Spil i produktion?

User avatar
Spil-Design
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 02 Jul 2009, 15:36

Spil i produktion?

Unread post by Spil-Design » 05 Jul 2009, 15:05

Hej.

Jeg har rigtig længe siddet for mig selv og "designet" et spil. Et spil jeg meget gerne vil have sat i produktion.
Jeg har bare dette lille problem.. Da jeg ikke selv kan finde ud af og designe spil på computeren, og alle de tekniske ting, gik jeg hurtig over til og prøve og finde nogen spil programmører som måske ville gå i gang med at lave det.
Men uden held.. Så jeg ville høre alle jer herinde, om i kendte nogen rigtig spil designere osv. der vil gå igang med dette.

- Pc spil, heste spil!
.. Bare så i lige ved det :).

-Tak.

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Spil i produktion?

Unread post by JeppeKM » 05 Jul 2009, 18:47

Hvis du er heldig, kan du finde nogle studerende der vil diskutere det nærmere - og hvis du er rigtig heldig, gad at lave en simpel prototype sammen med dig..
Prøv evt at kontaktekte et af uddannelses stederne for spildesignere: ITU, AAU (andre?) og hør om de kan sætte dig i kontakt med nogen.
Eller er der nogen der springer ud af busken herinde?

Held og lykke med det,
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

User avatar
Spil-Design
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 02 Jul 2009, 15:36

Clawless - og andre.

Unread post by Spil-Design » 06 Jul 2009, 11:38

Mit spil er så detaljeret i gameplay, og skal være meget detaljeret i "udseende", så jeg er lidt itvivl om, om der er nogen der overhovedet kunne lave det?.. Jeg har ingen idé om hvor dygtige folk herinde eller andre steder er for faget, men hvis det kunne lade sig gøre og få det lavet på den ene eller anden måde, ville det være helt fantastisk!!
Men jeg har ligesom også lagt mærke til, at der ikke er specielt mange piger herinde.. Hvis der overhovedet er nogen?
Og jeg tror helt ærlig ikke at der er nogen drenge herinde, der har lyst til at gå igang med et stort hestespil protjekt..


- Gameplay, som jeg personlig HADER ved heste spil, er at du enten skal bruge; Mus, piletaster, andet..
For at få hesten til at.. Bare gå?
Eksempel her:

http://www.youtube.com/watch?v=CTgBh7dFLRg

- Nu er dette spil her kun til PS2, hvor du jo bruger, kryds, firkant, trekant og cirkel.
Det kunne ligeså godt være på en computer, hvor du måske i stedet bare skulle bruge piletasterne, eller måske nogen bogstaver?
.. Ikke særlig fedt for en heste elsker som mig, og sidde og trykke på nogen taster, og så alligevel ikke kan se hvordan hesten går?

- Mit spil derimod.. (Det er kun gennem tænkt til PC).
Der skulle du "selv" få hesten til at gøre de ting som programmet indeholder!
Først og fremmest skulle hesten have tre fremgangs måder i skridt, trav og galop.
Langsom skridt, normal skridt og til sidst hurtig skridt!
Bare et lille eksempel!
Så hvis din heste så skulle gå trykker du to gange, på pil op, så hesten går i normal tempo! Og for at få den til at stoppe igen, tryk to gange ned! Meget simpelt!
Men en hest skal jo ikke bare gå rundt i ring, den skal fx. Piaffe! Som betyder at hesten traver på stedet;
Trav; Løft af venstre forhov og højre baghov, højre forhov og venstre baghov står på jorden, så løftes højre forhov og venstre baghov.. Osv! Det står den så på STEDET og gør.

Så i dette spil Lucinda Green.. Bla bla.
Skulle man måske gøre sådan: Kryds, Trekant, Trekant, firkant, rund, rund.. Igen og igen og igen..

Men i mit spil;
Meget mere spændene og udfordrende!
Lav et tryk på pil-op, og derefter én, eller to gange pil ned!
Så ville hesten aftomatik gøre hvad den blev bedt om..
HVIS den var trænet til det!
.....................................

Det tog fandeme sin tid, håber der er nogen der forstår det jeg har skrevet, og håber i VIL læse det..
For min skyld.. Kom gerne med kommentarer til dette, eller spørgsmål.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4000
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Spil i produktion?

Unread post by jonaz.dk » 07 Jul 2009, 11:27

Der er for så vidt intet i vejen for at lave hestespil til piger. Absolut en veldefineret målgruppe og kundegrundlag.
Det er nok din mangel på erfaring, unge alder og mangel på viden om hvordan udvikling/branchen virker. Som nok er din største hindring.
Jeg tror desværre ikke at det er super realtistisk at du begiver dig ud i et så stort projekt på nuværende tidspunkt. Måske om x antal år med afsluttet relevant uddannelse, nogle års erhvervserfaring og kontaktnetværk.

Men jeg kan oplyse at der bliver udviklet et online multiplayer hestespil til piger på dansk grund af Apex Virtual Entertainment som hedder 'Riders and Ranches'.

Der står ikke så meget om det.. men der er et kort glimt under Products.
http://www.apex.dk

og du kunne da lige prøve hive fat i dem.. kunne være Anne fra Apex var flink og tog en ung energisk praktikant/tester/fokusgruppetest ind for en tid. hvem ved?

BarrySlisk
Level 3 - Infant
Posts: 35
Joined: 13 May 2009, 19:13

Re: Spil i produktion?

Unread post by BarrySlisk » 07 Jul 2009, 16:34

jonaz.dk wrote:Der er for så vidt intet i vejen for at lave hestespil til piger. Absolut en veldefineret målgruppe og kundegrundlag.
Min uvidenskabelige og taget ud af bagdelen mening er: Enig.
Jeg har en kæreste som går ret meget op i hunde og hundeavl, udstillinger osv. Vi har snakket om at lave et hundespil en dag. Men uden denne kæreste som gennem årene har smittet mig med lidt viden og begreber, så ville et hundespil nok ligge mig ret fjernt. Så min ærlige mening er at det nok er svært at finde nogle gutter, som vil lave den slags uden at der er penge i det - upfront. Der er jo masser af andre ideer, som involverer rumskibe og den slags :) Men man ved aldrig...
jonaz.dk wrote: Det er nok din mangel på erfaring, unge alder og mangel på viden om hvordan udvikling/branchen virker. Som nok er din største hindring.
Hvor ser du alderen?

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4000
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Spil i produktion?

Unread post by jonaz.dk » 07 Jul 2009, 16:41

@Slisk
I et andet indlæg leder hun efter en efterskole. så et skud fra hoften estimerer jeg alderen til omkring de 15-16 år. men selvfølgelig. could be wrong. ;)
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... kole#p2942

(og generelt ville det da være fantastisk med flere piger/kvinder i spilbranchen)
så alt muligt held og lykke her fra.

BarrySlisk
Level 3 - Infant
Posts: 35
Joined: 13 May 2009, 19:13

Re: Spil i produktion?

Unread post by BarrySlisk » 07 Jul 2009, 18:17

Ah ok :)

User avatar
Spil-Design
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 02 Jul 2009, 15:36

Re: Spil i produktion? - Jonaz.

Unread post by Spil-Design » 09 Jul 2009, 20:04

Tak for dit svar! :).

Har du nogen idé om hvornår spillet kommer ud? Jeg syntes nemlig ikke jeg kan finde det på hjemmesiden.. :).

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4000
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Spil i produktion?

Unread post by jonaz.dk » 09 Jul 2009, 20:53

nej det er ikke godt at vide.
men de er meget tidligt i udviklingen så der kan gå ret så lang tid.

User avatar
Spil-Design
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 02 Jul 2009, 15:36

Re: Spil i produktion?

Unread post by Spil-Design » 09 Jul 2009, 21:00

Okay, tak :).

boab
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 112
Joined: 13 Mar 2008, 13:36

Re: Spil i produktion?

Unread post by boab » 10 Jul 2009, 10:09

jeg har hørt rygter om noget demo/video til juletid

User avatar
Spil-Design
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 02 Jul 2009, 15:36

Boab?

Unread post by Spil-Design » 10 Jul 2009, 21:45

En demo til hvad? :).

boab
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 112
Joined: 13 Mar 2008, 13:36

Re: Spil i produktion?

Unread post by boab » 13 Jul 2009, 14:23

til Riders and Ranches. Men hvem ved :)

User avatar
Spil-Design
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 02 Jul 2009, 15:36

Re: Spil i produktion?

Unread post by Spil-Design » 16 Jul 2009, 02:01

Uh, det kunne da være fedt d;.

User avatar
Spil-Design
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 02 Jul 2009, 15:36

Boab?

Unread post by Spil-Design » 28 Jul 2009, 08:50

Har du nogen kilde? :).

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Spil i produktion?

Unread post by JeppeKM » 28 Jul 2009, 12:21

Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

User avatar
Spil-Design
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 02 Jul 2009, 15:36

Clawless

Unread post by Spil-Design » 29 Jul 2009, 18:26

Det er jo ikke en kilde til om der udkommer en demo :).

Post Reply