil være en god sammensætning for én, som gerne vil arbejde inden for enten game design, level design eller game director?

User avatar
eMilk
Level 22 - Imp
Posts: 220
Joined: 16 Aug 2009, 22:21
Location: Aalborg
Contact:

Re: En god måde at starte med at udvikle spil på? (medialogi)

Unread post by eMilk » 16 Aug 2009, 22:40

Jeg tænkte at jeg også ville komme med min opfattelse af Medialogi som et springbræt til spiludvikling.
Læser det på 3. år, på Aalborg Universitet, Aalborg.
Christen wrote:Jeg synes det sværeste ved Medialogi uddannelsen var at få harmoni i de store grupper (min. 6 mennesker), og faktisk få lavet og lært noget (udover at arbejde i grupper).
Det er godt nok nogle store grupper i har i Ballerup. I Aalborg bliver vi generelt opfordret til at holde det omkring 5 mennesker, så vidt det er muligt.
Men ja, efter et semester med 7-mands gruppe giver jeg dig ret i at det er hårdt arbejde; men derved ikke sagt at det er en dårlig ting. Det at kunne arbejde tæt sammen i en gruppe af mange forskellige færdigheder og typer er også en del af den 'rigtige' verden som vi gerne skulle havne i efter afsluttet uddannelse (om alt går godt). Så i mine øjne er gruppe-arbejdet klart et plus. :)

Hvis man vil være hardcore spil-programmør er Medialogi nok ikke den optimale løsning, der vil jeg personligt nok anbefale folk at tage en datalogisk uddannelse. Men hvis man godt kunne tænke sig at vide meget om programmering, og få introduktion til mange forskellige sprog er Medialogi meget godt, da man her lærer om en del forskellige sprog i uddannelsens nuværende form. Der har været projekter på universitet hvor dét sprog vi fik undervisning i, ikke passede til det projekt vi havde forelsket os i, så derfor skiftede vi bare over og lærte et andet sprog sideløbende med den eksisterende undervisning. Så hvis man har mod på at bevæge sig ud på lidt dybere vand kan det også sagtens lade sig gøre. ;)

@ Wikzo:
Valg af kandidat-uddannelse sker ofte først i 3. år, men derved ikke sagt at det er en dum idé at være på forkant.
Til at starte med var jeg sikker på at jeg ville tage en kandidat i 'Interaktive Digitale Medier', men nu er jeg ikke længere så sikker. Hvis jeg ikke bliver helt sikker i løbet af de næste par semestre vil jeg tage et sabbat-år, hvor jeg samtidig vil teste om jeg kan komme ind i branchen med de færdigheder jeg har tilegnet mig i de første 3 år på medialogi, og for at få et billede af hvor mine egentlige styrker (og svagheder) ligger.
Derefter tror jeg også at jeg vil være bedre rustet til at træffe det rigtige valg mht. hvilken kandidat der er den rigtige for mig.

Post Reply