Whac-a-Mole is out on AppStore

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Unread post by Gorm » 30 Dec 2009, 11:17

Som en der (endnu ikke) har udgivet noget til iPhone, har jeg gjort en lille observation som undrer mig. Det virker som om at godt nok giver en lav/ingen pris mange downloads, men det er nu ikke de billigste spil som tjener flest penge.
Her er listen over de mest indtjenende spil fra appstoren i ugen før jul:

1. N.O.V.A. - Near Orbit Vanguard Alliance ($6.99)
2. Call of Duty: World at War Zombies ($9.99)
3. Battleship ($2.99)
4. James Cameron's Avatar ($9.99)
5. Need for Speed: Shift ($6.99)
6. Where's Waldo? The Fantastic Journey ($2.99)
7. Bejeweled 2 ($2.99)
8. Tetris ($4.99)
9. Cartoon Wars: Gunner ($0.99)
10. The Sims 3 ($6.99)

Mange af dem, er rigtigt nok kendte brands, hvilket kan være en del af forklaringen. Dog er nr. 1 helt ny, er ikke et kendt brand, og har endda et navn som nærmest kun appellerer til hardcore gamers. Måske er det fordi hardcore segmentet bruger flere penge.. (antaget at det segment findes i en traditionel fortolkning på iPhone).

Så når alle snakker om at man helst skal have så lav en pris som muligt ($0.99?), så er mit gæt at det er fordi det ses som en sikrere investering, altså man er mere sikker på at vil sælge mindst X antal eksemplarer. Modsat hvis man har en høj pris, som er højere risk, men åbenbart også følges også afkast med risiko her, da det ser ud til at der også er mulighed for at tjene flere penge?

Nogen, som har fået fødderne våde, som kan lokkes til at kommentere?
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Unread post by simonmoeller » 30 Dec 2009, 11:27

De spil du lister har fået en apple feature i langt de fleste tilfælde, er lavet af kendte selskaber (EA, Gameloft etc) og/eller er kendte brands (Avatar, Waldo).

Det er vores erfaring at apple ser på priser når de finder ud af hvilke produkter der har bliver featured.

Husk også: US markedet er ufatteligt stort, måske 60-70% af det samlede verdensmarked, så en feature i vesteuropa (minus, DE, UK som er deres egne territorier) virkeligt meget mindre end en US feature.

Vi har fået EU features på Whac-a-Mole og Commodore 64 - og det har betydet meget, helt sikkert. Men nowhere near hvad en US feature får i downloads.

Christian_Kiloo
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 05 Feb 2010, 15:47

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Unread post by Christian_Kiloo » 05 Feb 2010, 16:47

Hej alle!

Lige en lille update: Whac-a-Mole XMAS nåede i løbet af december op på 1.500.000 downloads - 220.000 alene d. 25.(det er ca. 3 i sekundet)! Derfor følger vi nu op på successen med Whac-a-Mole Valentine, der ligesom XMAS-udgaven er gratis. Denne kan hentes her: http://itunes.apple.com/us/app/whac-a-m ... 29109?mt=8

Grafikken har sammen med lyden fået en opdatering, og gnaverne er om muligt endnu mere nuttede (irriterende?) ;)

Originalen til 0.99$ kan stadig findes her: http://itunes.apple.com/dk/app/whac-a-m ... 29806?mt=8

http://www.kiloo.com
Attachments
3.png
3.png (119 KiB) Viewed 7312 times
2.png
2.png (119.31 KiB) Viewed 7312 times
1.png
1.png (179.83 KiB) Viewed 7312 times

asbjoern.com
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 128
Joined: 10 Mar 2008, 11:48

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Unread post by asbjoern.com » 05 Feb 2010, 20:58

Spaendende - det bliver interessant og se om I kan gentage successen med Valentine versionen :-)

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Unread post by simonmoeller » 06 Feb 2010, 17:15

Nu er Valentines jo ikke den samme skala af højtid som jul - men ja, vi ser også frem til at kunne evaluere tallene.

Post Reply