Fra idé til virkelighed

rahbek
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 16 Dec 2009, 18:39

Fra idé til virkelighed

Unread post by rahbek » 16 Dec 2009, 18:42

Hej! jeg er en ung fyr på 21 som har fået en kanon idé til et online flash spil i stil med restaurant city, farmville og café world (facebook), men jeg har ingen idé om hvem jeg skal kontakte for at bringe min idé ud i verden og muligvis i produktion! jeg har absolute ingen forstand på udvikling af spil!

HJÆLP!

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: Fra idé til virkelighed

Unread post by Pelle K » 16 Dec 2009, 21:45

Jeg kan godt lave det, men har du nogen penge, for jeg laver ikke "få del i det mulige overskud" produktioner.

rahbek
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 16 Dec 2009, 18:39

Re: Fra idé til virkelighed

Unread post by rahbek » 17 Dec 2009, 10:40

Hvad koster sådan noget? som sagt, har ikke så stor forstand på det område

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Fra idé til virkelighed

Unread post by simonmoeller » 17 Dec 2009, 11:17

Jeg vil anbefale dig at starte et andet, og lidt mindre sted.

Ser du .. problemet er at der allerede er fremragende spil til Facebook platformen af meget store selskaber som Playfish og Zynga.

Prisen på at få den slags udviklet i en kvalitet der kan slå dem er høj. Rigtig høj.

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Fra idé til virkelighed

Unread post by Scurvy Lobster » 17 Dec 2009, 11:54

Zynga har lige sikret sig yderligere 180 mio. dollars til vækst. De er ikke sådan at gå i krig mod.

Kilde: http://blog.zynga.com/2009/12/zynga-rec ... gies-.html

Ingen grund til at gå ind i hajfyldt farvand. Selvom dit spil var fuldstændig genialt, så ville eksempelvis Zynga have en klon ude kort efter dit, og med deres relativt lusky metoder vil de en måned senere have 99% af det marked også. Farmville var ikke det første spil i sin genre. Zyngas forretningsmetoder udkonkurrerer dog alt (http://en.wikipedia.org/wiki/Zynga).
Uddannelseschef, HTX Ringsted

davidhelgason
Level 8 - Summoner
Posts: 86
Joined: 12 Mar 2008, 13:49

Re: Fra idé til virkelighed

Unread post by davidhelgason » 18 Dec 2009, 00:33

Ikke nødvendigvis. CrowdStar blev stiftet for ca. 500K DKK, har nu 20 ansatte, og bliver betragtet som en af de vigtigste "små spillere" på Facebook. CMUNE.com lavede Paradise Paintball på Facebook med Unity og ser allerede ud til at være på vej op i seriøse tal.

Det er ikke ikke game-over for små udviklere på Facebook.

d.

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Fra idé til virkelighed

Unread post by simonmoeller » 18 Dec 2009, 10:57

Den er købt David, men det er med al tænkelig sandsynlighed nødvendigt at lave noget som Zynga og Playfish/EA ikke laver direkte. Jo, bevares - one can get lucky - men de sidder ret tungt på markedet for lige præcis OP's ide.

Lav et produkt som skiller sig lidt ud(uden at blive sært), og som har execution i orden.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Fra idé til virkelighed

Unread post by ZeroHero » 18 Dec 2009, 14:29

Lav et produkt som skiller sig lidt ud(uden at blive sært), og som har execution i orden.
...eh gaelder det ikke for alt du laver, naar vi taler om software? :?
?

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Fra idé til virkelighed

Unread post by simonmoeller » 19 Dec 2009, 15:47

Det behøver ikke at skille sig ud hvis du kan brute-force med production value (budget).

Post Reply