Your future game developing company

parabol
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 21 Apr 2008, 12:42

Your future game developing company

Unread post by parabol » 03 Sep 2009, 15:51

How do you start your own game developer company? What are the necessary competences to survive and succeed commercially? And how do you balance between the artistic and business aspects?

Meet Caspar Strandbygaard, former co-owner and co-initiator of the Danish game development company ZeitGuyz, now defunct, but in 2007 awarded as Most Promising Danish Game Project.

Caspar will share his experience and conclusions with you, introduce you to the need for a business plan and teach you how to see your project from the point of the investors.

During the arrangement you can ask questions, and PROSA will also serve you a sandwich.

LINK: http://www.zeitguyz.com

Tilmelding på: http://www.prosa.dk/kalender/kursus/?tx ... ss_id]=930

User avatar
Jaycee
Level 13 - Portal opener
Posts: 131
Joined: 10 Mar 2008, 12:18

Re: Your future game developing company

Unread post by Jaycee » 04 Sep 2009, 09:33

Er dette arrangement kun for Prosa fagforeningsmedlemmer eller? Og hvad koster det at deltage?

Synes ikke rigtigt der er noget info at hente på deres webside, eller også havde jeg for travlt da jeg kiggede. 8-)

parabol
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 21 Apr 2008, 12:42

Re: Your future game developing company

Unread post by parabol » 07 Sep 2009, 10:34

Arrangementet er for alle - for ikke PROSA medlemmer koster det dog 50 Kr.

Hvis du er studerende på en it-uddannelse kan du melde dig gratis ind i PROSA på stud.prosa.dk.

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Your future game developing company

Unread post by Tabu » 09 Sep 2009, 08:20

Jeg ved ikke om det er mig der er dum, men jeg kan altså ikke finde nogen steder at tilmelde mig? Jeg kan finde "Kurset" men trykker jeg på det bliver jeg bare sendt videre til en anden prosa forside.

Edit: har fundet det, den nye forside havde en kalender som man kunne trykke på, der kunne man finde "kurset" igen og så tilmelde sig?

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Your future game developing company

Unread post by freedomwriter » 09 Sep 2009, 15:14

ja det er flot reklame for "Forbundet af IT-profesionelle"....måske er det meningen kun programmører skal kunne regne den ud?

Anyway - superfedt initiativ - jeg skal da osse med, kan sikkert lære et og andet, for Casper han er dælme skarp... :)

TheGameBoy
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 12 Aug 2009, 11:41

Re: Your future game developing company

Unread post by TheGameBoy » 17 Sep 2009, 15:55

Super fedt foredrag - virkelig lærerigt!
Og så er Casper da bare virkelig rar at snakke med :)

Synes også det var fedt at se, at der kom andre der havde erfaring med spilbranchen, og så foredraget. Det at de kunne nikke genkendende til mange af de ting som Casper fortalte om, understrenger blot hvor vigtigt det er at have en skudsikker business plan, hvis man har tænkt sig at kaste sig ud i spilproduktion.
Kristian Hedeholm:
Datalogi studerende v. Århus Universitet.
Skribent hos UngeSpiludviklere.dk
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

User avatar
Jaycee
Level 13 - Portal opener
Posts: 131
Joined: 10 Mar 2008, 12:18

Re: Your future game developing company

Unread post by Jaycee » 17 Sep 2009, 16:15

ja det var et godt arrangement og Casper ved hvad han snakker om. Det er bare med at følge hans hårdt købte erfaringer...

Post Reply