Blitz3D Texture problemer - "Texture does not exist"

w33n
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 28 Jun 2009, 03:07

Blitz3D Texture problemer - "Texture does not exist"

Unread post by w33n » 29 Jun 2009, 22:01

Hej, jeg er ny på dette forum, osv. osv.

Jeg er for nylig begyndt at programmer i Blitz3D, da jeg har fået fortalt at det er meget simpelt.
Det er det da også, men nå jeg nogen gange bruger en texture som der ikke er kvadratisk, f.eks 250*250, viser den "Texture does not exist".
Hvis jeg bruger et billede med et alpha-layer, viser den det samme.

Jeg har kigget min kode igennem, og kan ikke finde nogen problemer.
Til de nysgerrige er den her:

Code: Select all

Graphics 640, 480, 32, 2
Graphics3D 640, 480, 32, 2
SetBuffer BackBuffer()

moveCam = CreateCamera()
light1 = CreateLight(1)
cubetex = CreateTexture(250,250)
img_banana = LoadImage("banana_dance.gif")
alpha = LoadTexture ("alpha_test.png", 2)

 CameraViewport moveCam,0,0,GraphicsWidth(),GraphicsHeight()

cubeSprite = CreateCube()
cubeSpin = CreateCube()

;moves in view
MoveEntity cubeSpin, 0, 0, 5

While Not KeyHit(1)

TurnEntity cubeSpin, 5, 2, 1

EntityTexture cubeSpin, alpha

RenderWorld
UpdateWorld
Flip


Wend
End
Jeg har så prøvet at vælge et andet billede end min alpha test, og der virkede det fint.

Håber virkelig i kan hjælpe mig.


~w33n~
Attachments
ITS EVIL I TELL YOU.rar
En .RAR fil med billeder og kode.
(34.1 KiB) Downloaded 524 times

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4159
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Blitz3D Texture problemer - "Texture does not exist"

Unread post by jonaz.dk » 30 Jun 2009, 09:26

lyder meget simpelt som at du bare skal lære at overholde kvadratiserede textures. 256*256, 512*512 osv.
nu kender jeg ikke Blitz. men animerede Giffer i skæve opløsninger ville jeg ikke satse mine penge på virker.

cluq
Level 2 - Grain of sand
Posts: 24
Joined: 11 Mar 2008, 15:50

Re: Blitz3D Texture problemer - "Texture does not exist"

Unread post by cluq » 03 Jul 2009, 10:58

Nu kender jeg heller ikke Blitz3D, og jeg ved heller ikke om det er DirectX eller OpenGL der ligger bagved.

MEN, jeg ved at hvis du absolut gerne vil have "non-power-of-two" textures (som Jonaz fornuftigt fraråder), så skal man, i DirectX i hvertfald, angive en speciel parameter til texture constructor'en. I DirectX hedder den D3DX_DEFAULT_NONPOW2.

Men som sagt, så ved jeg ikke om det er noget man kan angive i Blitz3D på nogen måde.

/Pelle.

fredborg
Level 6 - Apprentice
Posts: 68
Joined: 16 Dec 2008, 14:37

Re: Blitz3D Texture problemer - "Texture does not exist"

Unread post by fredborg » 14 Jul 2009, 16:09

Hej,

Så vidt jeg husker understøtter Blitz3D ikke gif billeder. Prøv med png eller tga i stedet for.

Post Reply